Gå til innhold

Dere som trodde norske nettbutikker var tryggere enn Temu

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenk, dere tok feil. Det er de samme varene, bare mye billigere på portalen til Temu. I mange tråder her inne hevdes det at det er trygt på norske nettbutikker, pga norske regler og kontroll. Dette er faktisk bare tull. Alt er opptil den som selger, og i norske nettbutikker fungerer det akkurat som hos Temu, bare mye dyrere. 

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/fant-ulovlige-stoffer-i-interiorartikler-fra-norske-nettbutikker-1.17057437

Anonymkode: dd252...2c1

Velkommen i klubben for sunn fornuft.  :vinke:

Dette har jeg ment, forstått og prøvd å formidle i flere av de ekstreme Temutrådene som har gått her inne i sommer. 
Har vært flere saker i tv om at Temu ikke er alene om å «forgifte» forbrukere med sine giftholdige produkter. 

Anonymkode: 6287e...e7f

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hva er det du ikke skjønner?, det ble gjennomført en kontroll og de norske butikkene trekker varene fra markedet. Norske butikker er nemlig underlagt lover og regler de må følge.

Kinesiske nettbutikker derimot er ikke underlagt disse reglene, derfor kan du som privatperson fortsette å importere giftig søppel fra Kina uten konsekvenser.

Anonymkode: 1a7cb...6bc

Nå Temus varer blir funnet skadelig i en stikkprøvekontroll, så fjernes de også. Temu gidder heller ikke å ha dårlig omtale. Hvordan er stikkprøvene som foretas i Norge annerledes mener du? 

Tenker vi har mye farlig dritt fra Princess og Jernia hjemme hos oss jeg. Uten at vi vet det. 

Anonymkode: 3e8bd...630

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Stikkprøver. 99,99 % oppdages ikke. Temu tar også stikkpøver. 

Jeg ha ikke kjøpt noe på Temu men tenker det er mange som kjenner seg passe dumme nå ja. 

Jeg tar også selvkritikk. Inntil for ganske kort tid siden, så trodde jeg at ce-merkede varer blir testet uavhengig. Det blir de jo ikke. Det er opp til produsent å garantere for at de holder seg innenfor reglene, på samme måte som at de som leverer til Temu sier at deres varer er trygge. 

Ce-merket gir falsk trygghet. 

Anonymkode: 3e8bd...630

Hvordan foregår stikkontrollene hos Temu når de har over 300.000 selgere som bruker plattformen?.

Husk at Temu og disse andre kinesiske nettbutikkene er bare en plattform for selgere, Temu selger ingenting men de leverer en plattform for selgere.

Anonymkode: 1a7cb...6bc

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan også bruke hodet når man handler. Sjekke opprinnelsesland. Ikke kjøpe plastting. Kjøpe lokalproduserte ting og ikke fra kjeder. Kjøpe brukt.

Anonymkode: 90261...83a

Lokalprodusert ting? Ja, skal be om å få lokalprodusert ladekabel til mobiltelefon neste gang.. Eller kanskje lokalprodusert mobiltelefon..? Solbriller.? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis du mener Temu er like bra eller bedre enn norske nettbutikker, er det jo bare å handle derfra. Det nytter jo ikke å fortelle folk som deg at det er utallige grunner til å ikke støtte Temu uansett.

Du må virkelig føle deg truffet om du mener det er å være frekke rævhål når folk påpeker at Temu er tvilsomme greier på flere områder. Trist at du ler av at det avdekkes giftige varer i norske butikker, for det er jo nesten enda mer tragisk enn at det avdekkes i råbillig skrot fra Temu. Det er også tragisk at Temu-tilhengerne fremdeles ikke har andre argumenter å by på enn at "alle andre er like ille, så æddabædda!"
Og hvorfor antar du at de som er imot Temu handler plastvarer fra Kremmerhuset o.l.? Har det slått deg at mange er såpass nøye på hva de kjøper at de også er kritiske til plastræl fra andre steder enn Temu?

