Gå til innhold

Spanderte spa hotell på mannen, han er dritings.

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg leser alt dere skriver, men svarer ikke på alt. 
Først, det er ingen barn involvert i bildet. 

Han drikker aldri i uke dager og det er ikke så mye han (vi) fester. Han kan godt ta 2-3 øl en fredagskveld og ikke mer. Han kan fint gå f.eks to uker uten alkohol
Men, om det skal skje noe spesielt, så må alltid alkohol involveres, og gjerne litt mengde. Konserter, sydenturer, spa med kjæresten, ut og spise osv. , det må alltid være alkohol. Han tar gjerne to øl på den tiden jeg tar en. 
Jeg anser han ikke som alkoholiker, men at når det skjer noe spesielt, så må han nok ha alkohol for at det skal være gøy eller verd det. 

Anonymkode: 7c0ee...41b

Spiller ingen rolle hvordan du pakker det inn - mannen har et stort og alvorlig alkoholproblem!

Og måten du skriver på viser dessverre at du kommer til å fortsette din medavhengighet, antar jeg. Og da er det også klassisk å innimellom klage på hvor ille ting er, få litt oppmerksomhet og forståelse hos andre - for så å akseptere alt den rusavhengige fortsetter med. Du velger det selv, siden du nå er mer opptatt av å forsvare og bagatellisere hans drikking... heller enn å stille krav til at han går i behandling og dere i parterapi.

Ditt valg å leve slik, så da er det ingenting å klage over neste gang han vil gjøre det samme - for det vet du vil skje, siden du flere ganger i tråden har fortalt at han drikker altfor mye.

Anonymkode: 7ab3b...a13

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2024 den 22.34):

Han er ikke sliten for tiden i det hele tatt. 
Men, er det i orden å drikke seg dritings fordi man er sliten. Han drakk jo mer enn det jeg skrev. Det var førmiddag. Under middagen vardet nesten en flaske rød vin, så irish cofee og deretter GT. 

Hvordan vet du at han ikke er sliten?

Det var ikke mye alkohol i løpet av en dag det du skrev i HI, jeg ville ikke sloknet av det der om jeg da ikke var ekstremt sliten. Litt merkelig at du tilføyer plutselig en flaske vin til og to drinker i tillegg, når folk påpeker at det ikke var mye. 

Kjipt at han sovnet tidlig. Om han sliter med alkohol (som du skriver i andre innlegg), så må du nesten vurdere om dette er noe du orker å forholde deg til, eller om det går mot brudd mellom dere.

Anonymkode: 119e5...8a5

• Nyttig 1
Skrevet

Tipper han egentlig drikker mye mer enn du vet om.

Anonymkode: 5d1fb...9df

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Du bør kjøpe alkotester til hjemmebruk eller gå. Det siste er det beste.

Anonymkode: 22f94...48b

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan vet du at han ikke er sliten?

Det var ikke mye alkohol i løpet av en dag det du skrev i HI, jeg ville ikke sloknet av det der om jeg da ikke var ekstremt sliten. Litt merkelig at du tilføyer plutselig en flaske vin til og to drinker i tillegg, når folk påpeker at det ikke var mye. 

Kjipt at han sovnet tidlig. Om han sliter med alkohol (som du skriver i andre innlegg), så må du nesten vurdere om dette er noe du orker å forholde deg til, eller om det går mot brudd mellom dere.

Anonymkode: 119e5...8a5

Ja det er litt som det innlegget med hunden og et skolebarn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Må dere slute å slenge ut av dere det

Anonymkode: 19f7e...bce

Folk må forstå at den norske alkohol"kulturen" verken er sunn eller normal. Jeg har vært borti slike menn før, og det ødelegger forholdet. Heldigvis har jeg funnet meg en mann som er avholds av egen fri vilje (verken religion eller tidligere alkoholproblemer i bildet), og det blir helt andre boller nå. Jeg forstår ikke hvorfor alkohol for mange er viktigere enn familie. Kan de ikke være single og drikke seg dritings om så hver dag? MÅ de ha familie? Eventuelt bli sammen med en dame som også drikker.

Anonymkode: 3f7cc...fa6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg leser alt dere skriver, men svarer ikke på alt. 
Først, det er ingen barn involvert i bildet. 

Han drikker aldri i uke dager og det er ikke så mye han (vi) fester. Han kan godt ta 2-3 øl en fredagskveld og ikke mer. Han kan fint gå f.eks to uker uten alkohol
Men, om det skal skje noe spesielt, så må alltid alkohol involveres, og gjerne litt mengde. Konserter, sydenturer, spa med kjæresten, ut og spise osv. , det må alltid være alkohol. Han tar gjerne to øl på den tiden jeg tar en. 
Jeg anser han ikke som alkoholiker, men at når det skjer noe spesielt, så må han nok ha alkohol for at det skal være gøy eller verd det. 

Les det du selv skriver her, han må ha alkohol for at ting skal være gøy, han drikker dobelt så fort som deg og tar han en øl hjeme en kvekd så greier han å stope etter 2 eller 3. Dette skriver du for å forklare at han ikke er alkoholiker, men "må ha alkohol" er kjenetegnet på alkoholiker. Det finnes en myte om at alkoholikere altid er fulle, arbeidsledige og bor på en benk i parken, men det er ikke sånn de fleste alkoholikere har det. De starter som regel altid som fungerende alkoholikere som sakte blir mindre og mindre fungerende. Det at han ikke greier å slutte når han begynner i festlige lag (som ikke trenger å være så festlige en gang, det er virkelig ikke normalt å forvente alkohol når man skal ut å spise) er klasisk alkoholiker. 

