AnonymBruker Skrevet 5. oktober #1 Del Skrevet 5. oktober Jeg ble lei for 10år siden, synes ikke det var noe å delta på lenger. Kom også med forslag på å endre måten vi møtes på, at det ikke skal handle om pakker men at vi deler et måltid sammen 😊 Synes hele opplegget som er nå i dag er utrolig fake og overfladisk. Varene kommer i butikken kjempetidlig, hele jula er jo en miljøbombe der enorme summer brukes på å kjøpe ting vi ikke trenger. Tenk på alt som kastes også, bare gavepapiret/embalasje er mye søppel. Så har latt være å "feire" jul endel år nå, synes det er befriende. Slipper å forholde meg til det, tar det som en vanlig dag. Setter pris på fridagene såklart ❤️ Anonymkode: 5fdc1...81b 7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #2 Del Skrevet 5. oktober Nei blir aldri lei! Anonymkode: 76e6d...ed1 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 5. oktober #3 Del Skrevet 5. oktober (endret) Jeg synes det er koselig med jul. Synes det blir mer og mer koselig. Tror mye av det er nettopp fordi eg aksepterer og synes det er fint som du sier at vi deler et måltid sammen. Vi koser oss og pynter oss. Eneste gave vi gir, er til de vi er sammen med. Bare en enkel liten oppmerksomhet. Endret 6. oktober av exictence 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #4 Del Skrevet 5. oktober For meg er jul en følelse, og familie, det er hyggelig å bake med egne barn selv om e er voksne og å videreføre tradisjoner til barnebarn, være seg adventsåpning, teater, sende brev til nissen osv. Takknemlighet for litt ekstra hygge med de man er glad i - det må ikke handle om kjøpepress om man ikke selv vil det. Anonymkode: 982e8...281 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #5 Del Skrevet 5. oktober Nei, jeg elsker jul. Elsker stemningen og tradisjonene. Anonymkode: b833c...840 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #6 Del Skrevet 5. oktober Blir aldri lei av jul❤️ Anonymkode: be180...632 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #7 Del Skrevet 5. oktober Julen hos oss har aldri handlet om pakker. Jo da, vi gir gaver, men det utgjør 5% av julefeiringen. De siste 95% handler om familien, samvær og hygge. Det blir jeg aldri lei av. Anonymkode: 9c7b9...828 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #8 Del Skrevet 5. oktober Elsker jul 🎄 Stemningen, alle de gode luktene, godt humør, tiden sammen med familie og venner. Julen er magisk. Nydelig å krype under pleddet, noen tente lys og en julefilm med mannen eller barna. Gleder meg allerede 🎄 gaver er mitt kjærlighetsspråk, så jeg koser meg med å planlegge gaver til hver enkelt. Enten det er kjøpte gaver eller hjemmelagde. Anonymkode: 5863e...266 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #9 Del Skrevet 5. oktober K58. Liker jula veldig godt. Skulle bare ønske at den ikke startet så tidlig. Vil ikke ha noe julegreier før første søndag i advent. Butikker/radio/reklamer osv starter alt for tidlig! Anonymkode: 23144...78c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #10 Del Skrevet 5. oktober Du tar jo inn over alt du ikke trenger å bry deg med. Du må jo gjøre jul på din måte. Det blir som at jeg skal tenke at helgen er nitrist, fordi noen har det vondt et annet sted. I stedet for å fokusere på at jeg er lykkelig, og har fri. Jeg klarer fint å gå forbi julevarer frem til det er dagen der det er min tradisjon å kjøpe/se/spise noe. Klarer fint å se juletre i vinduet hos naboen, uten å bli sur på det. Vi har vår dag der det er pepperkaker med blåmuggost. Vi har vår ting vi spiser første søndag i advent. Vi har vår dag vi kjøper og pynter tre. Vi har vår dag der vi ber sonos spille spillelista "jul". Det er som noen over her sa; MIN jul er familie, stemningen, mattradisjoner, musikk, et pyntet hus, faste ting du ser og hører. Og den setter jeg veldig stor pris på som et avbrekk i mørketiden. Anonymkode: e145e...89b 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #11 Del Skrevet 5. oktober Julen er handelsstanden sin tid og folk er så enkle at de biter på. Og så sier de at "nei kjøper ikke så mye jeg" Nei vi handler jo for 13 miliarder kroner så noen må jo bruke enorme penger. Den er overfladisk, konsumerende og falsk. Jeg hører folk si så mye at en må inkludere barn nå til halloween men de samme kyniske menneskene blåser i at mange barn blir ekskludert i julen, at mange barn ikke har en alright familiesituasjon. Men inviterer de ukjente mennesker, er de inkluderende mot barn de vet at ikke har det då bra? Mot fattige osv? Nei. "Julen er for de lykkelige, ikke plag oss med å inkludere noen". Julettråden her på kg som begynner når det er sommer (!!!!) Det er det bare dyre julekalendere og hvor mange julepresanger som de skal kjøpe det handler om og hvor tidlig de kan konsumere julemarsipan ("NÅ måååååå den komme"...