Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått vite at kjæresten min ikke fant meg tiltrekkende da vi ble kjent, eller så på meg som en potensiell partner, fordi hen allerede datet noen andre da vi møttes. Det var først når de avsluttet det at hen fikk øynene opp for meg. Dette skaper masse usikkerhet i meg. Hvordan takle det?

Anonymkode: c2599...c1b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts her igjen: vi ble kjent via felles venner, og jeg trodde vi hadde skikkelig kjemi fra starten av, men nå viser det seg jo at hen hadde øyne for noen andre. Kjæresten min var den som avsluttet det med den før meg, de ble aldri sammen, men det var altså først en stund etter vi ble kjent at kjæresten min så på meg som tiltrekkende og mer enn en venn. Føler meg som et andrevalg, og misunner de som kjente kjærlighet ved første blikk.

Skrevet

Kjærlighet ved første blikk er eventyr. Ja, mange opplever det. Men det vil ikke si at forholdene varer eller er bra. 

Kjærlighet ved første blikk hos meg endte med en voldtekt og mordforsøk fra eksen som elsker meg fra dag en. Så legg fra deg den tanken.

Kjærlighet er noe som vokser og utvikler seg. Han valgte faktisk deg og han var ærlig. At du ikke takler det går mer på din egen usikkerhet. 

Regner med at alt var bra før du hadde den samtalen med kjæresten din.

Anonymkode: f94f0...10f

• Liker 2
Skrevet

Har det veldig mye å si? Han endte jo opp med deg fordi han ble kjent med deg og likte deg. Eller foretrekker du en mann som liker deg pga utseende og ikke bryr seg om hvordan personligheten din er? 

Anonymkode: f639e...947

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har det veldig mye å si? Han endte jo opp med deg fordi han ble kjent med deg og likte deg. Eller foretrekker du en mann som liker deg pga utseende og ikke bryr seg om hvordan personligheten din er? 

Anonymkode: f639e...947

Ts her igjen: hen sier at det ikke hadde noe med utseende mitt å gjøre, men at hen rett og slett kun hadde øyne for denne andre personen i den perioden. Prøver å tro på at det er sant.

Skrevet

Jeg ser virkelig ikke problemet, han avsluttet før dere involverte dere.

Anonymkode: ddb89...b85

• Liker 5
Skrevet

Hvordan har du fått kjennskap til alle disse detaljene?

Hvis du spør og graver og tolker det som at han syntes du var uattraktiv fordi han ikke falt pladask så tror jeg du skal slutte med dette samtaleemnet og heller konsentrere deg om hyggelige ting.

Hvis det er 3. person som uoppfordret kommer med sånne opplysninger til deg så tror jeg du skal ta det med en klype salt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her igjen: hen sier at det ikke hadde noe med utseende mitt å gjøre, men at hen rett og slett kun hadde øyne for denne andre personen i den perioden. Prøver å tro på at det er sant.

Jeg blir aldri forelsket i noen uten at jeg he blitt godt kjent med dem først. Det pleier å være noe som kommer gradvis. Og hvis hen har vært forelsket i noen andre, er det helt naturlig å ikke ha sånne følelser for andre. Trist å høre at du har så dårlig selvfølelse uten grunn 😕 

Anonymkode: 1d177...0ec

• Liker 3
Skrevet

Slik var det med mannen min og jeg også. Jeg møtte ham via felles venner, men det var hans nærmeste kompis jeg datet. Vi hadde kjempegod kjemi, og jeg likte ham godt - som venn. Jeg tenkte aldri over at han var noe mer/annet enn det. Jeg var forelsket i kameraten hans, og var ikke på "utkikk" etter noen andre. Det ville heller vært et rødt flagg, eller? 

Det ble slutt med kompisen, men jeg beholdt kontakten med det som nå er min mann. Det tok i hvert fall et par måneder før jeg innså at jeg hadde følelser for ham. Det var en saktegroende følelse for min del, før jeg innså at jeg faktisk var forelska i ham og tenkte på ham som noe helst annet enn en venn. Han var visstnok forelska i meg fra første blikk, men det var langt ifra gjensidig. Jeg visste det ikke før jeg fortalte om mine følelser. Nå har vi vært sammen i 20 år, og jeg elsker ham dypt og inderlig. 

Anonymkode: ce45f...ff9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Høres ut som en trofast person som passer på å stelle i hagen hen har, fremfor å titte over gjerder. Ser dette kun som positivt. 

Anonymkode: 7ba87...795

• Liker 2
Skrevet

Ts her: dere har kanskje rett i det med at det egentlig er ett grønt flagg at hdn ikke så etter andre og konsentrerer seg om ett menneske om gangen. Skal sies at hen avsluttet det med vedkommende fordi forelskelsen aldri kom, men hen forklarer det likevel som at hen kun klarer å være med en person om gangen og var ikke på utkikk da vi ble kjent. Tror dere at jeg kan legge vekk tanken om at dette har noe med meg å gjøre? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Slik var det med mannen min og jeg også. Jeg møtte ham via felles venner, men det var hans nærmeste kompis jeg datet. Vi hadde kjempegod kjemi, og jeg likte ham godt - som venn. Jeg tenkte aldri over at han var noe mer/annet enn det. Jeg var forelsket i kameraten hans, og var ikke på "utkikk" etter noen andre. Det ville heller vært et rødt flagg, eller? 

Det ble slutt med kompisen, men jeg beholdt kontakten med det som nå er min mann. Det tok i hvert fall et par måneder før jeg innså at jeg hadde følelser for ham. Det var en saktegroende følelse for min del, før jeg innså at jeg faktisk var forelska i ham og tenkte på ham som noe helst annet enn en venn. Han var visstnok forelska i meg fra første blikk, men det var langt ifra gjensidig. Jeg visste det ikke før jeg fortalte om mine følelser. Nå har vi vært sammen i 20 år, og jeg elsker ham dypt og inderlig. 

Tror du at det er litt tilfeldig at det ble sånn? At du kanskje hadde oppdaget mannen din tidligere, vært mer tiltrukket av han, om du ikke allerede hadde følelser for kompisen? 

Skrevet

Men?! Det er jo BRA da og sier noe om kjæresten din?
Han har øynene der han skal- hos kjæresten sin. 
Det hadde jo vært værre om han gikk og siglet etter deg mens han var i et forhold vel?

Når jeg er i forhold har jeg fokus der, og ikke går på leit andre steder. 
Jeg tror du må prøve å snu på det og se på det positivt. 

Anonymkode: f8db8...064

• Liker 2
Skrevet

Du må jobbe med usikkerheten din, dette er et deg problem.

Anonymkode: ddb89...b85

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror du at det er litt tilfeldig at det ble sånn? At du kanskje hadde oppdaget mannen din tidligere, vært mer tiltrukket av han, om du ikke allerede hadde følelser for kompisen? 

Ja, jeg tror nok jeg ville oppdaget ham tidligere om det ikke var for følelsene for kompisen, men jeg tror ikke det ville vært kjærlighet ved første blikk. Han er en flott og attraktiv mann, men utseendet er ikke nok for meg til å føle meg tiltrukket likevel. Personlighet, derimot. Og den tar det jo litt tid å bli kjent med 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...