Gå til innhold

Hvem burde man gå til med stressnakke el.l?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vondt og er stiv i nakke, skuldre og øvre rygg pga stress, stilliesitting på jobb + studier. Vet at jeg selv kan trene, tøye, avspenne. Men hvem bør jeg gå til for hjelp? Massasje, fysio, naprapat?

Anonymkode: 0e90c...2ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kiropraktor! Det hjalp hvertfall meg så mye/ 

Anonymkode: 07f1a...913

• Nyttig 1
Skrevet

Ibux hjelper meg. To stk før leggetid 

Anonymkode: 82f15...1df

Skrevet

Optiker, for å sjekke om du kan ha nytte av databriller.

Fysioterapeut for å få øvelser, massasje for velvære:)

Anonymkode: d0ea3...5ae

Skrevet

Har en nakkeskade som gjør at jeg er veldig stiv i nakken og har mye vondt. Har prøvd fysio, manuellterapi, kiropraktikk, naprapat og akupunktør/dry needling. Manuellterapi og naprapat kan hjelpe. Manuellterapeut gir også mye god informasjon om hvordan leve og bruke nakken, for å få minst mulig vondt. Samt øvelser. Men behandlingen som har fungert best på smerter og stivhet hos meg er «dry needling» gjennomført av akupunktør. Hvis du vil prøve dette, velg en behandler som er medlem av norsk akupunktørforening.

Men husk at alle behandlinger har kortsiktig effekt. Det er trening som hjelper i lengden! Jeg gjør endel yoga. Kan også anbefale disse øvelsene: https://nhi.no/trening/aktivitet-og-helse/treningsrad-generelle/bli-kvitt-nakkesmerter-med-styrketrening

Anonymkode: ae8ac...464

• Nyttig 1
Skrevet

Naprapat eller nevrorefleksolog. Men det aller beste er å begynne på yoga!

Skrevet

Massasje er veldig fint! Ofte er det stramme muskler som trengs å mykes opp. Det å kjøpe et massasje-apparat er like fint. Personlig ber jeg samboer massere nakke og skuldre da jeg er veldig stiv :) 

Skrevet

Kiropraktor! Min fikser alt slikt på en session eller to. 

Anonymkode: 1831a...7df

• Nyttig 1
Skrevet

Manuellterapeut. Og som flere sier, bevege seg mer, trene, tøye. Og sjekk synet. Og ikke minst, gjør hyggelige ting med hyggelige folk du liker. 

Anonymkode: 3bdcb...251

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...