Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fødte dere etter at slimproppen gikk? Jeg er 4 gangs å burde vel streng tatt vite at ting skjer når det skjer, men er 15 år siden sist å jeg er så spent og utålmodig.
Å så er det gøy å høre andres erfaringer😁

Jeg er 38 uker i dag og slimproppen gikk i går, har masse maserier som ikke blir til noe som helst. 

Anonymkode: 4b9b3...e1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med første tok det cirka 2 døgn, og med andre nesten en hel uke. Begge litt før termin.

Lykke til med fødsel😊

Anonymkode: dbdb9...d36

Skrevet

venter spent på at min skal gå selv! begynner å bli meget lei, førstegangsfødende 

Skrevet

Med første fødte jeg to-tre uker etter at slimproppen gikk. Med de to andre merket jeg ikke noe til noen slimpropp. 

Skrevet

Hos meg gikk slimproppen bare før den siste av mine 3 fødsler, da gikk den et døgns tid før vannet gikk. Det var også den eneste fødselen min som startet med vannavgang.

Har for øvrig aldri hatt noen tegn til fødsel på forhånd, har vært rett på aktiv fødsel med tette rier. bortsett fra den siste med vannavgang, da fikk jeg en times forberedelse før riene startet.

Anonymkode: d27bf...7f7

Skrevet

Merket aldri noen slimpropp jeg, selv om fødselen min startet med vannavgang. Men jeg hadde heftige maserier (tror jeg det var) i 3-4 dager, så roet det seg en dag eller to, og så gikk vannet plutselig. Dette i uke 38. Så kan jo være det skjer noe snart!

Anonymkode: e9c0a...21e

Skrevet

Slimproppen gikk dagen før riene startet

Anonymkode: 701b2...889

Skrevet

1,5 døgn fra slimproppen gikk til fødselen startet. Maserier hele veien i mellomtiden. 

Anonymkode: fcbb8...84d

Skrevet

To uker før fødsel gitt slimproppen, men da var det slim uten blod. Der fortsatte å komme slim i dagene etterpå, og en uke etter kom det også slim med litt blod i. 

Anonymkode: a86c4...c47

Skrevet

Er nok bare å smøre seg med tålmodighet, skulle ønske man viste når ting kom til å skje😂

Har noen av dere prøvd å kjenne etter hvordan livmortappen er, eventuelt fått mannen sin til å gjøre det? Ts

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Når fødte dere etter at slimproppen gikk? Jeg er 4 gangs å burde vel streng tatt vite at ting skjer når det skjer, men er 15 år siden sist å jeg er så spent og utålmodig.
Å så er det gøy å høre andres erfaringer😁

Jeg er 38 uker i dag og slimproppen gikk i går, har masse maserier som ikke blir til noe som helst. 

2 dager etter her. Da jeg ringte føden da jeg ble usikker på hvor fort ting kunne gå etter dette, sa de det kunne skje når som helst. De sa og det kunne gå opp til to uker før det skjedde noe. Hadde ikke maserier tror jeg.. kjentes iallefall ikke slik ut

Endret av Maleficenta
Skrevet

Kanskje et dumt spm, men hvordan vet dere at det er slimproppen og kan det ikke danne seg en ny? 

Skrevet

Jeg har to barn og fødte 3-4 timer etter slimproppen gikk, ganske mye blod og gørr.

Anonymkode: 168ae...e7b

Skrevet
Melus skrev (10 minutter siden):

Kanskje et dumt spm, men hvordan vet dere at det er slimproppen og kan det ikke danne seg en ny? 

Jeg ringte føden og beskrev hvordan det så ut og da sa de at det nok mest sannsynlig var slimproppen

Skrevet

Slimproppen gikk fredag, fødte mandag morgen 

Anonymkode: 067de...7ad

Skrevet

Hadde vannavgang ganske nøyaktig tolv timer etter slimproppen gikk. Og fødte etter enda tolv timer.

Anonymkode: 8024a...ecb

Skrevet
Maleficenta skrev (1 time siden):

Jeg ringte føden og beskrev hvordan det så ut og da sa de at det nok mest sannsynlig var slimproppen

Okei. Er det bare mye slim, eller? Har født før, men ikke opplevd denne slimproppen. 

Skrevet
Melus skrev (1 time siden):

Jeg var ikke i tvil om at det var slimproppen, det var liksom ikke noe annet det kunne være. Mye mer og annerledes enn noen utflod jeg har hatt. Men vet at den kan komme mer gradvis også, og da kan det sikkert være vanskelig å vite hva som er hva. Ringte til sykehuset da det skjedde, og de var tydelige på at de bare forholder seg til rier, og at det jeg forklarte om slimproppen kunne være «hva som helst» nærmest, og at hvis det var den, så kunne det dannes en ny, ja. Greit at de bare forholder seg til rier, og skjønner at min forklaring av slimproppen ikke er «nok» for dem. Men jeg var som sagt ikke i tvil om hva det var. Også gikk vannet såpass kort tid etterpå at da var det i hvert fall ingen tvil lenger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg var ikke i tvil om at det var slimproppen, det var liksom ikke noe annet det kunne være. Mye mer og annerledes enn noen utflod jeg har hatt. Men vet at den kan komme mer gradvis også, og da kan det sikkert være vanskelig å vite hva som er hva. Ringte til sykehuset da det skjedde, og de var tydelige på at de bare forholder seg til rier, og at det jeg forklarte om slimproppen kunne være «hva som helst» nærmest, og at hvis det var den, så kunne det dannes en ny, ja. Greit at de bare forholder seg til rier, og skjønner at min forklaring av slimproppen ikke er «nok» for dem. Men jeg var som sagt ikke i tvil om hva det var. Også gikk vannet såpass kort tid etterpå at da var det i hvert fall ingen tvil lenger. 

Veldig intr! Har aldri opplevd at slimproppen har gått i mine svangerskap. Skjønner at de må forholde seg til rier om det kan dannes ny propp, og den kan få ukesvis før en fødsel. 

Skrevet

Med førstemann fødte jeg 3-4 dager etter slimproppen gikk. Var liten tvil om at det var slimproppen, det var en nesten hard faktisk proppformet ekkel greie...  Jeg håpet smådesperat på at det bare skulle danne seg en ny, og at ungen skulle holde seg der inne et par uker til, for jeg var sååååå klar for litt permisjon før fødselen.. men neida.. 

Med andremann merket jeg ikke noe til noen slimpropp, der ble jeg igangsatt da jeg begynte å lekke fostervann 2 uker før termin. 

Anonymkode: a266c...1f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...