AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #1 Del Skrevet 5. oktober 2024 Ville du date noen som f.eks har en fortid med rusproblemer, men som har vært rusfri de siste årene? Eller en som har vært sykelig overvektig, men slanket seg og hatt stabil vekt de siste årene? Eller en som har slitt med psykiske problemer, men vært frisk de siste årene? Eller ville du takket nei? Hvorfor da i så fall? Pga frykt for tilbakefall? Jeg har selv vært sykelig overvektig det meste av livet, og slitt med angst og depresjon store deler av livet. I dag har jeg god kontroll på vekta, er frisk og har det bedre enn noen gang. Men vil fortiden min oppfattes som et "rødt flagg"? Anonymkode: 44785...efc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #2 Del Skrevet 5. oktober 2024 Jeg har selv kjent på kroppen hvordan det er å slite med psykisk helse, så slikt har jeg forståelse for. Men mange vil nok se på det som rødt flagg Anonymkode: 0a73e...edd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #3 Del Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ville du date noen som f.eks har en fortid med rusproblemer, men som har vært rusfri de siste årene? Eller en som har vært sykelig overvektig, men slanket seg og hatt stabil vekt de siste årene? Eller en som har slitt med psykiske problemer, men vært frisk de siste årene? Eller ville du takket nei? Hvorfor da i så fall? Pga frykt for tilbakefall? Jeg har selv vært sykelig overvektig det meste av livet, og slitt med angst og depresjon store deler av livet. I dag har jeg god kontroll på vekta, er frisk og har det bedre enn noen gang. Men vil fortiden min oppfattes som et "rødt flagg"? Anonymkode: 44785...efc Det eneste som kan prediktere noe om fremtiden er fortiden. Når det er sagt er det ikke sagt at folk ikke kan endre seg. Anonymkode: ca579...6d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #4 Del Skrevet 5. oktober 2024 Jeg har tro på at fortiden ikke definerer deg. Mannen min har blitt tatt for ruskjøring og råkjøring. Sittet i fengsel. Han er verdens snilleste og pliktoppfyllende mann. Jeg dømte han ikke for ting han har gjort før. Jeg sleit masse med psykisk sykdom. Prøvde å ta livet mitt mange ganger som ungdom. Vært innlagt på psykiatrisk i 1 år. Jeg har også slitt med rusproblemer. Vi begge har kjempet oss gjennom våres problemer og vokst masse på det. Er de gjerningene vi gjør nå og at vi lærer av våres feil. Jeg tenker at så lenge man er åpen og ærlig om sin fortid så skal ikke det være et hinder. Anonymkode: 46ee4...07b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #5 Del Skrevet 5. oktober 2024 Men hvorfor velge noen med tidligere problemer når du kan velge noen uten?🤷 Idag er det jo bare ett sveip videre.... Godt nok for sex ja, men ikke godt nok for kjæreste materialet i min bok!! Men har forståelse for at andre kan mene noe annet. Anonymkode: a58c0...fce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #6 Del Skrevet 5. oktober 2024 Psykisk helse kunne jeg, spørs hvordan han er som person og hvilke problemer han har hatt. Om det er vold på grunn av mental helse, nei. Kunne ikke vært med noen som har brukt dop. Vekt bryr jeg meg ikke om. Anonymkode: 46e34...1ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #7 Del Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor velge noen med tidligere problemer når du kan velge noen uten?🤷 Idag er det jo bare ett sveip videre.... Godt nok for sex ja, men ikke godt nok for kjæreste materialet i min bok!! Men har forståelse for at andre kan mene noe annet. Anonymkode: a58c0...fce Dette er grunnen til at mange vegrer seg å være ærlig. Ingenting positivt ved å dele fortiden med noen som deg. Anonymkode: 5ac1d...9f2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #8 Del Skrevet 5. oktober 2024 Jeg ville ikke gjort det. Jeg har barn fra før, så jeg trenger en person jeg vet er stabil. Jeg har hatt det mye vanskelig i livet selv uten å la det gå utover helsa. Anonymkode: a0848...