Gå til innhold

ADHD utredning EmmaSofia klinikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har blitt utredet for ADHD ved EmmaSofia klinikken i Oslo? Og kan dele noen erfaringer? Hvordan er det der vs offentlig, får man mulighet til videre oppfølging, veiledning osv?

Jeg har vært der på 1 time nå, vurderer gå videre for utredning. Men koster da 13-14.000. Jeg har råd til det. Har fått time i det offentlige hos Voksenpsykiatrisk avd Vinderen i desember, men det er jo over 2 måneder til, jeg strever nå på jobb i den grad at jeg til tider er redd for å klare å stå i jobben, og jeg aner ikke hva slags tilbud jeg får i det offentlige om jeg venter til desember. Har diagnose ADD (ADHD uoppmerksom type) fra 2009 og hos EmmaSofia mener de at den utredningen er gammel og ikke tilstrekkelig lenger for å si om jeg faktisk har ADHD. Diagnosen fra 2009 ble satt ved DPS i en annen by. 

Tanker?? 

 

Anonymkode: efe24...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke blitt utredet hos EmmaSofie klinikken, og hadde heller ikke valgt dem fordi jeg syns de ser for unge og uerfarne ut på hjemmesiden. Kan ta feil så klart. 

Hvorfor ønsker du ny utredning for ADHD når du allerede har diagnosen, og hvorfor skulle ikke diagnosen være gyldig? Det er ikke sånn at man trenger ny utredning hvert 15.ende år. Har du symptomer på ADHD og har diagnosen, så bør du vel få oppfølging av det offentlige mtp medisiner? 

Anonymkode: 01e04...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke kontakte bedriftshelsetjenesten? Hvor lenge har du jobbet? Hva sliter du med?

Anonymkode: 81087...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skal tenke litt på er at adhd-utredning privat ikke nødvendigvis gir deg rettigheter i det offentlige systemet. Det burde ikke være slik, men det kan i praksis bli slik at pengene du bruker er bortkastet hvis du trenger ytelser gjennom NAV. De kan kreve ny utredning av andre spesialister, så er du like langt.

Emma Sofia-klinikken slet tidligere med tvilsomt rykte pga deres behandlingstilnærming med psykedelika, men har fått noe bedre status de par siste årene. Jeg ville likevel ikke valgt dem til noe som helst.

Anonymkode: 3ec45...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...