Gå til innhold

Ikke ha høstferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er høstferie nå over store deler av landet vårt, samtidig går diskusjonen om vi skal fortsatt ha høstferie for barna plukker ikke poteter lenger. 
Høstferien for meg er den beste ferien, og jeg sparer alltid feriedager for å ta ferie samme barna mine. Det blir ikke hele ferien, for vi jobber den ene helgen. Fjellet på høsten er den beste tiden, og barna får roet ned etter 6 uker på skolen med masse nytt som har skjedd. 
Vi er ikke lærere, men vi tar alltid litt fri i vinterferien, 3 uker på sommeren og da litt fri i høstferien. 
Jul og påske er det vanskelig å få fri, for man kan ikke søke ferie på helligdager, så da jobber vi. 
Hvordan løser dere ferier? Kunne dere tenkt dere å ta vekk høstferien? 

Anonymkode: a3f24...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så får jeg bare legge til at vi har ikke hjelp til barnepass. Slik vi har løst ferien er at de har vært mye alene på sommeren, og vi har byttet vakter og prøvd alt vi kan å tilpasse oss. 
 

Anonymkode: a3f24...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke vi skal ta bort høstferien. Synes barna har godt av litt fri og tid til lek og moro. Hamsterhjulet kommer tidlig nok uansett og varer i såpass mange år🙈

Anonymkode: 9bcea...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi alltid høstferie i uke 40. Synes kanskje høstferien kunne kommet minst en uke eller to senere, når man har kommet hakket mer igang med skolen og begynner å bli mer sliten. 

Er lærer på vgs, og de ti ukene mellom høstferie og jul er tunge for både lærere og elever, og ikke minst stappfulle av vurderinger, fordi en helhetlig halvårskarakter skal settes midt i januar, etter de første 4-5 ukene med fag er det litt begrenset hva man kan testes i før ferien, samtidig som man ikkenrekker å gi elevene litt tid etter juleferien, vurdere opp til 34 arbeider, og så gå gjennom alt de har vist av kompetanse. Om semesteret hadde blitt litt mer delt i to, så hadde det både blitt en mer velfortjent pause, og lettere å fordele arbeidet utover året.

Anonymkode: e46c9...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Vi har ikke helt det behovet enn så lenge. Begge går på sfo og skal være der hele høstferien. Syns det tar litt tid å komme i rutine etter sommeren, og sånn sett kommer denne ferien litt brått på. Samtidig som det koker på jobb hos både meg og mannen. For min del kan de gjerne droppe den, høsten er kort uansett. Ville heller hatt litt mer fri i julen.

Anonymkode: 9fd69...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...