Istedet for å krangle om Temu vs norske butikker, burde folk begynne å tenke mer over hva de kjøper og hvor de kjøper det fra. Overforbruk og billig plastskrot (både klær, nips og annet utstyr) er ikke bra for verken oss eller miljøet, uansett hvor det kjøpes ifra. Folk burde shoppe mindre og være villige til å betale det det koster for mer miljø/dyrevennlige varer, laget av folk som får greit betalt og har gode arbeidsforhold.

Helt utrolig at noen kan bli så forskrudd at de ler av gift i varer og kaller andre for rævhål når de påpeker at man bør være kritisk til råbillige varer fra Kina.

Anonymkode: 9719e...324

Slik dere har holdt på i måned etter måned med å dømme andre som harry, tacky, ser ned på folk der dere skriver at dere mener mennesker som kjøper fra Temu er enkle ekkle mennesker så ja. Ja da står jeg 100% inne for å kalle dere for frekke rævhål og det er det absolutt fineste jeg kan kalle dere for. Spesielt når det viser seg at det overhodet ikke spiller noen rolle hvor en kjøper ting. Kanskje du aldri har behov for noe som helst, kanskje du selv er i en slik økonomisk situasjon at du kan kjøpe kaffetrakter av rein gull eller diamanter (vi vet hvor mye barnearbeid som finnes i diamant virksomheten som nok en gang viser at uansett hvor dyrt ting er spiller det ingen rolle likevel) Men kanskje du er i en slik situasjon der du ikke har verken kaffetrakter kjøpt på Elkjøp, eller interiør kjøpt på kremmerhuset eller nor annet materielt, kanskje du selv bare lever på luft og kjærlighet men de fleste kjøper nok noe på disse norske butikkene. Som er like gale som temu. Ja jeg synes det har en viss ironisk effekt av hvor mye det blottlegger dobbeltmoralismen deres. Plutselig kan dere ikke gjemme dere bak at dyre norske varer er bedre enn Temu likevel, ups. 

Anonymkode: 706e6...7f3

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke (bare) derfor man bør unngå Temu. Det handler om arbeidsforhold.

Anonymkode: 1951e...4ab

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Slik dere har holdt på i måned etter måned med å dømme andre som harry, tacky, ser ned på folk der dere skriver at dere mener mennesker som kjøper fra Temu er enkle ekkle mennesker så ja. Ja da står jeg 100% inne for å kalle dere for frekke rævhål og det er det absolutt fineste jeg kan kalle dere for. Spesielt når det viser seg at det overhodet ikke spiller noen rolle hvor en kjøper ting. Kanskje du aldri har behov for noe som helst, kanskje du selv er i en slik økonomisk situasjon at du kan kjøpe kaffetrakter av rein gull eller diamanter (vi vet hvor mye barnearbeid som finnes i diamant virksomheten som nok en gang viser at uansett hvor dyrt ting er spiller det ingen rolle likevel) Men kanskje du er i en slik situasjon der du ikke har verken kaffetrakter kjøpt på Elkjøp, eller interiør kjøpt på kremmerhuset eller nor annet materielt, kanskje du selv bare lever på luft og kjærlighet men de fleste kjøper nok noe på disse norske butikkene. Som er like gale som temu. Ja jeg synes det har en viss ironisk effekt av hvor mye det blottlegger dobbeltmoralismen deres. Plutselig kan dere ikke gjemme dere bak at dyre norske varer er bedre enn Temu likevel, ups. 

Her kastes det ut usaklige generaliseringer, antakelser og stråmenn i villelse. Hvorfor ikke heller bruke all denne energien din på å prøve å gjøre en liten innsats for miljøet og livskvaliteten til de som jobber i produksjonen av produktene du kjøper? Du trenger ikke være perfekt eller gjøre alt riktig, hovedsaken er at du prøver bare litt. F.eks. kjøpe litt mindre av det du faktisk ikke trenger, og prøve å finne forhandlere som driver mer miljøvennlig og enten produserer lokalt eller importerer fra fabrikker som er miljøbevisste og behander/betaler arbeiderne bra.

