Sefanja Skrevet 5. oktober 2024 #21 Skrevet 5. oktober 2024 Det kommer jo an på hva arbeidstaker stjeler. Sykepleiere som stjeler piller, eller andre som stjeler penger( over en viss sum) vil antagelig miste jobben
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #22 Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Forskjell på å stjele penger eller a-preprarater og å sjele post-it og binders, så det er umulig å svare på. Anonymkode: 7870f...bc0 Tyveri er tyveri. Man tar noe man selv ikke har eierskap til. Hvordan ellers tror du at noen solbriller kan ødelegge en politisk karriere?? Anonymkode: ef256...ef9
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #23 Skrevet 5. oktober 2024 PhilosopherSe7en skrev (30 minutter siden): Er vel 12 uker. Får uansett sosialhjelp i denne perioden, så husleie, strøm, livsopphold osv får en jo dekket Nei, det er forlenget til 18 uker for lenge siden nå. Anonymkode: e401b...37d 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #24 Skrevet 5. oktober 2024 Er vel avhengig av hva som er stjålet, men ofte vil man vel bli oppsagt og må gå på dagen. En kollega av meg betalte ut 5-10.000 kr til seg selv da vi begge jobbet som skadebehandler i et forsikringsselskap. Hun ble suspendert mens de undersøkte saken, og ble oppsagt på dagen. Ledelsen sa ingenting mens hun var suspendert, men fortalte oss hva som hadde skjedd da det ble klart at hun fikk sparken. For avdelingen var det ganske rystende, og vi var redd tilliten til avdelingen som helhet ble dårligere. Jeg tror hun hadde fått sparken selv om summen hadde vært 1000 kr også. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan tørre å stjele fra arbeidsgiver- det er så mye som står på spill! Anonymkode: f1fec...2de 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #25 Skrevet 5. oktober 2024 Kommer vel litt an på om det er en kulepenn eller 10000 kr Anonymkode: b2f11...0ef 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #26 Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kommer vel litt an på om det er en kulepenn eller 10000 kr Anonymkode: b2f11...0ef Tror de fleste tenke på mer enn en kulepenn når man hører ordet stjeling. Anonymkode: f6861...d4a 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #27 Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Sosialhjelp også hvis man eier bolig? Alle jeg jobber med eier selv, så hvis en av oss ble tatt for tyveri og avskjediget på dagen, så ville vi måtte selge huset/leiligheten først? Anonymkode: f30e5...1ff Nei, ikke for kortvarig behov for penger. Men alt av kontoer må tømmes først. Det skal jo godt gjøres at man er helt uten enhver form for konto med penger på når man eier egen bolig. Anonymkode: f025b...b48
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #28 Skrevet 5. oktober 2024 Da må msn ta konsekvensen av egne handlinger, det er grenser fot hvor stort sikkerhetsnett man skal ha. Blir man oppsagt er det karenstid på dagpenger på 18 uker, sosialstønad får man ikke før alle sparekonto etc er tom. Anonymkode: 7359a...f3b 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #29 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 5.10.2024 den 18.04): Er vel avhengig av hva som er stjålet, men ofte vil man vel bli oppsagt og må gå på dagen. En kollega av meg betalte ut 5-10.000 kr til seg selv da vi begge jobbet som skadebehandler i et forsikringsselskap. Hun ble suspendert mens de undersøkte saken, og ble oppsagt på dagen. Ledelsen sa ingenting mens hun var suspendert, men fortalte oss hva som hadde skjedd da det ble klart at hun fikk sparken. For avdelingen var det ganske rystende, og vi var redd tilliten til avdelingen som helhet ble dårligere. Jeg tror hun hadde fått sparken selv om summen hadde vært 1000 kr også. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan tørre å stjele fra arbeidsgiver- det er så mye som står på spill! Anonymkode: f1fec...2de Kan så si, ofre jobben for 10 000 kr Eller politikeren som ofret karrieren for solbriller til 1500kr Alt er ikke rasjonelt Anonymkode: 2e38c...9ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå