PusheenPusheen Skrevet 6. oktober #81 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eller er det mange kvinner som ikke gidder å være her når så mange tråder blir spydd ned av incels? Jeg er ikke imot at menn er her inne, men det er i overkant mye håpløst som kommer fra menn med dårlige holdninger. Anonymkode: 13b9b...a84 Enig. Tror det er mange, spesielt kvinner, som ikke gidder å engasjere seg eller opprette tråder, nettopp pga det @winterchild også har erfart. Responsen her inne kan være helt hinsides stygg innimellom, ofte fra incels. Leste nettopp i en annen tråd om noen som hadde blitt kalt noe skikkelig stygt av kjæresten sin, og selvfølgelig måtte det komme inn folk som mente det var hennes feil, det kunne selvsagt ikke være mannens feil. Den der gutta-backer-gutta-holdningen er støgg. Back hvis du åpenbart har en god grunn, men ikke back stygg oppførsel kun fordi det var gjort av en mann mot en kvinne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #82 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Eller er det mange kvinner som ikke gidder å være her når så mange tråder blir spydd ned av incels? Jeg er ikke imot at menn er her inne, men det er i overkant mye håpløst som kommer fra menn med dårlige holdninger. Anonymkode: 13b9b...a84 Tar ikke for gitt at alt postes av menn heller egentlig. Mye blir folk som helt åpenbart bruker anonym for å støtte seg selv ved å sverte menn i svarene sine. Ser det på begge sider. Anonymkode: efce1...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #83 Del Skrevet 6. oktober PusheenPusheen skrev (2 minutter siden): Enig. Tror det er mange, spesielt kvinner, som ikke gidder å engasjere seg eller opprette tråder, nettopp pga det @winterchild også har erfart. Responsen her inne kan være helt hinsides stygg innimellom, ofte fra incels. Leste nettopp i en annen tråd om noen som hadde blitt kalt noe skikkelig stygt av kjæresten sin, og selvfølgelig måtte det komme inn folk som mente det var hennes feil, det kunne selvsagt ikke være mannens feil. Den der gutta-backer-gutta-holdningen er støgg. Back hvis du åpenbart har en god grunn, men ikke back stygg oppførsel kun fordi det var gjort av en mann mot en kvinne. Leste den jeg og, satt bare og ventet på at noen skulle komme og ta mannens parti med en eller annen hinsides forklaring, og det dukket jo opp en etter hvert. Anonymkode: 13b9b...a84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 6. oktober #84 Del Skrevet 6. oktober (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leste den jeg og, satt bare og ventet på at noen skulle komme og ta mannens parti med en eller annen hinsides forklaring, og det dukket jo opp en etter hvert. Anonymkode: 13b9b...a84 Ja, ikke sant! Blir helt uvel av at folk har en sånn trang til å trykke kvinner ned på den måten. Både kjæresten, men også på KG. Endret 6. oktober av PusheenPusheen Tilleggssetning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #85 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er ikke imot at menn er her inne, men det er i overkant mye håpløst som kommer fra menn med dårlige holdninger. Anonymkode: 13b9b...a84 Det har du rett i, men man må ikke glemme at dårlige holdninger ikke er unikt for menn. Vi ser til og med tråder om å utestenge/ekskludere menn på grunn av kjønnet. Anonymkode: f5928...2b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 6. oktober #86 Del Skrevet 6. oktober (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det har du rett i, men man må ikke glemme at dårlige holdninger ikke er unikt for menn. Vi ser til og med tråder om å utestenge/ekskludere menn på grunn av kjønnet. Anonymkode: f5928...2b2 Når begrunnelsen er at man føler seg tråkket på og diskriminert ofte, er det jo ikke kjønnet i seg selv det går på, men holdningene dette kjønnet ofte viser seg å ha? Hvis det var denne tråden du siktet til. TS har ikke sagt noe om at det er kun fordi det er menn, men pga det overnevnte. Endret 6. oktober av PusheenPusheen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #87 Del Skrevet 6. oktober PusheenPusheen skrev (5 minutter siden): Når begrunnelsen er at man føler seg tråkket på og diskriminert ofte, er det jo ikke kjønnet i seg selv det går på, men holdningene dette kjønnet ofte viser seg å ha? Hvis det var denne tråden du siktet til. TS har ikke sagt noe om at det er kun fordi det er menn, men pga det overnevnte. Men for å ta diskusjonen litt videre da: synes du hetsen mot menn er sammenlignbar med den som foregår mot kvinner? Hvis du tar en titt på like tråder der du bytter ut kjønnet? Ser du et skille mellom reaksjonene til de som leser? Anonymkode: efce1...