AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #1 Skrevet 5. oktober 2024 Ikke vektoppgang i form av at man legger på seg fordi man spiser for mye under menstruasjon jeg mener, men vektoppgang pga. vannansamling. Jeg vet jo at det er det som det er pga. hormonelle endringer, men er svært demotiverende føler jeg selv å ha gått i underskudd en hel uke og fastet 18-20 timer per dag også så snart jeg får menstruasjon så går vekten rett opp. Selv om jeg vet det er vann, fordi jeg veide meg kvelden før jeg fikk mens og så første dagen, og går jo ikke opp så mye over natten når man har ligget i underskudd. Men selv om det er vann er det så demotiverende, er så fiksert på tallet på vekten. Vet man skal heller se på hvordan klær sitter og cm og alt det der, men syns det er vanskelig Anonymkode: 785df...961
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #2 Skrevet 5. oktober 2024 Da må du jobbe med å ikke veie deg like ofte. Slik du holder på nå så mater du en gryende spiseforstyrrelse. Det er heller ikke noe særlig poeng å veie seg på kvelden slik du skriver du gjør, vei deg på morgenen og ikke hver dag, spesielt ikke rundt mensen. Anonymkode: a9729...f49 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #3 Skrevet 5. oktober 2024 Vei deg på morgenen og unngå å vei deg under mensen. Enkelt og greit. Anonymkode: f18fd...2f9 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #4 Skrevet 5. oktober 2024 Man skal ikke veie seg hver dag. Anonymkode: 17d2a...c06 1
Tvist Skrevet 6. oktober 2024 #5 Skrevet 6. oktober 2024 Ja er enig i det. Men veldig fint etter mensen når vannet slipper og man går ned igjen. 1
Amatariel Skrevet 8. oktober 2024 #6 Skrevet 8. oktober 2024 Tvist skrev (På 6.10.2024 den 11.45): Men veldig fint etter mensen når vannet slipper og man går ned igjen. Men er det vært det hvis man blir veldig deprimert over tallet man får før/under mensen? Jeg har veid meg hver uke (èn fast dag) i over 20 år. Aldri oftere enn dette. Men de siste årene har jeg lært meg selv og kjenne bedre, og når jeg venter mensen, har gjort noe ekstraordinært som f.eks en reise, fest e.l så har jeg droppet og veie meg. Det var rett og slett så psykisk belastende å bli demotivert/deprimert av resultatet. Så var helt tullete å la det påvirke så mye, når det faktisk ikke var et reellt tall en gang. Så dropp veiingen rundt mensen! Det gir deg ingenting positivt, så hvorfor utsette seg for det? 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #7 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 5.10.2024 den 11.26): Man skal ikke veie seg hver dag. Anonymkode: 17d2a...c06 Det kan man godt gjøre, men ikke i TS sitt tilfelle. TS, du bør nok slutte å veie deg så ofte, det høres ut som du har utviklet en anstrengt tankegang rundt det. Omtrent alle kvinner går gjennom det samme som deg. Jeg kan til og med gå opp 1-2 kg rundt eggløsning og føle meg pløsete, før det slipper igjen. Så er det påan igjen under menstruasjon. Sånn er livet, det er helt normalt. Det samme skjer hvis jeg for eksempel har spist svært karbohydratrik mat en lørdagskveld. Da bindes mye vann i kroppen, som også slipper etter noen dager. HELT normalt. Du bør skifte fokus fra tallet på vekta, det har virkelig ingenting å si. Det er bare ett av flere verktøy man kan bruke. Men - faster du virkelig 18-20 timer HVER dag? Anonymkode: b3086...b10
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #8 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det kan man godt gjøre Det er poengløst. Anonymkode: 17d2a...c06
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #9 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men - faster du virkelig 18-20 timer HVER dag? Anonymkode: b3086...b10 Ja, det gjør jeg Anonymkode: 785df...961
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #10 Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 5.10.2024 den 11.26): Man skal ikke veie seg hver dag. Anonymkode: 17d2a...c06 Jeg ble anbefalt av legen å gjøre det fordi jeg, akkurat som TS, ble så opphengt i tallene. Ved å veie meg hver dag ufarliggjorde jeg tallene. Jeg lærte meg hvordan vekten kunne svinge kg flere opp eller ned fra den ene dagen til den andre, jeg lærte meg hvordan syklusen påvirket vekten, og jeg lærte meg å se på trend fremfor enkelttall. For meg fungerer det ikke med sjeldnere veiing, og siden jeg må følge med på vekten er daglig veiing den beste løsningen for meg. Anonymkode: fa115...1e4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå