Gå til innhold

Varför hänger män här?

Gjest winterchild

Anbefalte innlegg

Jeg kan forstå hva ts mener. 

Noen få menn er her inne for å mansplaine, predikere om hva kvinner tenker, sette kvinner på plass, fatshame, slutshame, kommer med incelretorikk og rigide teorier som de virker fanatisk opptatt av. Noen kjenner man igjen på nick. De er lite interessert i å diskutere, mest å fremme sin overbevisning om at de vet best om hvordan alle kvinner er, alltid med negativt fortegn. 

Stadig det samme de messer om, i enhver tråd. 

Joda, menn får også gjennomgå her, men det er ikke på samme måte, mener jeg. Da er det oftere knyttet til noe konkret. Det er da oftest at en kvinne opplever et problem med en mann/ menn uten å nødvendigvis generalisere alle menn. 

Disse mennene jeg refererer til, får drive på her uten så veldig mye motstand fra andre menn,  fordi jeg antar at kjønnsforholdet på KG er sånn ca 80/20 i kvinners favør. 

Kvinnehat starter et sted.

Også på et nettforum som dette. Noen av disse nickene med nedlatenhet for kvinner vinner frem for sensitive menn, for noen menn oppsøker tydeligvis dette forumet nettopp fordi de har et komplisert forhold til kvinner. Det er da veldig bra da at kloke menn her da kan nyansere, og heldigvis er her noen av disse. 

Det er det rart om jeg logget meg inn på et fotballforum, bilforum eller hundeforum fordi jeg ikke liker fotball, bil eller hund. Man tar avstand fra det man ikke liker, hvis ikke, er det noe usunt eller sykt. Selv om jeg ser at dette ikke de beste eksempler på hva jeg vil få frem. 

Når visse menn her da kun kommer med negativitet mot kvinner så lurer man jo på hvorfor de henger her. 

Som sagt, kvinnehat starter et sted. Jeg er heldig som kun har bra menn i livet mitt, og jeg liker generelt veldig godt menn. 

Det er et stort samfunnsproblem det at menn ikke liker kvinner. Ikke noe å kimse av det. Videre kan dette hatet føre til vold i nære relasjoner. Noe som koster samfunnet vårt mer enn forsvarsbudsjettet. Det bør være noe å tenke på, og være obs på.

Anonymkode: 21c17...56d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange av de emnene jeg liker å lese/diskutere i finnes ikke, eller er tilnærmet helt døde på de andre forumene.  

Anonymkode: 7261b...b5f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...