Jeg har også handlet fra "feil" steder, inkludert Wish, Ebay og én gang fra Temu, og jeg har kjøpt en del ræl gjennom historien som jeg angrer på. Så jeg prøver å bli bedre. Jeg er ikke verken rik eller lever på luft og kjærlighet, men jeg prøver å ta så gode valg som mulig der det er mulig. Jeg kjøper mye brukt, jeg prøver å bli flinkere til å handle mindre hodeløst bare fordi ting er billig, og jeg prøver så langt det lar seg gjøre å sette meg inn i bedriftenes bakgrunn og hvor de kjøper varene fra.

Verden er ikke så sort/hvitt at man enten må gjøre alt og være perfekt, eller så er det bare å drite i alt. Jeg dømmer ikke folk som gjør så godt de kan og gjør noen feil på veien eller tar noen gale valg, men jeg dømmer de som helt bevisst gjør feil valg gang på gang og i stedet for å bli bedre, heller velger å rakke ned på andre for å dekke over egne feil.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Lokalprodusert ting? Ja, skal be om å få lokalprodusert ladekabel til mobiltelefon neste gang.. Eller kanskje lokalprodusert mobiltelefon..? Solbriller.? 

Du kan selvfølgelig ikke kjøpe lokalproduserte varer som ikke blir produsert i Norge, og det var neppe poenget til den du siterte heller.
Du kan jo begynne med lokalprodusert mat, klær (mange som produserer egen ull og strikker klær av den) og vaskemidler/hygieneartikler. Det finnes muligheter om man leter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man kan også bruke hodet når man handler. Sjekke opprinnelsesland. Ikke kjøpe plastting. Kjøpe lokalproduserte ting og ikke fra kjeder. Kjøpe brukt.

Anonymkode: 90261...83a

ingenting som tilsier at plast er noe mer skadelig, om du ser på brus og mat så er det bokser og hermetikk som inneholder kreftfremkallende midler, ikke plast.

Dessverre har det også blitt sånn at folk tror en vare er trygg bare fordi det har CE merke som egentlig ikke betyr en dritt, det meste av elektriske installasjoner hos biltema, jula, Clas Ohlson osv har CE merking men kvaliteten er betraktelig lavere enn skikkelige varer og om man ser på biltema sin egen side så er det ganske hyppig at varer blir tilbakekalt eller anbefaling om å kaste.

Sikkert 70-80% av slike småting og varer som anses som "billige" innen sin kategori er laget i Kina, ved de samme fabrikkene som man handler fra gjennom TEMU.

Anonymkode: 08159...284

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tilfeldig kontroll etter at varene er i salg. Ingen systematisk kontroll før de selges. Slik det hele tiden hevdes her. 

Det er jo nettopp det. Temu-haterne insisterer på dette tøvballet om at det testes i forkant, at det er CE-merket bla bla bla. De ble jo fullstendig avkledd med denne artikkelen og nå fossror de. 

Selv med gjentatt voksenopplæring i ukesvis så nekter de å ta til seg fakta. Men de vil kanskje rettferdiggjøre at de bruker tusenvis av kroner på det samme Kina-søppelet som man kan få til 1/100 av prisen hvis man handler på Temu.

Anonymkode: 56a5f...9e3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben for sunn fornuft.  :vinke:

Dette har jeg ment, forstått og prøvd å formidle i flere av de ekstreme Temutrådene som har gått her inne i sommer. 
Har vært flere saker i tv om at Temu ikke er alene om å «forgifte» forbrukere med sine giftholdige produkter. 

Men de snørrhovne godhetsposørene har jo ikke den kognitive kapasiteten til å skjønne dette. De tror de redder verden med å ikke kjøpe på Temu. Så kan de skryte av hvor bærekraftige de er. Fornuft kan man bare glemme å banke inne i skallen på dem.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du kan selvfølgelig ikke kjøpe lokalproduserte varer som ikke blir produsert i Norge, og det var neppe poenget til den du siterte heller.
Du kan jo begynne med lokalprodusert mat, klær (mange som produserer egen ull og strikker klær av den) og vaskemidler/hygieneartikler. Det finnes muligheter om man leter litt.

