Gå til innhold

Når og hvem tar kontakt etter en date?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag var jeg på en koselig date med en mann jeg har skrevet litt med. Vi er begge i 50 årene, og jeg har ikke datet på 20 år. Ser at han er pålogget messenger, men jeg tør ikke å noe initiativ. Er det noen regler i dagens datingkultur ?

Anonymkode: 55380...595

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bryr meg ikke om regler i datingkulturen. Jeg sender en melding kjapt hvor jeg sier f.eks. at dette må vi gjerne gjenta. Om det kun blir med den ene daten så sier jegnoe om at vi er nok forskjellige til at jeg ønsker og gå videre. Kvinne på samme alder som ts. 

Anonymkode: 10501...7ce

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

I dag var jeg på en koselig date med en mann jeg har skrevet litt med. Vi er begge i 50 årene, og jeg har ikke datet på 20 år. Ser at han er pålogget messenger, men jeg tør ikke å noe initiativ. Er det noen regler i dagens datingkultur ?

Regelen er: ta kontakt dersom du er interessert eller forbli enslig.

Anonymkode: a3f89...8d5

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen regler, er du interessert tar du kontakt, uavhengig av kjønn. Min erfaring fra dating er at damene tar kontakt rimelig raskt etter en date, enten allerede på daten, eller senest morgenen etter. Men som sagt, uavhengig av kjønn, ta kontakt så fort du har bestemt deg for at du vil møte vedkomne igjen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da sender du en melding først😊

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen regler. Er du interessert, vis det!

Anonymkode: 114d9...211

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens datingkultur er ghosting. Ikke forvent noe som helst. Selv om det var koselig er det helt normalt at man blir ignorert uten noen som helst forklaring. 
Jeg er en kvinne på din alder som var gift i 20 år og har barn. Jeg er sjokkert over dagens datingkultur. Ikke noe for meg. 

Anonymkode: 6ad47...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på din alder. Er en stund siden jeg datet, men om jeg var interessert i noe mer sendte jeg gjerne en melding så fort jeg kom hjem igjen. Takket for en fin kveld og skrev at det gjerne kunne gjentas. I motsatt fall ventet jeg til han tok initiativ, imens jeg grublet meg halvt ihjel på hvordan jeg skulle avvise på en pen måte 🫣.

Opplevde det samme fra mennene – de som var interessert tok raskt kontakt igjen.

Masse lykke til, koselig med date! 

Anonymkode: 029e4...c90

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var veldig godt i daringfasen, med han jeg er kjæreste med nå. Vi prata sammen på daten (også første date), at dette ville vi gjenta. Så avtalte vi på snap når og hvor, og brukte tiden i mellom på å bli kjent, med chat og bilder. Alt føltes så naturlig. Enten om det var jeg som tok initiativ eller han. 

Anonymkode: b4cf1...b5b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg interessert, er jeg ikke redd for å vise at jeg ønsker å utvikle første date til noe mer. 

Jeg klarer rett og slett ikke vente på noe (gjelder det meste i livet), så jeg kjører alltid rett på og går aldri rundt grøten når det gjelder noe som helst. Og jeg vil alltid vite, enn å gå i uvisshet. Finnes ikke flau hvis noen sier nei til videre dating, jeg tenker på alle gutter og menn som stadig får avslag, de er vant til dette i mye større grad enn jenter. 

Så har jeg hatt en fin date, vet daten at jeg er hypp på videre kontakt allerede på daten eller senest dagen etter. 

Kjør på, alt blir enklere om man tør å snakke om alt og ikke minst være direkte og ærlig. 

Anonymkode: f6ddc...10a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det kommer ann på hva slags mann og hva slags forhold du ønsker deg. Jeg er 47 og jeg tar aldri initativ fordi jeg ønsker meg en mann som kjenner at jeg er en person han vil bli bedre kjent med og tar initativ til det. En som trenger at jeg tar kontakt med han er ikke en mann som passer til meg.  Har også brent meg på det mange ganger i yngre alder hvor de fortsatte å treffe meg fordi jeg viste at jeg likte de og ikke fordi de egentlig likte meg. 