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #9 Del Skrevet 5. oktober 2024 Ingen problem i min bok, men de må ha vært rusfrie/relativt friske i noen år i det minste. Mannen min er tidligere rusmisbruker. Aldri møtt flottere, mer bunnsolid mann før. Jeg tror man merker det relativt fort om det er noe som vil bli et problem fremover. Noen sier at det er i fortiden, uten at det egentlig er det. Anonymkode: 9f09b...2b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #10 Del Skrevet 5. oktober 2024 Rus, nei. Vekt, ikke noe problem. Psykisk uhelse, tja. Kom an på hva og hvor mye. Anonymkode: aa7a8...7ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #11 Del Skrevet 5. oktober 2024 Ville nok ikke blitt sammen med en tidligere rusmisbruker. Men det er fordi mine foreldre var begge rusmisbrukere. Har og noen venner som ble rusmisbrukere, og det som går igjen, er at de har gode rusfrie perioder, men så ruser de seg igjen, så god periode igjen, og sånn går det. Anonymkode: 115b9...75b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #12 Del Skrevet 5. oktober 2024 Jeg ville nok slitt med tidligere rusmisbruk, må jeg innrømme. Kommer nok an på hva som ble misbrukt og lengden på misbruket samt årsakene bak misbruket. De andre tingene kan være alt fra dealbreakers til helt uviktige faktorer. Hvordan jeg ville forholdt meg til psykisk sykdom og tidligere overvekt kommer helt an på personens helse og livsstil i dag, samt at alvorligheten av den psykiske sykdommen ville hatt noe å si. Mitt råd er å være deg selv, vær ærlig, men du trenger på ingen måte brette ut alt i din historie før du kjenner en date litt bedre, Ts! Lykke til i datingen! ❤️ Anonymkode: 3f53a...d2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #13 Del Skrevet 5. oktober 2024 Tidligere overvekt hadde ikke gjort noe. Psykiske vansker, spørs litt på graden? De fleste har jo noen perioder med psykisk uhelse. Hadde nok kommet veldig an på hvor stabil og humør du er i nå. Ustabilitet og depressiv er ikke noe jeg hadde valgt. Rusmisbruk er nok et NEI for meg. For mye som kan gå galt. Anonymkode: 6d58b...572 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #14 Del Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Men hvorfor velge noen med tidligere problemer når du kan velge noen uten?🤷 Idag er det jo bare ett sveip videre.... Godt nok for sex ja, men ikke godt nok for kjæreste materialet i min bok!! Men har forståelse for at andre kan mene noe annet. Anonymkode: a58c0...fce Men en person med tidligere problemer kan fint være en bedre kjæreste enn en som alltid har vært frisk. Jeg kan forstå at noen tenker at fortid kan være med indikator for fremtid, men låser man seg i den tankegangen, så går man potensielt glipp av sin livs kjærlighet Anonymkode: 0a73e...edd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #15 Del Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvorfor velge noen med tidligere problemer når du kan velge noen uten?🤷 Idag er det jo bare ett sveip videre.... Godt nok for sex ja, men ikke godt nok for kjæreste materialet i min bok!! Men har forståelse for at andre kan mene noe annet. Anonymkode: a58c0...fce Vil bare minne om at det vandrer rundt relativt mange tidsinnstilte bomber der ute hva angår psykisk uhelse, selv om de til nå per definisjon ikke har hatt et problem. En person som har tatt imot hjelp og fått terapi og arbeidet seg gjennom problemene vil sannsynligvis klare seg fint, samt at terskelen for å sette på bremsen og søke hjelp ofte er lavere når man allerede kjenner tegnene. Anonymkode: d8efe...271 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 6. oktober 2024 #16 Del Skrevet 6. oktober 2024 (endret) Ts jeg synes heller du skal tenke på hvem DU vil ha og hva Du trenger. Om du har slitt med angst og depresjon og