Gå til innhold

Ureaplasma, utredning og behandling

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Har begynt å tenke litt på om jeg har ureaplasma og om det er årsaken til sekundær infertilitet. Første gangen jeg var gravid endte i spontanabort i uke 9, deretter gikk det syv mnd før jeg ble gravid igjen og da var det første syklus etter jeg hadde antibiotikakur for noe annet. Da fikk jeg to forholdsvis tette barn, men etter nr 2 har jeg ikke klart å bli gravid igjen, med unntak av et fryseforsøk som endte i en ny spontanabort nylig (oppdaget på 7 ukers kontroll). Neste fryseforsøk satt seg ikke i det hele tatt. Ved oppstart av ivf har de ikke funnet noen forklaring på infertiliteten. Det er straks fire år siden vi begynte å prøve på nr 3, og ca 1/2 år siden oppstart ivf. 

Når fryseforsøket nå sist ikke gikk har jeg sendt spørsmål til klinikken om det kan testes for ureaplasma eller andre infeksjoner, men har ikke fått svar på det enda, får det trolig over helgen. Så i ventetiden lurer jeg på om det er noen andre som har hatt ureaplasma, og hvem som satt diagnosen/testet deg, hvordan testet de og hvilken behandling fikk du? Hjalp det på fertiliteten? Har lest at det er flere som har fått diagnostisert i Hellas, men det er noen år siden det er skrevet om, så regner med det kanskje testes for det i Norge etterhvert? 

Anonymkode: a0ef9...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...