(det samme som i samfunnet ellers altså) Anonymkode: c5b34...308 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #12 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ble lei for 10år siden, synes ikke det var noe å delta på lenger. Kom også med forslag på å endre måten vi møtes på, at det ikke skal handle om pakker men at vi deler et måltid sammen 😊 Synes hele opplegget som er nå i dag er utrolig fake og overfladisk. Varene kommer i butikken kjempetidlig, hele jula er jo en miljøbombe der enorme summer brukes på å kjøpe ting vi ikke trenger. Tenk på alt som kastes også, bare gavepapiret/embalasje er mye søppel. Så har latt være å "feire" jul endel år nå, synes det er befriende. Slipper å forholde meg til det, tar det som en vanlig dag. Setter pris på fridagene såklart ❤️ Anonymkode: 5fdc1...81b Er det fake å bry seg om sine nærmeste? For det er DET gaver handler om, å gi fra hjertet. Anonymkode: b2840...427 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #13 Del Skrevet 5. oktober Jeg elsker jul. Men julen kommer ikke i hus, før i desember. Og her så er juletreet 25 år gammelt, og jeg har julepynt som nok er minst 60 år. Jeg tar vare på det jeg har. Og vi gir pakker, men det er bare en liten del av det. Og vi tar ikke av med pakkene, så det blir ikke så stor del av dagen. Det viktigste er familie og kosen. Anonymkode: 01a54...426 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 5. oktober #14 Del Skrevet 5. oktober Det er koselig med jul. I desember. Når de starter med jul i butikkene i slutten av september så føler jeg det ødelegger for stemningen når den virkelig er- fra 24. desember 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #15 Del Skrevet 5. oktober Jeg elsker julen, venter på den hele året. It's the most wonderful time of the year 🎄😍 Anonymkode: 7956a...378 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Sol_ Skrevet 5. oktober #16 Del Skrevet 5. oktober Hadde vert mindre lei av jul om det ikke hadde vert jul 6 måneder i året! Det er 5. Oktober. 1.juledag er 25. desember, og jula varer til 13. dag jul som er 6. januar. Sånn som det er blitt nå er jeg lei av jul allerede før vi kommer til advent i desember! 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 5. oktober #17 Del Skrevet 5. oktober Har aldri likt jul. Ikke engang som barn. Det eneste høydepunktet var gaven fra mine foreldre. Julaften ellers var bråkete og illeluktende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granneman82 Skrevet 5. oktober #18 Del Skrevet 5. oktober Jeg elsker julen, mye fordi den er en av få ting i livet som ikke forandrer seg så mye. Jeg finner mye trygghet og glede i at alt er som det alltid har vært, med den samme maten, de samme sangene og den samme pynten ❤️🎄og tildels de samme menneskene som jeg feirer med (noen har jo gått bort dessverre). Jeg har laget mine egne tradisjoner i eget hjem som voksen og koser meg med full jul fra 1.november og til jeg rydder det bort ca. 27. desember 😊😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 5. oktober #19 Del Skrevet 5. oktober Er nå tidlig å bli lei av jula i oktober Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bingo Bongo Skrevet 5. oktober #20 Del Skrevet 5. oktober (endret) Jeg elsker jul. Men i likhet med flere her - jeg vil ha jul når det faktisk ER jul. Ikke i september, oktober, november og langt ut i januar. Julen blir utvannet og føles "hverdagslig" når man feirer jul i flere måneder, og da føles ikke julen like spesiell lengre når den først kommer. Hvorfor ikke ferie jul når det faktisk ER jul, og ikke hige etter å være i forkant med alt? Minner om diverse influensere som tar frem julen i oktober, pynter til påske i januar, feirer våren i februar, og hyller sommeren som er på vei i mars. Endret 5. oktober av Bingo Bongo 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå