Gå til innhold

Hva pleier skolefoto å koste? Og hvordan er kvaliteten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed om at 1. klasse skal fotograferes til uken. Er det klassebilde og individuelle bilder? Noen som vet cirka hva det koster? 

Pleier bildene å være fine?

Anonymkode: 3d7e4...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bildene som ble tatt på kommunal skole så ut som pass bilder, grå bakgrunn. Da de startet på privatskole var det en utrolig flink fotograf som tok alt av bilder ute og ble mye finere og naturlige bilder.

Kommunen kostet bilder 1400kr++

Private betalte vi 400kr

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jegerrinne skrev (5 minutter siden):

Bildene som ble tatt på kommunal skole så ut som pass bilder, grå bakgrunn. Da de startet på privatskole var det en utrolig flink fotograf som tok alt av bilder ute og ble mye finere og naturlige bilder.

Kommunen kostet bilder 1400kr++

Private betalte vi 400kr

Har ikke med kommune eller privat å gjøre, men hvilken fotograf de bruker. Her har de tatt bilder ute, kommunal skole. Og prisen har vært langt under 1400 kr 

Anonymkode: 602de...1b6

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg vært mer fornøyd med bilder fra barnehagen enn fra skolen. Jeg følte bildene fra bhg greide å vise mye mer personligheten til barnet mitt, mens skolebildene ser litt mer oppstilt og kunstige ut. Men kvaliteten er det ikke noe å si på hos begge.

Det kommer vel an på hvilken fotograf det er snakk om, i bunn og grunn.

Anonymkode: 0f69e...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkeprisen pleier å være på 7-800kr. Men velger selv hvilke bilder og størrelser vi vil ha, blir ca 500kr da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har ikke med kommune eller privat å gjøre, men hvilken fotograf de bruker. Her har de tatt bilder ute, kommunal skole. Og prisen har vært langt under 1400 kr 

Anonymkode: 602de...1b6

Her ser vi at kommunale brukte slike som kun reiste rundt å tok bilder på skoler.  Så mer ut som et passbilde en et bilde en vil ha på veggen. Ble mer bare standar bilder

Den private skolen brukte lokal fotograf som etter vår mening er mye flinkere. Brukte naturen og skolegården slik at bildene av ungene så naturlig ut og ikke oppstilt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 900 kanskje, for kun digitale bilder. Ofte er det rabatt dersom man bestiller raskt. På vår skole er bildene ekstremt dårlige.

Anonymkode: fb738...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kun tatt barnehagebilder foreløpig. Kjempefine bilder ene året, utrolig dårlig året etter. Så kommer nok an på fotografen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va 1300 kr betalte vi. Veldig fine portrettbilder pluss gruppebilde. Fikk også med digitale filer i denne prisen. 

Anonymkode: dbc6c...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde lokal fotograf i barnehagen og 1. klasse, og de har brukt Skolefoto fra og med 2. klasse. Sistnevnte er rett og slett veldig kjipe. I fjor fikk vi tre bilder å velge mellom der barnet blunket på alle. Det virker som de kun tar tre på hver som samlebånd og ikke ser hva som blir tatt. Året før var det bedre, men kjip bakgrunn og veldig oppstilte bilder.

De fra barnehagen er superfine i klare og fine farger og utendørs. Det var av en vanlig fotograf med privat foretak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på at Skolefoto.no er skuffende. Vi har til gode å bestille når kvaliteten er så dårlig. Vi hadde et annet firma i første klasse som var virkelig gode. 

Anonymkode: 4a7da...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ikke med kommune eller privat å gjøre, men hvilken fotograf de bruker. Her har de tatt bilder ute, kommunal skole. Og prisen har vært langt under 1400 kr 

Anonymkode: 602de...1b6

Samme her. Super fine bilder ute. Prisen avhenger av hvor mange bilder man ønsker og størrelse selvfølgelig. Vi pleier å kjøpe digitale så kan vi gå til fotobutikken å få ut de vi ønsker selv senere. Har betalt rundt 200 kr.

Anonymkode: cf392...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mye. Laber.

Anonymkode: db180...60b

God kvalitet på våre... Husker ikke hva jeg betalte. Var ikke billig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Skriver under på at Skolefoto.no er skuffende. Vi har til gode å bestille når kvaliteten er så dårlig. Vi hadde et annet firma i første klasse som var virkelig gode. 

Anonymkode: 4a7da...a11

Hvilken fotograf de bruker har mye å si. Her brukte de profesjonell fotograf som og tar bryllupsbilder, ettårs bilder og div

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett fornøyd med bildene. De er ikke superkreative og det varierer litt fra år til år, men jeg pleier å kjøpe liten pakke som et minne (nesten) uansett. Blir det ekstra fine bilder gir vi til besteforeldre osv også :) Moro å se barna vokse fra år til år.

Anonymkode: ae27e...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

:) Moro å se barna vokse fra år til år.

Anonymkode: ae27e...e75

Det gjør de vel på bilder dere tar også?

Anonymkode: 4a7da...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva det koster kommer an på størrelsen på bildene. De minste koster 105 kr her. Vi har hatt skolebarn i mange år og skolebildene har alltid vært veldig fine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 1500 for to klassebilder, 3 store portrettbilder og tre små. Det var tatt tre forskjellige portrettbilder av hvert barn, men jeg synes ikke de var så fine egentlig. Slet litt med å velge hvilket jeg skulle ha i stor størrelse. Det ene barnet mitt så nesten litt photoshoppet ut på sitt, hun lignet ikke helt på seg selv. Bildene i år var mye dårligere enn de var da eldste barnet mitt tok for 3 år side. Jeg synes ikke det er verdt prisen, men føler jo jeg må ha bildene.

Anonymkode: 8934e...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 1250 kr nå nylig for bilder av 2 barn i forskjellig klasse. Kjøpte da forskjellige portrettbilder av begge barna og klassebilde av begge trinnene. Synes ikke det var upris. Man kan selvfølgelig velge å ikke kjøpe bildene også.

Anonymkode: 9cd5a...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...