AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #1 Skrevet 5. oktober 2024 Det er 26 081 boliger til salgs på finn.no akkurat nå, den femte oktober. Hva er egentlig vanlig på denne tiden av året? Og hva er snitt-tiden på å selge bolig nå ifht i f eks 2021? Hvor finner man statistikk på dette? Hadde vært spennende å se. Anonymkode: 87360...443
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #2 Skrevet 5. oktober 2024 Færre enn vanlig iflg en artikkel jeg så forrige dagen, skal se om jeg finner den igjen… Anonymkode: bd260...84f 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #3 Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Færre enn vanlig iflg en artikkel jeg så forrige dagen, skal se om jeg finner den igjen… Anonymkode: bd260...84f Synes også det er færre en vanlig for tiden, gjelder iaf her hvor vi bor. Samt mer tungsolgt marked. Anonymkode: fee0a...5d1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #4 Skrevet 5. oktober 2024 Folk flytter kanskje ikke på seg med mindre de må, nå som boligmarkedet er mer tregt. Man har jo hatt ellevill lottobonanza de siste 20 årene, de aller heldigste har vel tjent oppimot 20 mill bare på å bo... Anonymkode: 87360...443
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #5 Skrevet 5. oktober 2024 Her hvor jeg bor (småby) selges eneboliger raskt så lenge det ikke er noe galt med dem. Men nybygg er vanskelig, spesielt leiligheter. Flere leilighetsprosjekter har allerede blitt skrinlagt/utsatt på ubestemt tid. Anonymkode: 00bcd...928
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #6 Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her hvor jeg bor (småby) selges eneboliger raskt så lenge det ikke er noe galt med dem. Men nybygg er vanskelig, spesielt leiligheter. Flere leilighetsprosjekter har allerede blitt skrinlagt/utsatt på ubestemt tid. Anonymkode: 00bcd...928 Jeg lurer på hvorfor nybygg selges så sakte, for hvis man forplikter seg til det så vil man jo kanskje ha så mye som et helt år på seg til å få solgt egen bolig? Anonymkode: 87360...443
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #7 Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg lurer på hvorfor nybygg selges så sakte, for hvis man forplikter seg til det så vil man jo kanskje ha så mye som et helt år på seg til å få solgt egen bolig? Anonymkode: 87360...443 Fordi mange nybygg har helt ubrukelig planløsning... Anonymkode: 7b7da...3cf
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #8 Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi mange nybygg har helt ubrukelig planløsning... Anonymkode: 7b7da...3cf Hva slags planløsning er det nybyggere går for nå da? Skjønner for såvidt at de vil lage så billig som mulig og selge så dyrt som mulig, men de må vel forholde seg til f eks TEK17 standard? 🤔 Anonymkode: 87360...443
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #9 Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hva slags planløsning er det nybyggere går for nå da? Skjønner for såvidt at de vil lage så billig som mulig og selge så dyrt som mulig, men de må vel forholde seg til f eks TEK17 standard? 🤔 Anonymkode: 87360...443 Vi har sett lenge. Kommer nok til å ende opp med noe eldre. Typisk åpen planløsning med lite stue og kjøkken hvor kjøkkenet er en vegg og ei øy, bare tre soverom (vi vil ha 4), lite lagring inne, lite sjarm og mye firkanter. Store vinduer på en slik måte at en må ha enten screens eller innsyn, og eller vanskelig å innrede. Små uteplasser, lite hage. Er noen hederlige unntak, men de er få og lang mellom (og dyre)! (Ja, jeg er ganske tradisjonell og trives nok best i et eldre hus med litt kriker, kroker og bodplass!) Anonymkode: 7b7da...3cf 2
Hateridioter Skrevet 5. oktober 2024 #10 Skrevet 5. oktober 2024 Jeg har ikke noen statistikk, men jeg syns ikke det er spesielt mange boliger til salgs her jeg bor.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #11 Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg lurer på hvorfor nybygg selges så sakte, for hvis man forplikter seg til det så vil man jo kanskje ha så mye som et helt år på seg til å få solgt egen bolig? Anonymkode: 87360...443 Det er veldig dyrt. Du betaler dobbelt så mye for en ny enebolig som en brukt enebolig her hvor jeg bor. Du får et 20-30 år gammelt hus i ok stand (normalt vedlikeholdt, ikke fryktelig stygt) for det en treroms leilighet (nybygg) koster. Det koster like mye å bygge en ny bolig på bygda som det gjør i Oslo, eneste forskjell er tomtekostnaden. Det har blitt veldig dyrt å bygge. Anonymkode: 00bcd...928 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #12 Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg lurer på hvorfor nybygg selges så sakte, for hvis man forplikter seg til det så vil man jo kanskje ha så mye som et helt år på seg til å få solgt egen bolig? Anonymkode: 87360...443 Det jeg ser av nybygg her, har dårlig planløsning. Lite lagringsplass, ser ut billig ut og selges ekstremt dyrt. Anonymkode: b9e03...6be 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå