Gå til innhold

Overføres Journal fra DPS til Fastlege etter endt behandling ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om journalen fra DPS overføres til fastlege etter endt behandling hos DPS hvor fastlege skal følge opp litt videre?

Er ikke det to forskjellige systemer eller tar jeg feil?

Anonymkode: 3f3c5...fad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står på epikrisene hvor de sendes. Stort sett blir de sendt til fastlegen også, så fastlegen har allerede tilgang til epikrisene/journalen.

Anonymkode: 01a3d...ebd

Skrevet

Fastlegen min fikk epikrisen min fra DPS. Vet ikke om fastlegen har tilgang til mer enn det. Vet ikke engang om fastlegen ville fått noe ut av å få tilgang til hele journalen. Min fastlege hadde kun tid til å skumlese deler av epikrisen selv om vi har hatt 4 legetimer om min psykiske helse.  Fastlegene har begrenset med tid.

Anonymkode: 4198a...b63

Skrevet

Det bestemmer du selv. Du kan velge om fastlegen skal få epikrise, og du kan også få journalen din og gi den til fastlegen. (Men du må evnt be om det.) 

Anonymkode: f71c1...566

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fastlegen min fikk epikrisen min fra DPS. Vet ikke om fastlegen har tilgang til mer enn det. Vet ikke engang om fastlegen ville fått noe ut av å få tilgang til hele journalen. Min fastlege hadde kun tid til å skumlese deler av epikrisen selv om vi har hatt 4 legetimer om min psykiske helse.  Fastlegene har begrenset med tid.

Anonymkode: 4198a...b63

Etter mange år på DPS så står det ganske mye i journalen og korter de det ned i en epikrise som da sendes til fastlege etter hva jeg forstår her? Vil helst ikke at alt skal overføres til fastlege når behandlingen har vært over mange år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det bestemmer du selv. Du kan velge om fastlegen skal få epikrise, og du kan også få journalen din og gi den til fastlegen. (Men du må evnt be om det.) 

Anonymkode: f71c1...566

Men er det kanskje anderledes når fastlegen skal medisinere/behandle videre etter DPS. Vil tro at de må ha info derfra og skjer det da automatisk?

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Lurer på om journalen fra DPS overføres til fastlege etter endt behandling hos DPS hvor fastlege skal følge opp litt videre?

Er ikke det to forskjellige systemer eller tar jeg feil?

De lager et sammendrag av behandlingskontakter, en epikrise, og sender den over. Du kan se i journalen din på helsenorge. 

Anonymkode: cb534...c6e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Etter mange år på DPS så står det ganske mye i journalen og korter de det ned i en epikrise som da sendes til fastlege etter hva jeg forstår her? Vil helst ikke at alt skal overføres til fastlege når behandlingen har vært over mange år.

Hei, 

Hele journalen overføres ikke. Det er epikrisen og kanskje noen av behandlingsplanene som sendes til fastlegen. Behandlingsplanene blir gjerne sendt underveis i behandlingsløpet. Det er slik det er i BUP i hvertfall, og 90% sikker på at det er likt på DPS 😊

Anonymkode: 0fb28...799

Skrevet

Utredningsrapport, behandlingsplan og epikrise sendes til fastlege/henviser. De får ikke tilgang til hele journalen. Journalsystemene er ulike, men kan kommunisere mellom hverandre via meldinger dersom det er noe som må kommuniseres f.eks. Oppfølging, medisinendringer/anbefalinger etc. 

Anonymkode: faf88...9e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei, 

Hele journalen overføres ikke. Det er epikrisen og kanskje noen av behandlingsplanene som sendes til fastlegen. Behandlingsplanene blir gjerne sendt underveis i behandlingsløpet. Det er slik det er i BUP i hvertfall, og 90% sikker på at det er likt på DPS 😊

Anonymkode: 0fb28...799

Ok. Bra at det er epikrisen som sendes over og ikke hele journalen. Ok, takk for utfyllende svar 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Utredningsrapport, behandlingsplan og epikrise sendes til fastlege/henviser. De får ikke tilgang til hele journalen. Journalsystemene er ulike, men kan kommunisere mellom hverandre via meldinger dersom det er noe som må kommuniseres f.eks. Oppfølging, medisinendringer/anbefalinger etc. 

Anonymkode: faf88...9e2

ok. Da er systemene ulike som jeg trodde, men da har jeg fått gode svar på hvordan dette fungerer. Takk for svar 🙂

Skrevet

De sender en oppsummerende epikrise. Ett dokument, liksom. Journalen blir de hos dps.

Anonymkode: e8870...1f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

De sender en oppsummerende epikrise. Ett dokument, liksom. Journalen blir de hos dps.

Anonymkode: e8870...1f7

Ok, Var det jeg lurte på. Takk for svar fra deg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...