AnonymBruker Skrevet 5. oktober #1 Del Skrevet 5. oktober Jeg er skikkelig sulten om morgningen og overspiser allerede da. Men resten av dagen er jeg mindre sulten. Er dette veldig unormalt? Ofte spiser jeg middag til frokost siden jeg er så sulten. Har skikkelig ulvehunger. Anonymkode: 5bb17...8a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #2 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er skikkelig sulten om morgningen og overspiser allerede da. Men resten av dagen er jeg mindre sulten. Er dette veldig unormalt? Ofte spiser jeg middag til frokost siden jeg er så sulten. Har skikkelig ulvehunger. Anonymkode: 5bb17...8a9 Det hørtes litt uvanlig ut å være så sulten at man spiser middagsmat på morningen ja.. Selv så er jeg som regel ikke så sulten på morningen, men når det begynner å nærme seg lunch tid er jeg sulten. Anonymkode: e9d61...a79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #3 Del Skrevet 5. oktober Jeg er motsatt. Spiser ofte ikke før 14-tiden. Et stort måltid på kvelden, da er jeg veldig sulten. Anonymkode: 49be8...158 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 5. oktober #4 Del Skrevet 5. oktober Jeg er skikkelig frokostmenneske, og trenger mat på morgenen. Spiser normalt ikke middagsmat til frokost, men ser ikke så mye forskjell på det kontra f.eks engelsk frokost med masse egg, bacon, bønner osv. Hva er middagsmat for deg? For det kan jo være godt med grønt, og variert, og det kan være fete sauser og raske karbohydrater. Jeg tenker litt at det er mer siste når jeg svarer. Om du ønsker å spise noe mindre middagsaktig, eller så stor mengde (kalorier også), så kan du gjerne begynne å mealpreppe litt. Å ha kjøleskapsgrøt klart i kjøleskapet med både litt frø og nøtter, kanskje cottage cheese om du liker det, også kan du bare toppe med noe bær. Jeg lager ofte med proteinpulver i, og havrefiber eller litt kli, og alltid chiafrø i. Du kan også bake havregrøt for flere dager og ha klart, eller ovnsomelett, eller matmuffins som du har klar til å spise. Tilsett godt med grønnsaker, og revet gulrot/squash, most søtpotet eller gresskarpuré er godt i både kald og varm grøt. Om du spiser mer på morgenen og mindre på kvelden så er det jo ikke noe problem heller. Det er totalen som teller. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #5 Del Skrevet 5. oktober Jeg spiser store middags porsjoner til frokost. Er skrubbsulten Anonymkode: d5c3c...832 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #6 Del Skrevet 5. oktober Jeg er mest sulten om kvelden, upraktisk. Fint å være sulten til frokost da, så slipper man spise så sent på kvelden Anonymkode: 21783...90f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #7 Del Skrevet 5. oktober Det er jo fordi du har gjort kroppen vant til det. Du spiser lite resten av dagen, fordi du spiste så mye til frokost. Spis lite til frokost og lunsj, og kjempe mye på kvelden, så skal du nok se du ikke er så sulten om morgenen Anonymkode: 675db...d0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #8 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg er mest sulten om kvelden, upraktisk. Fint å være sulten til frokost da, så slipper man spise så sent på kvelden Anonymkode: 21783...90f Den forstod jeg ikke i det hele tatt. Koser meg med mat på kvelden, da jeg kan legge beina høyt, bruke god tid, se litt på TV. Eller sette meg med spisebordet og snakke lenge med mannen. Og en bonus - Magen min er paddeflat frem til 14-15 tiden da jeg spiser mitt første måltid. Anonymkode: 49be8...158 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 5. oktober #9 Del Skrevet 5. oktober Ikke unormalt. Frokost er gjerne mitt største og mest kaloririke måltid. 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #10 Del Skrevet 5. oktober Jeg spiser ikke frokost i ukedagene, men i helgene så kan frokosten min fort være på 1000 kalorier. Men mye av det handler om vanen. Hvis du er vant til å spise mye på morgen, så vil kroppen ha mye på morgen. Jeg spiste alltid frokost tidligere, og det var ikke så behagelig i starten når jeg begynte pushe det til litt senere. Nå derimot blir jeg kvalm om jeg spiser før 11-12 tiden. Anonymkode: 3fb98...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #11 Del Skrevet 5. oktober Jeg er også skikkelig sulten til frokost. Jeg har ikke tid til å diske opp noen middagsrett, jeg går rett på havregrynen, brødboksen eller annet lettvint. Jeg har alltid vært sulten på morgenen. Frokost er nok mitt største måltid. Jeg er generelt ikke glad i middag utenom middagstid, med mindre vi snakker pizza. Pizzarester er sjokkerende godt til frokost. Jeg er godt sulten til lunsj og middag også, og i tillegg kvelden... Men på morgenen er det KRISE, og jeg MÅ ha mat, og jeg spiser mye. Jeg er helt hol, det finnes ikke bunn i meg. Resten av dagen går til moderate eller faktisk små porsjoner, men jeg blir et monster om det går for lenge mellom hvert måltid. Med tanke på kaloriene og generelt mengden i frokosten, er det rart jeg er såpass slank! Jeg er ei ganske lita dame. Tipper jeg bikker dagsbehovet for kalorier før halve frokosten er inntatt. Anonymkode: 10b48...a3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 5. oktober #12 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er skikkelig sulten om morgningen og overspiser allerede da. Men resten av dagen er jeg mindre sulten. Er dette veldig unormalt? Ofte spiser jeg middag til frokost siden jeg er så sulten. Har skikkelig ulvehunger. Anonymkode: 5bb17...8a9 Vel, forskning tyder på at en solid frokost kan senke sulten resten av dagen. Med andre ord, en solid frokost kan gjøre at man reduserer antallet kalorier man inntar resten av dagen. For alt koker ned til kaloribalansen - kalorier inn/ut: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #13 Del Skrevet 5. oktober Er du normalvektig? Kjør på når dette måltidsregimet funker for deg. Er du overvektig? Kjør på, men ikke spis fordi du føler du må, men ikke har matlyst, på kvelden. Gjerne kjør et fastevindu hvor du slutter å spise når du har mindre appetitt. Men det kan jo være litt usosialt da, siden mesteparten av sammenkomster; familie eller andre sosiale sammenkomster - foregår på ettermiddag/kveld. Selv lykkes jeg bedre med å droppe frokosten selv om jeg av og til er sulten på morgenen. Fordi jeg har familie og vil spise meg mett med de andre kl.18-19. Anonymkode: 74a1f...8a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå