Gå til innhold

Hvordan synes dere måten jeg ble møtt på i ny jobb var?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker ærlige svar fra folk som ikke kjenner meg.

Startet på sykehjem i sommer, utdannet helsefagarbeider.

Har blitt møtt med kommentarer som: " Siri kan vi ikke regne med" "På din avdeling er det heftig" Kjeft ( uten spesiell årsak ) typ: "glemte riktig merke på kaffe en gang" ;) spurt hver dag så og si om jeg trives det, merkelige kommentarer over hodet mitt, småkjeftet på, en kommentar gikk på at jeg snart skulle slutte.

Dette preget meg, men holdt det skjult for ledelsen.

Så kommer medarbeidersamtale, ledelsen har gått til alle på avdeling og spurt hvordan jeg jobber, i tillegg noe misnøye ( for noe jeg ikke aner hva er en gang ærlig talt )

Avdelingsmessig har det lyst hat ut av øynene på en av de jeg jobber sammen med, de har sagt negative kommentarer til meg ( spesielt når jeg har vært alene).

Det hører med at jeg har vært i samme type stilling i over 10 år, og har aldri opplevd lignende, jeg har kun fått gode tilbakemeldinger på arbeidet mitt.

Anonymkode: db9ca...da6

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo umulig for oss å vite om du har gjort en dårlig jobb, eller om alle kollegene dine er sure psykopater.

Anonymkode: bfa8a...1df

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig.. Du har hatt medarbeidersamtale og ikke tatt opp dette? Antar det bare er for å skape misnøye på jobb og debatt på kg. Det er slike ting man tar opp på medarbeidersamtalen(og ikke kg) dette hadde du vist om du hadde jobbet i 10år og ikke vært et troll.

Anonymkode: a37d7...0fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Utrolig.. Du har hatt medarbeidersamtale og ikke tatt opp dette? Antar det bare er for å skape misnøye på jobb og debatt på kg. Det er slike ting man tar opp på medarbeidersamtalen(og ikke kg) dette hadde du vist om du hadde jobbet i 10år og ikke vært et troll.

Anonymkode: a37d7...0fd

Nei, jeg mener ikke å skape misnøye på kg.

Jeg tok det ikke opp fordi jeg ikke ville skape dårlig stemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo umulig for oss å vite om du har gjort en dårlig jobb, eller om alle kollegene dine er sure psykopater.

Det er jo det. 
Dersom din leder synes du gjør en ikke-tilstrekkelig jobb så er det han eller hennes jobb å ta deg til side og på en pen og konstruktiv måte påpeke både feilen og tilby deg veiledning, kursing eller annet som kan bidra til at du retter den. 

Det er også å forvente at nyansatte gjør feil. De er prisgitt den opplæringen de får, som i all hovedsak er mye for dårlig. Så om en nyansatt gjør feil skal og må man anta at det er på grunn av manglende eller utilstrekkelig opplæring. I så fall skal vedkommende ansvarlig for opplæring mota riktig veiledning.

Ts har ikke mottatt slike tilbakemeldinger på ordentlig måte underveis. Vi kan derfor si med 100% sikkerhet at hun har gjort en tilstrekkelig god jobb. 

Dersom hun ikke hadde gjort en god jobb og leder ikke hadde veiledet vet vi kun en ting - at leder er udugelig.

Anonymkode: 13164...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, men det begynte fra dag 2 så det er vel litt kort tid å bedømme en på, er det ikke?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo det. 
Dersom din leder synes du gjør en ikke-tilstrekkelig jobb så er det han eller hennes jobb å ta deg til side og på en pen og konstruktiv måte påpeke både feilen og tilby deg veiledning, kursing eller annet som kan bidra til at du retter den. 

Det er også å forvente at nyansatte gjør feil. De er prisgitt den opplæringen de får, som i all hovedsak er mye for dårlig. Så om en nyansatt gjør feil skal og må man anta at det er på grunn av manglende eller utilstrekkelig opplæring. I så fall skal vedkommende ansvarlig for opplæring mota riktig veiledning.

Ts har ikke mottatt slike tilbakemeldinger på ordentlig måte underveis. Vi kan derfor si med 100% sikkerhet at hun har gjort en tilstrekkelig god jobb. 

Dersom hun ikke hadde gjort en god jobb og leder ikke hadde veiledet vet vi kun en ting - at leder er udugelig.

Anonymkode: 13164...8af

Jeg har fått tilbakemeldinger på at jobben er god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror deg, dette er dårlig arbeidsmiljø.

Har du mulighet til å finne en annen arbeidsplass?

Anonymkode: a97d9...04a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror deg, dette er dårlig arbeidsmiljø.

Har du mulighet til å finne en annen arbeidsplass?

Anonymkode: a97d9...04a

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...