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 6. oktober #88 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men for å ta diskusjonen litt videre da: synes du hetsen mot menn er sammenlignbar med den som foregår mot kvinner? Hvis du tar en titt på like tråder der du bytter ut kjønnet? Ser du et skille mellom reaksjonene til de som leser? Anonymkode: efce1...f3a Det jeg kan si, er at jeg ikke ser at menn "hetses". Kvinner er generelt gode på å ordlegge seg, og for meg oppfattes det meste som kritikk. Ikke alltid like konstruktiv, men aldri hets. Mennene her inne, noen av dem selvsagt, klarer ikke argumentere for det de mener de kritiserer kvinner for. De bare slenger ut påstander som ikke har rot i noen annen virkelighet enn det som foregår i deres eget hode. Jeg er ikke imot kritikk. Jeg ønsker kritikk velkommen - så lenge den er noenlunde konstruktiv. Men provokatørene her inne er jo bare barnslige. Selv når kvinner slenger med leppa, så klarer de å gi et viss uttrykk for hva argumentene deres består i. Det kan hende jeg tar feil, eller ikke har sett denne hetsen du nevner her, så det må taes høyde for. Det som går igjen her inne, er jo kvinner som klager på at mennene ikke gjør sin del av husarbeid f.eks. Og at de da blir omtalt som udugelige eller late, synes jeg personlig er innafor. For klarer man ikke, som voksen mann, å skjønne helt selv at man også må bidra i hjemmet man har, har man udugelig boevne, og man er lat. Det er mest sånne kommentarer jeg leser. Leser aldri at kvinner er direkte stygge mot menn her inne eller får dem til å føle seg dumme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #89 Del Skrevet 6. oktober PusheenPusheen skrev (5 minutter siden): Det jeg kan si, er at jeg ikke ser at menn "hetses". Kvinner er generelt gode på å ordlegge seg, og for meg oppfattes det meste som kritikk. Ikke alltid like konstruktiv, men aldri hets. Mennene her inne, noen av dem selvsagt, klarer ikke argumentere for det de mener de kritiserer kvinner for. De bare slenger ut påstander som ikke har rot i noen annen virkelighet enn det som foregår i deres eget hode. Jeg er ikke imot kritikk. Jeg ønsker kritikk velkommen - så lenge den er noenlunde konstruktiv. Men provokatørene her inne er jo bare barnslige. Selv når kvinner slenger med leppa, så klarer de å gi et viss uttrykk for hva argumentene deres består i. Det kan hende jeg tar feil, eller ikke har sett denne hetsen du nevner her, så det må taes høyde for. Det som går igjen her inne, er jo kvinner som klager på at mennene ikke gjør sin del av husarbeid f.eks. Og at de da blir omtalt som udugelige eller late, synes jeg personlig er innafor. For klarer man ikke, som voksen mann, å skjønne helt selv at man også må bidra i hjemmet man har, har man udugelig boevne, og man er lat. Det er mest sånne kommentarer jeg leser. Leser aldri at kvinner er direkte stygge mot menn her inne eller får dem til å føle seg dumme. Det er ikke akkurat sjeldent at å se tråder ta av fordi det slenges grovere bemerkninger enn ''late'' og ''udugelige''. Og jeg er ikke enig i at kvinner generelt er gode på å ordlegge seg. Det er en generalisering og du skal ikke å lete hardt for å se eksempler på det motsatte. Aldri hets? Da har man sovet i timen eller har en skjev forståelse av hva hets betyr. Takhøyde skal det selvfølgelig være. Men det trekkes ikke frem eksempler fra den andre siden til sammenligning heller, men jeg har jo også fått med meg den hetsen som det snakkes om. Flere av trådene jeg prøvde å søke på har nå blitt ryddet av moderatorer men i løpet en uke foregår det nok av hets av både menn og kvinner vil jeg si. Men kanskje man har lettere for å registrere det som hets hvis det omfatter en gruppe som inkluderer en selv? Anonymkode: efce1...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 6. oktober #90 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke akkurat sjeldent at å se tråder ta av fordi det slenges grovere bemerkninger enn ''late'' og ''udugelige''. Og jeg er ikke enig i at kvinner generelt er gode på å ordlegge seg. Det er en generalisering og du skal ikke å lete hardt for å se eksempler på det motsatte. Aldri hets? Da har man sovet i timen eller har en skjev forståelse av hva hets betyr. Takhøyde skal det selvfølgelig være. Men det trekkes ikke frem eksempler fra den andre siden til sammenligning heller, men jeg har jo også fått med meg den hetsen som det snakkes om. Flere av trådene jeg prøvde å søke på har nå blitt ryddet av moderatorer men i løpet en uke foregår det nok av hets av både menn og kvinner vil jeg si. Men kanskje man har lettere for å registrere det som hets hvis det omfatter en gruppe som