Jeg slitter lit med å ha sympati med deg når du drikker alkohol med denne mannen for å bli sur over at han blir for full. Du beskriver en mann som ikke har kontrol på alkohol intaket uten å vise noen vilje til å hjelpe han.

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Sånn er han og sånn blir han. Det er du som må velge om dette er bra nok for deg. Du er nr 2 i dette forholdet. 1 plassen er alkoholen. Spiller ingen rolle om han drikker 1 gang i året. Poenget er at han prioriterer å drikke fremfor å se til dine behov. Dette om du er frisk eller syk. Med han som partner må du klare deg selv, og ikke forvente særlig støtte når du trenger det som mest. Så er det opp til deg om du vil akseptere det, eller finne noen andre som er mer ivaretakende. Noe som i seg selv ikke burde være vanskelig. Men slutt ihvertfall å leve i en fantasi om hvordan det burde være. Ja det burde være anderledes men det blir det ikke så lenge du velger det samme. 

Anonymkode: 5cdd9...ec3

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

TS her. 
Ser mange sier han er alkoholiker. 
Men, jeg har i dag snakket med moren til ei venninne som jobber i Al- Anon. 
Hun mener at han er ikke alkoholiker, men har stort potensiale til å bli det på sikt. 
Jeg skal selvfølgelig snakke med han om det, og kommer selv til å roe ned drikkingen veldig. Ikke at jeg drikker mye og ofte, men har tenkt på det en stund uansett.
Så må jeg rett og slett se hva han sier og hvordan fremtiden blir. 

• Hjerte 3
Skrevet
Pippi Lotta skrev (21 timer siden):

Selvføgelig er det noe og gjøre, terapi på han og parterapi for dere. Så kan du slutte å drikke sammen med han de neste åra, slik at du ikke frister han før han er sterk nok. Du svarer ingen ting på om mannen din ønsker å bli bedre, men du må instille deg på at det blir mye være fremover om han ikke begynner i behandling.

Herrefred - parterapi fordi mannen ble litt ivrig på flaska når skuldrene endelig kunne senkes?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

TS her. 
Ser mange sier han er alkoholiker. 
Men, jeg har i dag snakket med moren til ei venninne som jobber i Al- Anon. 
Hun mener at han er ikke alkoholiker, men har stort potensiale til å bli det på sikt. 
Jeg skal selvfølgelig snakke med han om det, og kommer selv til å roe ned drikkingen veldig. Ikke at jeg drikker mye og ofte, men har tenkt på det en stund uansett.
Så må jeg rett og slett se hva han sier og hvordan fremtiden blir. 

Alkoholiker eller ikke, du er jo åpenbart ikke fornøyd med forholdet. 

Anonymkode: 5cdd9...ec3

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Første tanken min er at det å være på spa gjør deg mer sliten og dehydrert. Derfor går alkoholen litt mer til hodet.

Men etter å ha lest flere av dine innlegg. Du hadde forventninger som mannen din ikke viste om. Dette burde du snakket med han om på forhånd. Synes du er direkte hard på at han skuffet deg... Snakk med mannen din du.

Anonymkode: 5b394...a11

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Første tanken min er at det å være på spa gjør deg mer sliten og dehydrert. Derfor går alkoholen litt mer til hodet.

Men etter å ha lest flere av dine innlegg. Du hadde forventninger som mannen din ikke viste om. Dette burde du snakket med han om på forhånd. Synes du er direkte hard på at han skuffet deg... Snakk med mannen din du.

Anonymkode: 5b394...a11

Tenker at egentlig så er det vel ganske innlysende at et spa hotell ikke er noe party sted og et sted man drikker seg dritings. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja det er litt som det innlegget med hunden og et skolebarn. 

Hæ, er det samme personen som har skrevet om denne valpen og alt mulig? Burde ikke de ha slått opp for lenge siden?

Anonymkode: a95bd...17b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hæ, er det samme personen som har skrevet om denne valpen og alt mulig? Burde ikke de ha slått opp for lenge siden?

Anonymkode: a95bd...17b

TS her

Er absolutt ingen valp inni bildet her. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2024 den 22.34):

Han er ikke sliten for tiden i det hele tatt. 
Men, er det i orden å drikke seg dritings fordi man er sliten. Han drakk jo mer enn det jeg skrev. Det var førmiddag. Under middagen vardet nesten en flaske rød vin, så irish cofee og deretter GT. 

Skjønner hva slags kvinne du er. Skikkelig næggedame. Han er nok sliten… sliten av deg

Anonymkode: b0dcb...280

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS her

Er absolutt ingen valp inni bildet her. 

Men er det samme mann som prioriterte å være ute istedenfor å hjelpe deg etter operasjon da du trengte det?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men er det samme mann som prioriterte å være ute istedenfor å hjelpe deg etter operasjon da du trengte det?

Det vil hun merkelig nok ikke svare på. Han er tross alt ikke alkoholiker, så han er nok en kjernekar. 

Skrevet
BobbySocks skrev (18 minutter siden):

Det vil hun merkelig nok ikke svare på. Han er tross alt ikke alkoholiker, så han er nok en kjernekar. 

Nei, det er ikke han og vi har heller ingen valp! 

TS

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner hva slags kvinne du er. Skikkelig næggedame. Han er nok sliten… sliten av deg

Anonymkode: b0dcb...280

Selvfølgelig er han det, at jeg ikke har tenkt på det altså. Tenk å overraske han med spa helg, skikkelig drittkjerring.  
Takk for at du gav beskjed, skal kjøpe til øl til han så han kan slappe av. 

TS

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...