Hvor mange steder i Norge produseres der klær og garn til klær? 
Jeg bet om en Norsk fabrikk som produserer i Norge nemlig Janusfabrikken utenfor Bergen. 
Videre vet jeg om en fabrikk som delvis produserer Norsk strikkegarn, nemlig Hillesvåg. Rauma hevder å være Norsk men der er en salig blanding av hvor Ulla kommer fra, og hvor den produseres. 
Mener du seriøst at den du svarer og alle oss andre skal nøye oss med klær fra Janus, og strikke i garn fra Hillesvåg?

Vi bor ikke lengre under en stein, i Norge. Det skal veldig godt gjøres å finne klær, møbler, kjøkkenredskap, maling, gardiner, gulv og Gud bet hva vi trenger til enhver tid, som bare er lokalt produsert. 

Finnes ikke en eneste fabrikk i Norge som produserer vaske eller hygiene produkter utelukkende fra Norske råvarer. Selv legemidler og vaksiner importerer vi til Norge. 

Ser du litt lengre enn til din egen nesetipp, så vet verken du eller jeg hva andre folk i tråden gjør når det kommer til matvarer og hvor disse handles fra. Så den fordømmende og korttenkte måten du uttaler deg på, den bør du gå i deg selv og revurdere før du skriver videre. 

Vi skal og få hverdagen til å gå ihop, så å begynne med potet og grønnsaksdyrkning, høns, sau, storfe og annet for å holde seg med egenproduserte råvarer det går faktisk ikke an. Både fordi folk bor i byer uten muligheter for dette, men og fordi folk flest må være i arbeid for å få penger til å bo i boligene sine, og fordi vi har diverse bedrifter i samfunnet som skal ha arbeidskraft for å få samfunnshusene til å gå rundt. 

Merk: Døgnet har bare 24 timer, og de fleste må sove i tillegg til å jobbe. 

De som vil, kan jo flytte inn under teinhelleren og leve der slik de gjorde for hundredevis av år siden.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men de snørrhovne godhetsposørene har jo ikke den kognitive kapasiteten til å skjønne dette. De tror de redder verden med å ikke kjøpe på Temu. Så kan de skryte av hvor bærekraftige de er. Fornuft kan man bare glemme å banke inne i skallen på dem.

Eller de er bare ute for å provosere til debatt? 
Skulle likt å se hvordan de lever og tenker utenfor nettet!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta lærdom. Kjøp så lite ting som mulig. Det liker både lommeboka di og naturen og klima. Enkelt.

Anonymkode: 280df...e20

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Her kastes det ut usaklige generaliseringer, antakelser og stråmenn i villelse. Hvorfor ikke heller bruke all denne energien din på å prøve å gjøre en liten innsats for miljøet og livskvaliteten til de som jobber i produksjonen av produktene du kjøper? Du trenger ikke være perfekt eller gjøre alt riktig, hovedsaken er at du prøver bare litt. F.eks. kjøpe litt mindre av det du faktisk ikke trenger, og prøve å finne forhandlere som driver mer miljøvennlig og enten produserer lokalt eller importerer fra fabrikker som er miljøbevisste og behander/betaler arbeiderne bra.

Jeg har også handlet fra "feil" steder, inkludert Wish, Ebay og én gang fra Temu, og jeg har kjøpt en del ræl gjennom historien som jeg angrer på. Så jeg prøver å bli bedre. Jeg er ikke verken rik eller lever på luft og kjærlighet, men jeg prøver å ta så gode valg som mulig der det er mulig. Jeg kjøper mye brukt, jeg prøver å bli flinkere til å handle mindre hodeløst bare fordi ting er billig, og jeg prøver så langt det lar seg gjøre å sette meg inn i bedriftenes bakgrunn og hvor de kjøper varene fra.