inkluderer en selv? Anonymkode: efce1...f3a Ja til det siste avsnittet, det har man nok lettere for. Men jeg har nok også bare ikke vært innom de trådene du snakker om her, sånn helt ærlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #91 Del Skrevet 6. oktober PusheenPusheen skrev (3 minutter siden): Ja til det siste avsnittet, det har man nok lettere for. Men jeg har nok også bare ikke vært innom de trådene du snakker om her, sånn helt ærlig. Synes det er så synd å se at det er så enkelt å sette folk opp mot hverandre. Ofte tenker jeg folk har med seg sin bagasje med erfaringer av det motsatte kjønn og at det preger bildet. Ikke alle selvfølgelig. Det finnes jo drittfolk fra begge kjønn. Men når jeg ser at noen tar veldig lett på å svartmale halve verdens befolkning er det et symptom på noe som ikke er godt. Som er veldig trist å se. Anonymkode: efce1...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 6. oktober #92 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes det er så synd å se at det er så enkelt å sette folk opp mot hverandre. Ofte tenker jeg folk har med seg sin bagasje med erfaringer av det motsatte kjønn og at det preger bildet. Ikke alle selvfølgelig. Det finnes jo drittfolk fra begge kjønn. Men når jeg ser at noen tar veldig lett på å svartmale halve verdens befolkning er det et symptom på noe som ikke er godt. Som er veldig trist å se. Anonymkode: efce1...f3a Og det skjønner jeg. Men da må man jo ta litt ansvar selv også. Snakker ikke om deg her, men om folk generelt. Jeg har vært vitne til en kompisgjeng på kafe en gang, der han ene hadde hatt seg med noen den helga. De andre lo og kalte henne en hore, fordi hun visstnok hadde hatt sex med en til som de kjente. Bare dette er jo med på å vedlikeholde de dårlige holdningene. "Gutta" synes det er tøft å kalle kvinner for sånne ting, og ingen sier dem imot. En tidligere kompis av mannen min, kaller kvinnfolk horer og tøser i fleng, og da tar jeg og mannen min ansvar og si at det er uaktuelt å kalle folk for sånt mens vi hører på. Det er både umodent og barnslig, nemlig. Han sier masse stygt om andre grupper også, og vi har sagt ifra hver gang. Nå orker vi ikke være med han mer, fordi det blir for mye negativ omtale av forskjellige grupper mennesker. Men han kompisen har jo ikke vært vant med at folk sier han imot. Vanligvis ler folk ukomfortabelt og snakker det bort. Mannen min pleide også å gjøre det før han ble sammen med meg, og da jeg sa ifra første gang, ble både han og kompisen satt ut. De hadde jo ikke tenkt at det var så farlig. Men det er det. Nå har kompisen fått seg kjerring og barn, og måten han snakker om dama si på, er rett og slett kvalmende. Det er disse folkene jeg vil ha bukt med. Ikke alle de andre som vet å oppføre seg. De får gjerne være her, eller der eller hvor som helst. Jeg sier forresten også ifra hvis kvinnfolk disser menn, bare sånn at det er sagt. Sånn slenging av unøvendige, stigmatiserende kommentarer orker jeg ikke. Men her inne på KG, som du spurte om, har jeg som sagt helt ærlig, ikke sett hetsen mot menn som du nevner. Det blir kanskje moderert bort ganske fort. Heldigvis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #93 Del Skrevet 6. oktober PusheenPusheen skrev (2 minutter siden): Og det skjønner jeg. Men da må man jo ta litt ansvar selv også. Snakker ikke om deg her, men om folk generelt. Jeg har vært vitne til en kompisgjeng på kafe en gang, der han ene hadde hatt seg med noen den helga. De andre lo og kalte henne en hore, fordi hun visstnok hadde hatt sex med en til som de kjente. Bare dette er jo med på å vedlikeholde de dårlige holdningene. "Gutta" synes det er tøft å kalle kvinner for sånne ting, og ingen sier dem imot. En tidligere kompis av mannen min, kaller kvinnfolk horer og tøser i fleng, og da tar jeg og mannen min ansvar og si at det er uaktuelt å kalle folk for sånt mens vi hører på. Det er både umodent og barnslig, nemlig. Han sier masse stygt om andre grupper også, og vi har sagt ifra hver gang. Nå orker vi ikke være med han mer, fordi det blir for mye negativ omtale av forskjellige grupper mennesker. Men han kompisen har jo ikke vært vant med at folk sier han imot. Vanligvis ler folk ukomfortabelt og snakker det bort. Mannen min pleide også å gjøre det før han ble sammen med meg, og da jeg sa ifra første gang, ble både han og kompisen satt ut. De hadde jo ikke tenkt at det var så farlig. Men det er det. Nå har kompisen fått seg kjerring og barn, og måten han snakker om dama si på, er rett og slett kvalmende. Det er disse folkene jeg vil ha bukt med. Ikke alle de andre som vet å oppføre seg. De får gjerne være her, eller der eller hvor som