AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #61 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker at egentlig så er det vel ganske innlysende at et spa hotell ikke er noe party sted og et sted man drikker seg dritings. Anonymkode: 7c0ee...41b Nå er det ts beskriver ingen partytanke fra mannen heller? Jeg har selv blitt ganske brisen på the Well fordi jeg drakk 3 øl iløpet av 7 timer på spa anlegget. Anonymkode: 5b394...a11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #62 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker at egentlig så er det vel ganske innlysende at et spa hotell ikke er noe party sted og et sted man drikker seg dritings. Anonymkode: 7c0ee...41b Han bør i hvert fall droppe spriten ved slike anledninger. Det er nok det som vippet han over til overstadig. Anonymkode: 8b3e8...db7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #63 Del Skrevet 8. oktober 2024 Har du for store forventninger? Da ender man opp skuffet. Livet er ikke som en romantisk Hollywood- film. Hva pratet dere om, og hvordan var tonen ellers? At han sovnet klokken 22 syns jeg ikke var så tidlig egentlig. Verre med kl. 17, men sånt kan skje. Fort gjort å bli søvnig på spa. Syns heller ikke han hørtes så ufordragelig ut. Mange nordmenn har en tendens til å drikke litt for mye når de først drikker. I andre land har de helt andre drikkekulturer. Kunne du ikke gjort noe hyggelig selv der hvis du ønsket å være lengre oppe? Eller fortsatt dagen etter? Eller hadde du bare bestemt deg for at hele oppholdet var ødelagt allerede på grunn av dette? Leit å høre at du har vært utsatt for en ulykke. Men dette er ikke hans feil. Får inntrykk av at du allerede var skuffet over kjæresten din ifra før. Anonymkode: 1ba92...590 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #64 Del Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 7.10.2024 den 18.38): Første tanken min er at det å være på spa gjør deg mer sliten og dehydrert. Derfor går alkoholen litt mer til hodet. Men etter å ha lest flere av dine innlegg. Du hadde forventninger som mannen din ikke viste om. Dette burde du snakket med han om på forhånd. Synes du er direkte hard på at han skuffet deg... Snakk med mannen din du. Anonymkode: 5b394...a11 Er det mulig? Du mener vi kvinner skal ta høyde for at menn er amøber og ikke får med seg en dritt av andres behov, forventninger og normer i samfunnet? Har aldri hatt en mann som ikke har skjønt det. Du kan ikke ha hatt mange bra menn i livet. Anonymkode: b33b5...122 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #65 Del Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det mulig? Du mener vi kvinner skal ta høyde for at menn er amøber og ikke får med seg en dritt av andres behov, forventninger og normer i samfunnet? Har aldri hatt en mann som ikke har skjønt det. Du kan ikke ha hatt mange bra menn i livet. Anonymkode: b33b5...122 Tjohei.... Så hyggelig du var da! Jeg ble drita på spa selv jeg, hilsen kvinne! Sorry for at jeg er amøbe I ditt hodet. Ha en fin kveld og liv videre ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Anonymkode: 5b394...a11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #66 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 6.10.2024 den 22.36): Jeg leser alt dere skriver, men svarer ikke på alt. Først, det er ingen barn involvert i bildet. Han drikker aldri i uke dager og det er ikke så mye han (vi) fester. Han kan godt ta 2-3 øl en fredagskveld og ikke mer. Han kan fint gå f.eks to uker uten alkohol Men, om det skal skje noe spesielt, så må alltid alkohol involveres, og gjerne litt mengde. Konserter, sydenturer, spa med kjæresten, ut og spise osv. , det må alltid være alkohol. Han tar gjerne to øl på den tiden jeg tar en. Jeg anser han ikke som alkoholiker, men at når det skjer noe spesielt, så må han nok ha alkohol for at det skal være gøy eller verd det. Anonymkode: 7c0ee...41b Jeg sier ikke at din mann er alkoholiker, men han kan bli det. Alt dette kunne jeg nemlig skrevet for noen år siden. Og innimellom gikk han på slike smeller som du forteller om nå. Han elsket smaken av øl, og tålte IKKE sprit. Heldigvis skjønte han det selv, så sprit var nærmest ikkeeksisterende. Og selvfølgelig tok jeg en øl eller to også når vi var ute og spiste / på ferie osv. Jeg drakk faktisk mer enn jeg noensinne hadde gjort før. Gradvis ble ølen viktigere. Jeg merket jeg begynte å telle enheter, og irritere meg litt. Spesielt de gangene han gikk på en smell, som kom oftere. Jeg drakk mindre for å kunne ha kontroll på hvor mye han drakk, Han drakk jevnere hjemme, men i perioder holdt han seg unna. Etter hvert skjønte jeg at