AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #1 Skrevet 5. oktober 2024 Hei. På tirsdag skal jeg på ordinær ultralyd og vil da være 19 uker på vei. Nå gruer jeg meg veldig for er redd for at jeg skal få beskjed om at noe er galt eller at barnet har død. Jeg har lest og fått beskjed om at man pleier å begynne å kjenne liv mellom uke 16 og 18. Men jeg kjenner ingen ting og jeg vet ikke hvor i magen jeg evt skulle kjent det. Jegblør ikke eller noe så jeg har ikke noe tegn på spontanabort. Men jeg er så redd for en sånn beskjed. Når kjente du tegn til liv første gang? Hvor langt var du på vei? Hvor i magen kjente du det og hvordan kan man fremkalde liv så tidlig? Anonymkode: 65e8b...07a
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #2 Skrevet 5. oktober 2024 Har ikke kjent noe som helst før rundt uke 22 med mine. Haddeplacenta anterior, altså at morkaken ligger frem mot magen, begge ganger. Det er helt ufarlig, men kan bidra til at man kjenner mindre og senere liv. Anonymkode: 183bd...3d6 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #3 Skrevet 5. oktober 2024 kjente ikke noe før uke 20 med nr 1. Dette går nok bra. Anonymkode: a824c...da0
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #4 Skrevet 5. oktober 2024 Det er ikke unormalt det der, mange kjenner ikke noe før 20+ Anonymkode: c7329...2d7
PurpleTuliip Skrevet 5. oktober 2024 #5 Skrevet 5. oktober 2024 (endret) 21+6. Hadde morkaken liggende på fremsiden så den dempet veldig for bevegelse. Veldig vanlig. kjente første bevegelser ca 10 cm nedenfor navlen. ☺️ Endret 5. oktober 2024 av PurpleTuliip La inn litt til
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #6 Skrevet 5. oktober 2024 Er dette nr 1? I såfall kan det i tillegge være at du ikke vet hva du kjenner, eks tror at liv er luft eller magerumling. Vi mennesker "oversetter" gjerne det ukjente med det kjente... om du forstår hva jeg mener...? Anonymkode: 17063...adc
Stor pike Skrevet 5. oktober 2024 #7 Skrevet 5. oktober 2024 Det høres normalt ut. Ikke les for mye på nett. Det fremstår ofte som fasit og det vil kun stresse deg.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #8 Skrevet 5. oktober 2024 Okei tusen takk for svar❤ ja er første graviditeten. (Svar til deg som spurte)❤ Anonymkode: 65e8b...07a
Tjoheiii Skrevet 6. oktober 2024 #10 Skrevet 6. oktober 2024 Jeg kjente heller ikke noe liv før rundt OUL med begge mine, hadde morkaka foran begge gangene Jordmor sa det ikke var uvanlig 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå