Gå til innhold

koble tre fas stikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bytte ut 3 fasen ute siden dekselet er morkent kjøpte ny hu og han stikk. Problemet er at det ble motsatt, dvs hun på vegg og hann i ledningen det blir da han i begge ender av ledningen. For meg spiller det ingen rolle rent praktisk men er det trygt? fra huset til en skur ute for og ha strøm der

Anonymkode: 160ce...3d1

Skrevet

Han i begge ender gir berøringsfare og er livsfarlig! Ring elektriker

Anonymkode: 5a632...ace

Skrevet

Det skal alltid være hun stikk der strømmen «kommer ut», dvs han stikk skal aldri være strømførende slik at du kan få strøm av å ta på stikkene.

så skjøteledninger skal alltid ha en han og hun stikk.

skal ledningen gå mellom hus og uthus for å gi strøm inn til ledningsnett i uthuset må det være en hun kontakt på huset (der strømmen hentes og en han kontakt på veggen av uthuset der strømmen skal gå inn på opplegget i uthuset. 

Anonymkode: f04b1...839

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det skal alltid være hun stikk der strømmen «kommer ut», dvs han stikk skal aldri være strømførende slik at du kan få strøm av å ta på stikkene.

så skjøteledninger skal alltid ha en han og hun stikk.

skal ledningen gå mellom hus og uthus for å gi strøm inn til ledningsnett i uthuset må det være en hun kontakt på huset (der strømmen hentes og en han kontakt på veggen av uthuset der strømmen skal gå inn på opplegget i uthuset. 

Anonymkode: f04b1...839

tUSEN TAKK VAR DET JEG TENKTE BARE KJØPE NYTT🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

tUSEN TAKK VAR DET JEG TENKTE BARE KJØPE NYTT🙈

Kontakte elektriker, mener du vel. Dette her du forteller om er jo helt ulovlig å holde på med selv. 

Anonymkode: 1022e...ebe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...