Verden er ikke så sort/hvitt at man enten må gjøre alt og være perfekt, eller så er det bare å drite i alt. Jeg dømmer ikke folk som gjør så godt de kan og gjør noen feil på veien eller tar noen gale valg, men jeg dømmer de som helt bevisst gjør feil valg gang på gang og i stedet for å bli bedre, heller velger å rakke ned på andre for å dekke over egne feil.

Jeg har ikke kjøpt noe på temu som jeg angrer på jeg eller som jeg har kastet eller ser på som ræl og jeg har kjøpt en del varer og ser ikke på det som feil. Og du kan like gjerne nevne Kremmerhuset og Elkjøp i den settingen din med å handle fra "feile" steder herifra og ut. Skal en kritisere og dømme andre bør en være forbanna sikker på at en selv har ryggen fri. Det er det mange av dere som ikke har det men dere er så snar med å se flisen alle andre har og er frekke som bare det og bryr dere ikke om den bjelken dere selv har med å handle fra steder som ikke er "bra". Dobbeltmoalisme som jeg personlig ikke gidder å høre på. For fakta er at ingen av dere er bedre enn andre enda dere er så opptatt av å forhøye dere selv i en hver tråd som handler om Temu. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor mange steder i Norge produseres der klær og garn til klær? 
Jeg bet om en Norsk fabrikk som produserer i Norge nemlig Janusfabrikken utenfor Bergen. 
Videre vet jeg om en fabrikk som delvis produserer Norsk strikkegarn, nemlig Hillesvåg. Rauma hevder å være Norsk men der er en salig blanding av hvor Ulla kommer fra, og hvor den produseres. 
Mener du seriøst at den du svarer og alle oss andre skal nøye oss med klær fra Janus, og strikke i garn fra Hillesvåg?

Vi bor ikke lengre under en stein, i Norge. Det skal veldig godt gjøres å finne klær, møbler, kjøkkenredskap, maling, gardiner, gulv og Gud bet hva vi trenger til enhver tid, som bare er lokalt produsert. 

Finnes ikke en eneste fabrikk i Norge som produserer vaske eller hygiene produkter utelukkende fra Norske råvarer. Selv legemidler og vaksiner importerer vi til Norge. 

Ser du litt lengre enn til din egen nesetipp, så vet verken du eller jeg hva andre folk i tråden gjør når det kommer til matvarer og hvor disse handles fra. Så den fordømmende og korttenkte måten du uttaler deg på, den bør du gå i deg selv og revurdere før du skriver videre. 

Vi skal og få hverdagen til å gå ihop, så å begynne med potet og grønnsaksdyrkning, høns, sau, storfe og annet for å holde seg med egenproduserte råvarer det går faktisk ikke an. Både fordi folk bor i byer uten muligheter for dette, men og fordi folk flest må være i arbeid for å få penger til å bo i boligene sine, og fordi vi har diverse bedrifter i samfunnet som skal ha arbeidskraft for å få samfunnshusene til å gå rundt. 

Merk: Døgnet har bare 24 timer, og de fleste må sove i tillegg til å jobbe. 

De som vil, kan jo flytte inn under teinhelleren og leve der slik de gjorde for hundredevis av år siden.

Hva er denne greia med at det er umulig å tenke nyanser på KG? Uansett hva man skriver blir det jo tolket i helt ekstrem retning. Og ikke minst, møtt med personangrep. Jeg har ikke angrepet deg eller påstått halvparten av det du antyder jeg gjør, så hvorfor denne trangen til å "ta" meg?

Jeg foreslo å begynne med å kjøpe noen varer fra noen som produserer i Norge. Jeg har ikke påstått at det finnes veldig mange muligheter eller at alle kan finne alt i Norge. Bare at det finnes noen muligheter som man kanskje burde benytte seg mer av.

