Gå til innhold

Har betalt dobbelt opp for vin.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går var min mann på polet og kjøpte èn flaske vin til meg. Ser nå i nettbanken at det er trukket dobbelt beløp, de har altså slått inn flasken to ganger. Min mann reagerte ikke på summen, for han visste ikke hva vinen kostet i utgangspunktet. 

Burde jeg gå tilbake i dag å gi beskjed? 

Anonymkode: 61867...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I går var min mann på polet og kjøpte èn flaske vin til meg. Ser nå i nettbanken at det er trukket dobbelt beløp, de har altså slått inn flasken to ganger. Min mann reagerte ikke på summen, for han visste ikke hva vinen kostet i utgangspunktet. 

Burde jeg gå tilbake i dag å gi beskjed? 

Anonymkode: 61867...d1c

Kan være feil i banken, noe ble trukket to ganger fredag hos meg og. Følg med om det retter seg på mandag når bankene har oppdatert systemet. 
Ellers går han som har vært der tilbake. Eller du, nei han, skriver en Mail. 

Anonymkode: e08db...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan være feil i banken, noe ble trukket to ganger fredag hos meg og. Følg med om det retter seg på mandag når bankene har oppdatert systemet. 
Ellers går han som har vært der tilbake. Eller du, nei han, skriver en Mail. 

Anonymkode: e08db...90c

Det er ikke trukket dobbelt, jeg formulerte meg litt feil. Summen tilsvarer to flasker vin 

Anonymkode: 61867...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er ikke trukket dobbelt, jeg formulerte meg litt feil. Summen tilsvarer to flasker vin 

Anonymkode: 61867...d1c

Da tar du med kvitteringen og forklarer problemet.

Anonymkode: d6eaa...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere ganger opplevd dobbelscanning på polet. Sier fra der og da.

Man kan jo prøve, men blir jo raskt skeptisk når du først kommer dagen etterpå. 

Anonymkode: b1e5f...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig vanskelig for deg å bevise, da. Du får be mannen sjekke kvittering neste gang. 

Anonymkode: e0d0a...ff6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig vanskelig for deg å bevise, da. Du får be mannen sjekke kvittering neste gang. 

Anonymkode: e0d0a...ff6

Synes det bør være polets ansvar å sjekke overvåkningen om de ikke tror på folk. Helt umulig for kunden å bevise det når man ikke oppdager det i det det skjer. 

Anonymkode: be00a...0f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes det bør være polets ansvar å sjekke overvåkningen om de ikke tror på folk. Helt umulig for kunden å bevise det når man ikke oppdager det i det det skjer. 

Anonymkode: be00a...0f1

Kunden har ansvar for å sjekke før de betaler. Overvåkningskamera brukes ikke til dette formålet. 

Anonymkode: 4a5f2...03f

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trenger ikke sjekke overvåkning, de kan sjekke lagerbeholdning. De har en flaske mer enn de skal ha. 
 

ts, jeg hadde kontaktet dem. 

Anonymkode: 07856...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kunden har ansvar for å sjekke før de betaler. Overvåkningskamera brukes ikke til dette formålet. 

Anonymkode: 4a5f2...03f

Altså før du får kvitteringen? 🤦‍♀️

Det er selvsagt bare å gå tilbake og forklare situasjonen. Gjort det flere ganger. At de klarer å slå inn flere varer enn du kjøper er forøvrig en gåte, er ikke det egentlig kriminelt? Tyveri?

Anonymkode: 5c110...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du bør ikke gå tilbake. Mannen din er vel ikke et lite barn som du må hjelpe i butikken?

Hvis han vil ha tilbake pengene, så får han virkelig gå selv og forklare problemet. Godt gjort å hverken se eller skjønne at han betalte dobbelt for en enkel vinflaske.

Anonymkode: 3359e...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De trenger ikke sjekke overvåkning, de kan sjekke lagerbeholdning. De har en flaske mer enn de skal ha. 
 

ts, jeg hadde kontaktet dem. 

Anonymkode: 07856...66a

Med mindre den ansatte gjorde dette for å se om det ikke merkes, og tar en flaske selv.

Anonymkode: 41b7b...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...