AnonymBruker Skrevet 5. oktober #1 Del Skrevet 5. oktober Jeg har et spørsmål 1. Brukes det dialekter i norske filmer? 2. Forstår du hva som blir sagt på TV? 3. Hvor ofte brukes dialekter på norsk fjernsyn? Anonymkode: a1159...17e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #2 Del Skrevet 5. oktober Ja. Ja. Relativt ofte. Anonymkode: 64653...146 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #3 Del Skrevet 5. oktober Dette var tre spørsmål og ikke ett.. Svaret på alle tre er et nytt spørsmål; bor du ikke i Norge? Anonymkode: f865c...67d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #4 Del Skrevet 5. oktober Ja, ja, alltid - med unntak av nyheter som skal, med noen unntak, framføres med normert tale. Anonymkode: 3b558...8fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #5 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har et spørsmål 1. Brukes det dialekter i norske filmer? 2. Forstår du hva som blir sagt på TV? 3. Hvor ofte brukes dialekter på norsk fjernsyn? Anonymkode: a1159...17e Ja, ja, alltid Anonymkode: 9da85...7b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #6 Del Skrevet 5. oktober 1. Ja 2. Ja 3. I alle norske tv-program. Dei einaste som ikkje snakkar dialekt, er enkelte nyheits-opplesarar. Anonymkode: 2c54b...444 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 5. oktober #7 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (11 minutter siden): 1. Brukes det dialekter i norske filmer? ja AnonymBruker skrev (11 minutter siden): 2. Forstår du hva som blir sagt på TV? ja AnonymBruker skrev (11 minutter siden): 3. Hvor ofte brukes dialekter på norsk fjernsyn? Hva som er en dialekt er en definisjonssak. Men NRK kan ikke pålegge noen av de som intervjues å snakke ikke-dialekt. Det er det enkleste svaret. Og så har jeg forstått det slik at det er strengere regler for hvordan kanalens ansatte snakker i Dagsrevyen enn et underholdningsprogram. Hvorfor lurer du på disse tingene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #8 Del Skrevet 5. oktober Gjør leksa di sjøl Anonymkode: 9f4f6...7c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #9 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Dette var tre spørsmål og ikke ett.. Svaret på alle tre er et nytt spørsmål; bor du ikke i Norge? Anonymkode: f865c...67d Det skal bare svares på 1 av de 3 stilte sprsm. Er valgfritt hvilket. Anonymkode: 8b073...c14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #10 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det skal bare svares på 1 av de 3 stilte sprsm. Er valgfritt hvilket. Anonymkode: 8b073...c14 Svaret er det samme på alle tre spørsmålene. "JA". Anonymkode: 23de7...8e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 5. oktober #11 Del Skrevet 5. oktober Ja, ja og oftere enn før - det er et helt annet dialektmangfold i f.eks. barneprogram enn da jeg var barn på 80-tallet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uglems Skrevet 5. oktober #12 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har et spørsmål 1. Brukes det dialekter i norske filmer? 2. Forstår du hva som blir sagt på TV? 3. Hvor ofte brukes dialekter på norsk fjernsyn? Anonymkode: a1159...17e Ja, hele tiden. Nei, ikke alltid. Kun nyhetene forstår jeg. Hele effings tida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå