AnonymBruker Skrevet 5. oktober #21 Del Skrevet 5. oktober Herregud så mange det er i denne tråden, som ikke evner å ta andres perspektiv - og forstå at det kan være like slitsomt å ha mange rundt seg, som ingen. Hvorfor skal dere som ikke har hatt venner bestemme hva som er et problem og ikke? Det er ekstremt slitsomt å være midtpunktet, en person som er godt likt og alle vil være sammen med. Spesielt når man er introvert, og lader opp når man er alene. Jeg har måttet trekke meg unna, og gjøre meg utilgjengelig. Nå er jeg sosial kun når jeg orker og vil. Hvis jeg er sosial flere ganger i uka, så får jeg meltdowns. Anonymkode: 37f6c...7d2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #22 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Herregud så mange det er i denne tråden, som ikke evner å ta andres perspektiv - og forstå at det kan være like slitsomt å ha mange rundt seg, som ingen. Hvorfor skal dere som ikke har hatt venner bestemme hva som er et problem og ikke? Det er ekstremt slitsomt å være midtpunktet, en person som er godt likt og alle vil være sammen med. Spesielt når man er introvert, og lader opp når man er alene. Jeg har måttet trekke meg unna, og gjøre meg utilgjengelig. Nå er jeg sosial kun når jeg orker og vil. Hvis jeg er sosial flere ganger i uka, så får jeg meltdowns. Anonymkode: 37f6c...7d2 Takk! Er akkurat det som skjer. Hun blir sliten og må ligge på rommet og hente seg inn. Min beste venninne og jeg kan ligge på sofaen, dele et teppe, spise smågodt og bare være stille innimellom småprat. Jeg tror det er viktig å ha venner man bare kan slappe av sammen med. Her er det full gass hele tiden, for så en bråbrems alene for «oppladning». Tenker hun også går glipp av de dype, fortrolige samtalene når hun alltid er med så mange. Anonymkode: 759e1...76a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 5. oktober #23 Del Skrevet 5. oktober Er det sånn at hun egentlig ikke har noen nære venninner, fordi hun alltid er med veldig mange? Da er det jo lett at hun selv etterhvert vil bli stående uten venner, for alle har jo sine. Under korona snakket en om dem som var en naturlig del av en gruppe på ti eller tyve, men ikke i en kohort på fem. Det er viktig å ha noen nærere venner (om det er mulig), så jeg forstår tankene dine som mor. Kan du snakke med henne om grensesetting, og at hun trenger hvile og slappe av også. Kanskje dere foreldre kan sette mer grenser? «Neste helg er vi kun familien på lørdag» f.eks. Utorlig fint at hun har lyst til å være med og inkludere alle rundt seg, og det må dere rose henne for. Samtidig er det lov å ikke alltid være kjempemange, men ha noen tettere bånd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #24 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (På 5.10.2024 den 9.19): Vi har ikke plass til 25 stk. De få gangene hun har invitert bare noen har det blitt vanskelig for henne med mye press og spm om hvorfor. Jeg prøver å hjelpe henne til å forstå at de færreste har plass til så mange og at det ikke er slemt å invitere noen få. Jeg er redd hun går glipp av det fine ved å feks ha en venninne eller to på overnatting og ha fine og fortrolige samtaler. Det er alltid tut og kjør. Forstår at dette synes som luksusproblem for de som har barn uten venner, men det blir jo som at man ikke kan klage over en brukket fot fordi andre ee lamme. Anonymkode: 759e1...76a Men kan hun ikke be en og en «gjeng»? Hun blir jo bedt på ting ofte uten at de er 25 stk sammen samtidig. Kan hun ikke be 4-5 stk om gangen eller 10 eller hvor mange som er i én gjeng. Og hvis man ber få, er det jo heller ikke noen som blir utestengt i en stor gjeng. Anonymkode: d62a5...a6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #25 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (På 5.10.2024 den 9.19): Vi har ikke plass til 25 stk. De få gangene hun har invitert bare noen har det blitt vanskelig for henne med mye press og spm om hvorfor. Jeg prøver å hjelpe henne til å forstå at de færreste har plass til så mange og at det ikke er slemt å invitere noen få. Jeg er redd hun går glipp av det fine ved å feks ha en venninne eller to på overnatting og ha fine og fortrolige samtaler. Det er alltid tut og kjør. Forstår at dette synes som luksusproblem for de som har barn uten venner, men det blir jo som at man ikke kan klage over en brukket fot fordi andre ee lamme. Anonymkode: 759e1...76a Jeg tenker hun fint kan dele opp . Om noen har problemer med det etter en forklaring, er de da ekte venner Anonymkode: 57647...22d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #26 Del Skrevet 11. oktober Så mange smålige folk det er her på KG som ikke evner å se utenfor sin egen offer mentalitet. Jeg var selv del av flere venner gjenger da jeg vokste opp grunnet skole bytte, et år eldre familie venner og ulike fritidsaktiviteter osv. Det ble bare slik. Jeg var ikke like ekstrem som din datter med 25 venninner som måtte inkluderes i alt viss jeg skulle invitere til noe, men i bursdag selskap kunne det bli en del på en gang. Innimellom blandet jeg venner fra ulike grupperinger, vet ikke helt hvordan jeg egentlig sjonglere dette på den tiden, var skjeldent hjemme, veldig sosial selv om jeg er innadvendt og trenger mye alene tid. Har egentlig ingen gode råd hun må rett og slett finne en god måte å sjonglere dette selv. Til bursdag ville jeg vært litt ekstra på tilbud siden slik at flere kan bli inkludert. Husker noen pleide å leie klubbhus eller kjellerrom viss det var umulig å presse inn selskapet hjemme og for dyrt med peppes eller bowling. Vgs hjalp foresten ingenting for min del ble jo bare kjent med flere. Innimellom var jeg svært sliten. Og jeg lå ofte alene på rommet å unngikk kontakt med familien da jeg ikke hadde overskudd til det. Anonymkode: 74b63...c81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #27 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (På 4.10.2024 den 20.56): Datter på 14 år er veldig populær. Alltid vært. Er invitert på noe hele tiden. Tror hun blir sliten av det. Og så blir det til at hun aldri inviterer til noe selv, fordi det «ikke går an å invitere uten å invitere alle» og alle betyr 25 stk. Husker den alderen selv hvor mye gøy vi hadde med venninnekvelder og syns det er synd hun går glipp av det. Kan jo ikke bli det samme når man er så mange? Hun tilhører flere grupperinger, så når andre inviterer pleier de ikke å være fullt så mange. Vet ikke hva jeg vil med dette. Håper det blir annerledes på vgs. Anonymkode: 759e1...76a Jøss så tafatt, da inviterer hun jo bare hjem i grupperinger. Anonymkode: 1166b...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå