Gå til innhold

Vekten raser....oppover...

Anbefalte innlegg

Gjest Deppeline
Skrevet

Jeg er 26 år og det siste 1,5 året har jeg gått fra 58-68 kg (159 høy) sluttet å røyke for 1,5 år siden, men kan ikke bruke det som noe unskyldning.

Problemet er at nå begynner jeg å bli deprimert. Tenker at jeg aldri kommer til å klare å gå ned i vekt. Er så mye lettere å bare gå hjem og sitte i sofaen og surmule en å få ræven i gir og gjøre noe med det.

Vet at jeg ALDRI!!!! kommer til å klare å gå på noe ekstrem slankekur så hva gjør jeg??

Trenger et skikkelig spark!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trener du? Hvis ikke, meld deg inn på et treningssenter! (Gjerne sammen med en venninne). Den første mnd med trening kommer til å være helt forferdelig, men etter det får du lyst til å dra! Prøv også å kutte ned på godteri og brus, men jeg ville kommet i gang med trening før jeg tenkte for mye på maten. Etter en stund med trening kommer ofte fokus på sunnere mat av seg selv. Dette klarer du!! :)

Gjest Deppeline
Skrevet

Takk ;)

Holder på å flytte så må vente til sommeren med å melde meg inn på treningsstudio. Litt problemer med skuldrene så vondt å jogge... Får jeg samme effekten av å gå fort f.eks ca 1 time pr dag som å jogge?

Kjenner jeg er lettere småhysterisk etter å ha stått på vekten i dag tidlig :sprettoy:

Skrevet

Ja, gå tur (raskt, så du svetter) minst en halvtime om dagen. Det hjelper!

Husk å spise mange små måltider. Grethe Roede har et kjempeopplegg som er lett å følge. Gå inn på nettsidene deres og få litt inspirasjon da vel. Masse gode tips og oppskrifter. Det funker for meg, jeg går endelig ned. :)

Skrevet

Jeg anbefaler også å følge Grete Roede - det er absolutt ingen slankekur - bare sunn, variert kost! :)

Og om du kutter ned på sukker og fett-inntaket så er mye gjort! :)

LYKKE TIL!

Skrevet

Har du råd, kan du skaffe deg en personlig trener - det gjør underverker for motivasjonen! H*n kan tilpasse treningen til akkurat deg, og gi tips om kosthold, etc. Jeg ville også gått til legen med skuldrene dine - kanskje du har en betennelse? Da er det viktig å tilpasse treningen i forhold til det og komme under behandling. Du får ikke samme effekten av å gå som av å jogge, men å gå er en veldig god treningsform. Bruker du staver får du brukt armene også, og da snakker vi skikkelig trening!

Lykke til! :)

Skrevet

Om du får samme effekt er ikke sikkert, men at du vil få en effekt på rask gange i 1 time hver dag er helt sikkert! Og gå gjerne i ulendt terreng, men er selvsagt ikke nødvendig. Tror også det kan være lurt å ikke gå på vekten hver dag, jeg ville gjort det max en gang i uken.. Bra du tar tak i dette nå, du er flink! :)

Gjest Deppeline
Skrevet

:) Fy søren, dere er bare herlige!!!

I dag skal jeg rett hjem fra jobb og gå en lang tur! (kanskje jeg skal ta meg en tur og se om jeg finner noen gode joggesko først- noen gode tips??)

Så digg å få litt støtte. Og så hjelper det alltid å sutre litt *SMASK*

Skrevet

Jeg leste et sted at man får samme utbytte av å gå en kilometer som å jogge en kilometer, at det var avstanden som avgjorde effekten. Forskjellen ble altså bare at det gikk raskere å få unna kilometerene ved å jogge enn ved å gå. Vet ikke om det stemmer, men uansett er litt bedre enn ingenting! Så opp og ut og kom deg avgårde på tur :-)

Skrevet

Poenget er vel man at man må svette og få opp pulsen. forskjell på å luffe en tur på en kilometer og å løpe i høyt tempo!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...