Og når det gjelder hygieneartikler så har vi f.eks. Vossabia. I tillegg finnes det mange som koker såpe selv og selger både på markeder og gjennom noen lokale butikker. Jeg sier ikke at alle kan eller må kjøpe derfra, men viser bare at det finnes muligheter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg har ikke kjøpt noe på temu som jeg angrer på jeg eller som jeg har kastet eller ser på som ræl og jeg har kjøpt en del varer og ser ikke på det som feil. Og du kan like gjerne nevne Kremmerhuset og Elkjøp i den settingen din med å handle fra "feile" steder herifra og ut. Skal en kritisere og dømme andre bør en være forbanna sikker på at en selv har ryggen fri. Det er det mange av dere som ikke har det men dere er så snar med å se flisen alle andre har og er frekke som bare det og bryr dere ikke om den bjelken dere selv har med å handle fra steder som ikke er "bra". Dobbeltmoalisme som jeg personlig ikke gidder å høre på. For fakta er at ingen av dere er bedre enn andre enda dere er så opptatt av å forhøye dere selv i en hver tråd som handler om Temu. 

Leste du overhodet hva jeg skriver?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller de er bare ute for å provosere til debatt? 
Skulle likt å se hvordan de lever og tenker utenfor nettet!

Så å argumentere for hvorfor Temu ikke er verken bærekraftig eller har spesielt bra arbeidsforhold på samvittigheten, er å være (for å sitere dine og andres innlegg her) frekke rævhål, snørrhovne godhetsposører, fordømmende, korttenkt og tro at man er bedre enn andre?
Det virker ikke som at det er de som argumenterer imot kjøp fra Temu o.l. som er ute etter å provosere til debatt.

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart å tro at alle produkter som selges av norske nettbutikker er trygge. Man bør selvsagt også være kritisk til produkter som selges i norske butikker. Det gjør heller ikke produktene fra Temu mer trygg, at det finnes produkter i Norge som er utrygg. Så det er fortsatt ikke et argument for å kjøpe produkter fra temu. Det er et argument for å være kritisk til hva man kjøper. Hvis man kjøper en matboks i plast til barnet sitt eller seg selv, så ikke kjøp hva som helst, men kjøp produkter som faktisk er sertifisert, som man kan stole på er trygg. For eksempel Blafre sine matbokser. Av tekstiler bør man absolutt også se etter sertifiseringer slik som GOTS eller OEKO-TEX. På alle barneleker jeg kjøper for eksempel, så setter jeg meg inn i produsenten til den leken og hvordan de sørger for at produktene de selger er trygge. Finner jeg ikke slik informasjon, kjøper jeg ikke den varen. 

Det er så rart at dette skal være SÅ vanskelig å forstå. 

Anonymkode: 3ee4e...c2d

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er rart å tro at alle produkter som selges av norske nettbutikker er trygge. Man bør selvsagt også være kritisk til produkter som selges i norske butikker. Det gjør heller ikke produktene fra Temu mer trygg, at det finnes produkter i Norge som er utrygg. Så det er fortsatt ikke et argument for å kjøpe produkter fra temu. Det er et argument for å være kritisk til hva man kjøper. Hvis man kjøper en matboks i plast til barnet sitt eller seg selv, så ikke kjøp hva som helst, men kjøp produkter som faktisk er sertifisert, som man kan stole på er trygg. For eksempel Blafre sine matbokser. Av tekstiler bør man absolutt også se etter sertifiseringer slik som GOTS eller OEKO-TEX. På alle barneleker jeg kjøper for eksempel, så setter jeg meg inn i produsenten til den leken og hvordan de sørger for at produktene de selger er trygge. Finner jeg ikke slik informasjon, kjøper jeg ikke den varen. 

Det er så rart at dette skal være SÅ vanskelig å forstå. 

Anonymkode: 3ee4e...c2d

Du glemmer en meget viktig ting, pris. Du kan sertifisere herfra til månen, det hjelper lite hvis det blir alt for dyrt for lommeboka. Og kom ikke med dette tullet om at "det må man ta seg råd til" Har man ikke penger til å betale for denne sertifiseringen, da er det flott at Temu finnes. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...