Anonymkode: dc4bd...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame 45 her. 

Hvis jeg møter noen jeg har lyst til å møte igjen, så sier jeg det. Sender gjerne en melding dagen etter daten. Jeg gidder rett og slett ikke å lage noe spill ut av det.

Forsåvidt enig i hun over her som vil ha en mann som viser initiativ, men det finner jeg ut på andre måter. 

Hvis jeg ikke ønsker å møte vedkommende igjen, så sier jeg ingenting, og håper jeg ikke får en entusiastisk melding fra ham. Får jeg det så svarer jeg på en forhåpentligvis ok måte.

Er jeg usikker/nøytral så sender jeg gjerne en kort melding med "Takk for turen/kaffen/praten", og ser hva han svarer.

Anonymkode: fba6f...bc8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dame 45 her. 

Hvis jeg møter noen jeg har lyst til å møte igjen, så sier jeg det. Sender gjerne en melding dagen etter daten. Jeg gidder rett og slett ikke å lage noe spill ut av det.

Forsåvidt enig i hun over her som vil ha en mann som viser initiativ, men det finner jeg ut på andre måter. 

Hvis jeg ikke ønsker å møte vedkommende igjen, så sier jeg ingenting, og håper jeg ikke får en entusiastisk melding fra ham. Får jeg det så svarer jeg på en forhåpentligvis ok måte.

Er jeg usikker/nøytral så sender jeg gjerne en kort melding med "Takk for turen/kaffen/praten", og ser hva han svarer.

Anonymkode: fba6f...bc8

For min del handler det også om at den type mann jeg ønsker meg ofte ønsker å være den som tar initativ. Han mister rett og slett interessen om hun tar kontakt, selv om han kanskje likte henne. 

Anonymkode: dc4bd...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Aldri brydd meg om regler på slikt?! Er jeg interessert tar jeg kontakt. Jeg sendte en snap til han jeg var på date med ,det er 1,5 år siden. I dag er vi ALT,hverandres alt.💝

Anonymkode: 663d6...a97

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mennene jeg har vært på date med har alle sendt en hyggelig melding innen timer. De har skrevet hyggelig melding og takket for daten, noen hyggelige ord og spurt om vi kan møtes igjen. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg ikke hørte noe og det var en jeg likte. Tenker jeg hadde skrevet en hyggelig melding til han for å sjekke om opplevelsen var gjensidig. 

Anonymkode: 2f899...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag dine regler. 

Jeg hadde sendt en kort melding "takk, for en koselig date 😊".

Hadde sett hvordan responsen var om jeg hadde spurt om å treffes igjen. Men antagelig hadde jeg ikke sagt noe om det med en gang, lätt det bli en "naturlig prat", om han responderer så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
L@dy skrev (På 5.10.2024 den 17.13):

Lag dine regler. 

Jeg hadde sendt en kort melding "takk, for en koselig date 😊".

Hadde sett hvordan responsen var om jeg hadde spurt om å treffes igjen. Men antagelig hadde jeg ikke sagt noe om det med en gang, lätt det bli en "naturlig prat", om han responderer så klart.

Men når du bare skriver takk for en koselig date, virker ikke det som at "det var det"?

Jeg ville nå ha tilføyd at jeg gjerne ville møtes igjen.

Anonymkode: 1cf6f...ea6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Da jeg datet ble vi enige etter første date om vi ville treffes igjen eller ikke.

Anonymkode: d879e...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et motto som sier: jeg skal aldri gå og lure på om det var min skyld, at det ikke ble noe mer.

Hver og en har ansvaret for å få de svarene en ønsker, og spillet om å aldri vise seg liten, passer ikke meg. Får du et halvslapt svar tilbake, så vet du i hvertfall ståa. 

Anonymkode: ef197...628

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man må spørre seg selv om dette, så er man allerede såppas interessert at man burde ta kontakt. Leke kostbar kommer det ingenting godt ut av 

Anonymkode: 5c658...a4e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...