Gå til innhold

Til deg med ADHD: Aduvanz vs Volidax

Drittsekken

Anbefalte innlegg

Jeg har ADHD og går på aduvanz. Grunnet manko på Aduvanz så har jeg fått utlevert volidax noen ganger og jeg opplever store forskjeller både på virkning og bivirkninger på aduvanz vs volidax, selv om begge skal ha samme styrke og virkestoff. Synes det er rart at det er så store forskjeller på et legemiddel med samme virkestoff fra to forskjellige produsenter. Og lurer på om det er flere som har fått utlevert begge disse variantene som opplever det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være du reagerer på fyllstoffet.

Jeg har også hørt noen si det er mindre innhold av virkestoff i balidax/volidax.

Hvis du merker store forskjeller må sumo samråd med lege få ordnet resept som sier du ikke tåler balidax. Da slipper du betale ekstra for aduvanz, men du risikerer å faktisk ikke få medisiner også pga rasjonering som er nå.

Anonymkode: 8b886...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke Volidax virker like godt som Aduvanz. Dessverre er det mangel på Aduvanz mange steder, pluss at man må betale ekstra for den 👎🏼

Anonymkode: b3d63...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg måtte få volidax ovenfor aduvanz engang, men følte da at den ikke fungerte like godt. Kan være plazebo for meg, for jeg hadde lest at mange ikke fikk like bra virkning av volidax og da begynner hjernen min å tenke at det ikke fungerer haha. Så nå drar jeg langt for å få tak i aduvanz hvis apoteket ikke har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du merker forskjell så er det psykisk. Blir som om du drikker melk fra Tine eller fra et annet merke

Anonymkode: 79eae...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...