Gå til innhold

Reklame på Podimo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor får jeg reklame på Podimo når jeg betaler? På f.eks 198 Land er det flere annonserer, samt reklamer for andre podcaster. Før, etter og midt under episodene. Er ikke litt av poenget med å betale for podcast, å slippe reklame?

Anonymkode: 2fdb1...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok så,

 

Det som er i podden er ikke reklame, men spons. I praksis vil det si at det ikke faller under kategorien reklame og derfor ikke behandles som reklame.

Dette er den nye økonomien i den digitale tidsalderen og hver gang vi begynner å bruke nye digitale platformer vil de finne nye måter å tjene penger på.

 

Det er bla derfor youtube har hardcoda reklamer som de kaller"spons", men som i det virkelige liv er reklame som er betalt direkte til innholdsmaker.

Anonymkode: 67b6a...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som lytter er det reklame. Hvorfor skal det tjenes penger månedlig og spons/reklame? Hvorfor har noen podcaster spons/reklame, mens andre ikke? Dersom forfatteren (eller hva de nå kalles) bak podcasten vil tjene mer penger, får strømmetjenesten ta mer betalt for enkelte podcaster - slik andre strømmetjenester gjør ved å ta mer betalt for å se uten reklame. 

Anonymkode: 2fdb1...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...