rus, velg noen som heier deg fram, tror på deg og inspirerer deg. ikke noen som drar deg ned. Ikke ta til "takke" med en skit støvel fordi du er redd for å bli avvist. For det er mange der ute som egentlig ikke har det bra selv, og drar andre ned i søla for å føle seg bedre. Om man har lavt selvbilde blir man kjapt offer for dem, fordi du ikke stopper opp prosessen med vedkommede med en gang maska glipper. Endret 6. oktober 2024 av lillevill 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #17 Del Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ville du date noen som f.eks har en fortid med rusproblemer, men som har vært rusfri de siste årene? Eller en som har vært sykelig overvektig, men slanket seg og hatt stabil vekt de siste årene? Eller en som har slitt med psykiske problemer, men vært frisk de siste årene? Eller ville du takket nei? Hvorfor da i så fall? Pga frykt for tilbakefall? Jeg har selv vært sykelig overvektig det meste av livet, og slitt med angst og depresjon store deler av livet. I dag har jeg god kontroll på vekta, er frisk og har det bedre enn noen gang. Men vil fortiden min oppfattes som et "rødt flagg"? Anonymkode: 44785...efc Det er helt naturlig å ha spørsmål og bekymringer rundt fortid og relasjoner. Mange mennesker har utfordringer de har måttet håndtere, og det viktigste er hvordan de har utviklet seg og lært av disse erfaringene. Mange ville trolig være åpne for å date noen som har en fortid med rusproblemer, overvekt eller psykiske helseutfordringer, så lenge personen har vist styrke og vilje til å jobbe med seg selv. Det er ofte viktigere hva slags person de er nå, hvordan de har taklet fortiden sin, og om de har verktøy for å håndtere livets utfordringer. Frykt for tilbakefall kan være en bekymring, men det er også viktig å huske at mange mennesker med slike erfaringer har utviklet en dypere forståelse for seg selv og bedre mestringsstrategier. Det kan være en styrke, ikke et svakhetstegn. Når det gjelder deg, vil det å kunne dele din reise med noen være en mulighet for å vise hvor langt du har kommet. Åpenhet om fortiden kan føre til større forståelse og empati, og mange vil sette pris på din styrke og utvikling. Det viktigste er å finne noen som ser deg for den du er nå, og som verdsetter den personen du har blitt. Anonymkode: 7d360...3a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #18 Del Skrevet 6. oktober 2024 For meg handler det aldri om hva de har vært gjennom, men hva de lærte av det. Og hvordan de håndterer "baggasjen" sin i dag. De færreste slipper gjennom livet uten noe. Anonymkode: de42f...9d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #19 Del Skrevet 6. oktober 2024 For meg handler det om hvem de er her og nå. Hvordan relasjoner de har til folk rundt seg, hvordan de takler utfordringer her og nå. Etter å ha vært i forhold med menn som har slitt psykisk og hatt alkoholproblemer så skal jeg aldri tilbake dit, men er det tydelig at de har endret seg og tatt tak i gammelt grums SKIKKELIG så er ikke jeg en til å dømme fortiden. Men jeg er ferdig med å bruke tid på "oppussingsprosjekt" som jeg tror jeg skal redde. Som du forstår har jeg også slitt med medavhengighet og mine egne ting, og jeg vet at mange ikke er interessert i meg. Men de gjør det enkelt for meg, for jeg vil heller ikke være med noen som er dømmende på den måten. Selv om jeg har gått ned 50 kg, ville jeg ikke blitt sammen med noen som aldri kunne datet en som var feit, fordi jeg orker ikke tanken på å være med noen som tror det sier alt om en personlighet, og å skamme meg noensinne for den jeg var. Anonymkode: f66ba...992 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #20 Del Skrevet 6. oktober 2024 Rus eller psykisk sykdom (utover livskrise eller perioder alle kan ha) nei. Tidligere overvekt bryr meg ikke. Anonymkode: 41a76...c3e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå