Gå til innhold

Først & Sist

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg leser i Dagbladet at programmet Først & Sist får endel kritikk. Særlig innslagende til Marit Åslein som "liksom" skal være uttalelser fra Det Norske Folk. Og alle hun intervjuer blir fremstilt som idioter.

Marit oppsøker ett kjøpesenter i Oslo (tror det er Byporten hun står på) og huker kun tak i eldre, lavt intelligente, sjenerte eller på annen måte resurssvake mennesker som vi skal sitte hjemme og le av.

Hva synes andre om dette? Er dette bare søtt fordi det er Marit som gjør det? Eller er det ondskapsfullt?

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, jeg har reagert litt på Marit sine innslag. (Hun står nok på storo.) Hun representerer en type humor som jeg ikke tror eldre mennesker har. Og når hun fjåser med dem, ler vi. Grunnen til at de eldre ikke ler, er nok at de ikke helt skjønner konseptet. Vi ler jo ikke med dem, men av dem. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
(Hun står nok på storo.)

Du har nok rett, jeg biter meg bare fast i at i hvert innslag så er det alltid denne Mester Grønn forretningen i bakgrunnen.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt usmakelig. Å idiotforklare mennesker på denne måten synes jeg ikke noe om.

Det er noe av det samme Kyrre i Karate driver med - å spørre om useriøse ting til tunghørte gamle damer og menn på Majorstuen.

Det hjelper ikke om det kalles humor eller den som spør er søt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Det er noe av det samme Kyrre i Karate driver med - å spørre om useriøse ting til tunghørte gamle damer og menn på Majorstuen.

Ja det er akkurat i samme gata Tusenfryd. Til de som ikke hører på P3 så er Karate programmet til brødrene Kristopher og Alexander Schau mens Kyrre er deres utgående reporter. Han går opp til eldre mennesker på Majorstuen og spør om alt fra serieorgasmer til oppskriften på pannekaker.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo greit med en oppklaringen der, Milla. :ler:

Noen ganger er det morsomt, men mange ganger sitter jeg med en besk smak i munnen.

Marit er riktignok søt, men ikke så morsom som Kyrre.

Synes egentlig det blir litt flaut, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja jeg syns det er flaut å höre på! :o

gremmes, gjör jeg.

(men har alltid trodd det var jeg som var utrolig kjedelig.. :oops: )

må innrömme at jeg syntes det var artig da espen thoresen i XL ringte hoteller i sverige og bestilte overnatting 17.mai via en teip han hadde spilt inn på forhånd og sjekket hvor mange ganger han kunne spille teipen för folk skjönte det.. :ler: (men det må være ihvertfall tre år siden..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett Marits innsalg, men hører mer eller mindre jevnlig på p3 med Kyrre.

Han spør da ikke bare gamle folk! Har hørt at han spør unge også. Og han er kjempehøflig da.

Spør fint og hjelper til med svarene.

De eldre er jo med på spøkene de også.

De ler og koser seg.

Og det er de tøffe som tør å svare. Noen går jo bare rett forbi. Og dem lar han jo bare passere mens spørsmålet: "Unnskyld, har du tid et øyeblikk" blir stilt til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...