Gå til innhold

koble tre fas stikk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må bytte ut 3 fasen ute siden dekselet er morkent kjøpte ny hu og han stikk. Problemet er at det ble motsatt, dvs hun på vegg og hann i ledningen det blir da han i begge ender av ledningen. For meg spiller det ingen rolle rent praktisk men er det trygt? fra huset til en skur ute for og ha strøm der

Anonymkode: 160ce...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han i begge ender gir berøringsfare og er livsfarlig! Ring elektriker

Anonymkode: 5a632...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal alltid være hun stikk der strømmen «kommer ut», dvs han stikk skal aldri være strømførende slik at du kan få strøm av å ta på stikkene.

så skjøteledninger skal alltid ha en han og hun stikk.

skal ledningen gå mellom hus og uthus for å gi strøm inn til ledningsnett i uthuset må det være en hun kontakt på huset (der strømmen hentes og en han kontakt på veggen av uthuset der strømmen skal gå inn på opplegget i uthuset. 

Anonymkode: f04b1...839

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det skal alltid være hun stikk der strømmen «kommer ut», dvs han stikk skal aldri være strømførende slik at du kan få strøm av å ta på stikkene.

så skjøteledninger skal alltid ha en han og hun stikk.

skal ledningen gå mellom hus og uthus for å gi strøm inn til ledningsnett i uthuset må det være en hun kontakt på huset (der strømmen hentes og en han kontakt på veggen av uthuset der strømmen skal gå inn på opplegget i uthuset. 

Anonymkode: f04b1...839

tUSEN TAKK VAR DET JEG TENKTE BARE KJØPE NYTT🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

tUSEN TAKK VAR DET JEG TENKTE BARE KJØPE NYTT🙈

Kontakte elektriker, mener du vel. Dette her du forteller om er jo helt ulovlig å holde på med selv. 

Anonymkode: 1022e...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...