helst. Jeg sier forresten også ifra hvis kvinnfolk disser menn, bare sånn at det er sagt. Sånn slenging av unøvendige, stigmatiserende kommentarer orker jeg ikke. Men her inne på KG, som du spurte om, har jeg som sagt helt ærlig, ikke sett hetsen mot menn som du nevner. Det blir kanskje moderert bort ganske fort. Heldigvis. Helt enig at man skal ta ansvar selv også og det er nettopp det som gjør at jeg engasjerer meg i diskusjonen. Man må forvente at motstridende meninger er en risiko på diskusjonsforum. Så forslaget om å luke vekk så og så mange brukere holder rett og slett ikke vann. Nevnte tidligere at debatt for meg ikke er noe som er dødsseriøst så synes det er synd at enkelte lar seg provosere så lett som de gjør. Det ser man jo i denne tråden også. Motsvar skal ikke tåles selv når de ikke er angrep eller hets men bare en mening som ikke står i stil med egen oppfatning. Så der tenker jeg at mye av det kommer av egne erfaringer som man har med seg som er med på å svartmale helt uskyldige personer kun fordi de tilhører en gruppe man oppfatter som noe dårlig. Anonymkode: efce1...f3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 6. oktober #94 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Helt enig at man skal ta ansvar selv også og det er nettopp det som gjør at jeg engasjerer meg i diskusjonen. Man må forvente at motstridende meninger er en risiko på diskusjonsforum. Så forslaget om å luke vekk så og så mange brukere holder rett og slett ikke vann. Nevnte tidligere at debatt for meg ikke er noe som er dødsseriøst så synes det er synd at enkelte lar seg provosere så lett som de gjør. Det ser man jo i denne tråden også. Motsvar skal ikke tåles selv når de ikke er angrep eller hets men bare en mening som ikke står i stil med egen oppfatning. Så der tenker jeg at mye av det kommer av egne erfaringer som man har med seg som er med på å svartmale helt uskyldige personer kun fordi de tilhører en gruppe man oppfatter som noe dårlig. Anonymkode: efce1...f3a Nå synes jeg jo at folk skal slippe å bli møtt med hets, jeg da. Så hvis alternativet hadde vært å luke disse bort, så hadde det vært hyggeligere her inne. De som hetser, diskuterer jo ikke. De lager jo bare kvalm. Det er i beste fall dårlig debattstil. Og i verste fall, ødelegger det hele diskusjonen og tar vekk fokus fra tema. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #95 Del Skrevet 6. oktober PusheenPusheen skrev (3 timer siden): Nå synes jeg jo at folk skal slippe å bli møtt med hets, jeg da. Så hvis alternativet hadde vært å luke disse bort, så hadde det vært hyggeligere her inne. De som hetser, diskuterer jo ikke. De lager jo bare kvalm. Det er i beste fall dårlig debattstil. Og i verste fall, ødelegger det hele diskusjonen og tar vekk fokus fra tema. Evt. revurdere hva du oppfatter som hets Anonymkode: f662f...349 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #96 Del Skrevet 6. oktober Jeg er glad for at det er både menn og kvinner her. Kvinneguiden er norges største forum, og her det diskuteres alt mellom himmel og jord. Jeg tror ikke nødvendigvis menn eller incels skriver verre innlegg enn sinte kvinner. Kvinner er kvinner verst. Anonymkode: 59ae2...0c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #97 Del Skrevet 6. oktober Samme for meg hvem som henger her altså,men denne beskrivelsen sier vel litt om hvem dette er ment for. 😄 Kvinneguiden Velvære, hudpleie og kosmetikk. Utveksle erfaringer og be om råd, om alt fra hud- og hårpleie til sminketips og hjemme-SPA. Anonymkode: de696...3de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 6. oktober #98 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Evt. revurdere hva du oppfatter som hets Anonymkode: f662f...349 Noen tror visst det er fritt frem for å si hva som helst, og så er de de andre som er problemet, de blir jo bare krenket for ingenting🙄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 6. oktober #99 Del Skrevet 6. oktober winterchild skrev (På 5.10.2024 den 15.29): Män kan dra in på Reddit. Om du är född som man men identifierar dig som kvinna kan du hänga här, annars tycker jag faktiskt att det är lite omanligt 🤣 La oss være enig i å være uenig, og jeg er begge stedene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #100 Del Skrevet 6. oktober PusheenPusheen skrev (4 timer siden): Noen tror visst det er fritt frem for å si hva som helst, og så er de de andre som er problemet, de blir jo bare krenket for ingenting🙄 Hjelper å konkretisere kanskje. Greit om man ikke hetser de en diskuterer med i samme slengen. Snakker da om trådstarter. Anonymkode: efce1...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå