Gå til innhold

Hundepass betaling.


Lillemini87

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har to jenter og en gutt på 11-14 år som har lyst å være hundevakta. 

 

Nå har de fått mulighet til å passe to hunder i 4 dager (i første omgang) med mulighet for både uker og opp til flere uker i framtiden. 

 

Imorgen skal det diskuteres lønn for "strevet". 

Ungene ønsker seg hund, men jeg vil ikke grunnet økonomi bland annet, men tenker at dette er en gylden mulighet for dem både å kjenne på ansvar, tjene litt penger å hvordan livet med hund er. 

Nå til spørsmålet, hva burde man egentlig forvente i lønn? Dem skal bo her i første omgang i 4 døgn, voksne hunder som eier sier er stille og rolig. Trenger 3 turer om dagen å alt annet av mat etc står eiere for. Masse kos får dem lønnet eller ei;). 

 

Men hva kan være en fair pris? Hvor begynner man? Kan jo ikke akkurat ta timespris! Men 200;- i døgnet for begge hundene eller er dette for mye eller for lite.? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker dere kunne tatt mer, men de vil nok bli mer brukt som passere om dere tar 200kr for 2 hunder :) 

Anonymkode: 3c716...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tenker dere kunne tatt mer, men de vil nok bli mer brukt som passere om dere tar 200kr for 2 hunder :) 

Anonymkode: 3c716...eb0

Haha ja de vil kunne åpne hundehotell med den prisen der, Norges mest populære:) 

Anonymkode: fcd1c...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Tenker dere kunne tatt mer, men de vil nok bli mer brukt som passere om dere tar 200kr for 2 hunder :) 

Anonymkode: 3c716...eb0

Dette ble ettersøkt på Facebook å redd dem syns at 200 for begge hundene er for mye. ☺️ Jeg skrev jo på vegne av ungene å vill jo ikke skuffe dem heller med at vi var for dyre i pris så derfor fikk vi ikke passe hundene likevel. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Haha ja de vil kunne åpne hundehotell med den prisen der, Norges mest populære:) 

Anonymkode: fcd1c...654

😂 Tror nok fort prisen hadde blitt annerledes da ja. Men hva tenker man er fair pris? Døgn eller fastpris? Timepris utgår jo. Samtidig må man jo se på det at vi får ekstra ansvar å at vi ikke alltid kan gjøre det vi vil fordi vi har hund (selvom vi har valgt å ta på oss det ansvaret selv). Er litt redd for at dem forventer typ gratis hundepass da det er etterspurt ungdommer foreksempel. De gjør gjerne ting billigere enn godt voksne 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemini87 skrev (8 minutter siden):

Dette ble ettersøkt på Facebook å redd dem syns at 200 for begge hundene er for mye. ☺️ Jeg skrev jo på vegne av ungene å vill jo ikke skuffe dem heller med at vi var for dyre i pris så derfor fikk vi ikke passe hundene likevel. 🙂

Ser jo den, men det er billig :) 

Anonymkode: 3c716...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjorde dette helt gratis for naboene da jeg var ungdom. 

Anonymkode: e6556...3ae

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg gjorde dette helt gratis for naboene da jeg var ungdom. 

Anonymkode: e6556...3ae

Absolutt, der gjorde jeg også, men er snakk om andre enn naboer/noen vi ikke kjenner. Å barna skal få mulighet til å tjene litt penger. 💰 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemini87 skrev (1 minutt siden):

Absolutt, der gjorde jeg også, men er snakk om andre enn naboer/noen vi ikke kjenner. Å barna skal få mulighet til å tjene litt penger. 💰 

Noen bodde også i samme nabolag så kjente de ikke. De tilbød aldri noen penger heller.

Anonymkode: e6556...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

150-200kr døgnet. Når de er så unge ville jeg ikke betalt mer. 

Anonymkode: 6f384...875

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen bodde også i samme nabolag så kjente de ikke. De tilbød aldri noen penger heller.

Anonymkode: e6556...3ae

Her er det skrevet på selve innlegget av hundeeier at "opplæring vil bli gitt og mot betaling". Vi også passer naboens hunder om de trenger det eller bare fordi vi har lyst, så tar vi dem med på turen forventer ingeting tilbake da nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

150-200kr døgnet. Når de er så unge ville jeg ikke betalt mer. 

Anonymkode: 6f384...875

Per hund? De som liksom skal passe hundene er 11 og 14 år, men med treninger og skole er det vel mere mor som må trå til 😂 Men ungene skal uannsett få pengene å de må hjelpe til når de er hjemme å etter skolen uannsett. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker 200,- døgnet er en helt fair pris. Hunde-kennel tar gjerne opp mot 500,- døgnet. Så da kan man fint legge seg litt lavere i pris. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mardina skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker 200,- døgnet er en helt fair pris. Hunde-kennel tar gjerne opp mot 500,- døgnet. Så da kan man fint legge seg litt lavere i pris. 

Per hund eller for begge to?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om 200 kr døgnet er billig kommer dere til å bli utkonkurrert av slike som meg, som kun krever at hundeeier dekker faktiske utgifter (kjøring hvis jeg må hente og/eller levere hunden hos eieren, mat hvis det er sendt med for lite eller eieren blir borte lenger enn planlagt osv).

 

Anonymkode: 4cd72...cc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemini87 skrev (5 minutter siden):

Per hund eller for begge to?

Per hund. To hunder er dobbelt så mye arbeod. Kennel/hundehotell er ekstremt dyrt, så hundeeierne er heldige som får pass til en så lav pris. 

Anonymkode: 68ece...153

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...