han var blitt avhengig, men han så det ikke selv. Jeg var fortsatt medavhengig, men begynte å stramme inn, og forklarte ham de negative helseproblemene, og at jeg vurderte å flytte ut. Men jeg kunne ikke ta valget for ham. For 1 år siden var han kommet langt nok til at han tok ansvar. Han fikk plass på behandling og fikk bearbeidet grunnen til at han valgt alkoholen, og jeg har fått en ny mann og et MYE bedre samliv. Jeg håper bare det fortsetter. ( og han elsker fortatt smaken av øl, men nå er det 1 flaske 0% som gjelder på en lørdagskveld, ikke 2 six-pack 0,5 l) Grunnen til at jeg forteller dette er at dere kanskje må gå samme veg som oss. Jeg håper dere slipper, for det er mange tunge tak. Så om din mann skjønner alvoret nå, så er dere spart for mye. Men DU kan ikke gjøre noe med dette. Han kan. BE ham kjenne på hvorfor han drikker i alle sosiale settinger. Utfordringer ligger ofte der. Anonymkode: 56947...44a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #67 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 6.10.2024 den 22.36): Jeg leser alt dere skriver, men svarer ikke på alt. Først, det er ingen barn involvert i bildet. Han drikker aldri i uke dager og det er ikke så mye han (vi) fester. Han kan godt ta 2-3 øl en fredagskveld og ikke mer. Han kan fint gå f.eks to uker uten alkohol Men, om det skal skje noe spesielt, så må alltid alkohol involveres, og gjerne litt mengde. Konserter, sydenturer, spa med kjæresten, ut og spise osv. , det må alltid være alkohol. Han tar gjerne to øl på den tiden jeg tar en. Jeg anser han ikke som alkoholiker, men at når det skjer noe spesielt, så må han nok ha alkohol for at det skal være gøy eller verd det. Anonymkode: 7c0ee...41b Ser mange roper alkis med store bokstaver her og skjønner at du ikke føler der sånn når hverdagene går helt fint uten. Det er nok litt svartmalt. Vil likevel legge til at han har nok et problematisk forhold til alkohol og dette er ikke noe de bare kan skru av. Alkoholen treffer dem liksom litt annerledes, og som din bekjente sa- han har anlegg for å bli verre. Som datter av en sånn mann, og dermed datter av konen hans som har angret mang en gang på at hun valgte å bli tross mange slike opplevelser så vil jeg bare si tenk deg om. Dessverre levde jeg selv også med en lik i 16 år. Jeg klarte ikke å gå når hverdagene var fine, men det ble så utrolig mange diskusjoner om temaet. Han lovde bot og bedring og krøp rundt i skam mer enn en dagen derpå. Det varte alltid bare en kort stund, så var alt likt igjen. Gruet meg til hver gang han skulle ut alene, for det var jo høyst usikkert hvilken form han kom hjem i. Det er ikke 16 år jeg ville tatt om igjen, men vi var så unge når vi møttes, alle festet mye og jeg så ikke at han var verre før vi satt der med boliglån og "dypt i det". Tenk deg nøye om bare, for det blir antagelig langt fra siste gang 💗 Anonymkode: f3ed1...ded 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolmøy29 Skrevet 9. oktober 2024 #68 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 5.10.2024 den 22.25): Vært en litt tøff tid for oss, men er bedre nå. Dette har vært delvis pga en ulykke jeg var utsatt for. Jeg booket spa opphold på mannen og meg for at vi skulle få litt kvalitetstid sammen. Han var veldig glad og har gledet seg. Vi har kost oss på spa i dag, men han begynte å drikke allerede i spaet. Jeg ton en liten øl, han tok to. Vi hadde en flaske musserende på rommet, vi delte den pluss han to tre halv litere i tillegg. Ganske full da. Så har set gått i ett og kl.22 sovnet han for han var så full. Kjenner meg ganske skuffet egentlig. Dette skulle være vår tur, og det er bare drikking. Hadde du vært skuffet? Er en dyr tur, men ble en veldig tidlig kveld med en snorkende mann. Hadde håpt på en koselig, romantisk tur, men tydeligvis stod alkoholen i forsetet. Huff, dette er kjipt. Anonymkode: 7c0ee...41b Ja, forstår dette ble en kjedelig opplevelse og ikke som forventet. Dersom dette ikke er et problem som gjentar seg hver gang dere skal hygge dere, så sett det på kontoen for uhell. Mulig han hadde overtenning og av den grunn drakk mer enn han burde gjort. Neste gang muligheten til å gjøre det samme så fortell han at det ikke er ønskelig at det blir som denne gangen. Altså at det skal være en koselig helg/tur og ikke som på danskebåten da man var 21 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #69 Del Skrevet 9. oktober 2024 Ok, dere gikk på en smell der som kanskje hovedsaklig handler om manglende kommunikasjon og forventningsavklaring? Gå videre og så er det lessons learned.. Anonymkode: 29bb9...70c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå