Gå til innhold

Arbeidskollegaer forguder min narsistiske kjærest..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker min kjæreste.  Vi har det stort sett veldig fint sammen.  Han har tidligere fortalt meg at han er en narsisist pga en vond barndom.  I perioder kan han være fryktelig vanskelig å ha med å gjøre.  Er kverulerende, kommer med uriktige påstander om meg, er kontrollerende og alltid skal gjøre seg selv om til et offer osv.. 

Det som overrasker meg er at hans kollegaer forguder han.  Vi jobber i samme bedrift og har en god del med hverandres kollegaer å gjøre.  Alle skryter av han.  For noen dager siden mens vi var på jobb fikk jeg masse stygge meldinger i løpet av vakten. Helt ut av det blå.  Jeg gikk fullstendig  i "kjelleren", mens en kollega kunne fortelle meg at de hadde hatt det så morsomt den aktuelle dagen.  Skjønner ikke at du er mulig å ha så to ulike sider av seg samtidig.  

 

Anonymkode: 67d5f...502

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bland jobb OG privatlivet som du gjør. Dump han, du vil finne en mann utenom jobben!

Det er i arbeidslivet du kan se de styggeste siden av mennesker...

Lær av dette.

Anonymkode: fa1f0...e75

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes det er overraskende når du selv mener du elsker gnomen?

Anonymkode: 92a71...8ce

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en narsisist, det er en alvorlig mental tilstand. 

Anonymkode: 842a9...c68

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg elsker min kjæreste.  Vi har det stort sett veldig fint sammen.  Han har tidligere fortalt meg at han er en narsisist pga en vond barndom.  I perioder kan han være fryktelig vanskelig å ha med å gjøre.  Er kverulerende, kommer med uriktige påstander om meg, er kontrollerende og alltid skal gjøre seg selv om til et offer osv.. 

Det som overrasker meg er at hans kollegaer forguder han.  Vi jobber i samme bedrift og har en god del med hverandres kollegaer å gjøre.  Alle skryter av han.  For noen dager siden mens vi var på jobb fikk jeg masse stygge meldinger i løpet av vakten. Helt ut av det blå.  Jeg gikk fullstendig  i "kjelleren", mens en kollega kunne fortelle meg at de hadde hatt det så morsomt den aktuelle dagen.  Skjønner ikke at du er mulig å ha så to ulike sider av seg samtidig.  

 

Anonymkode: 67d5f...502

Så kjipt. Du må vurdere om det er verdt å være sammen med han, når han gjør sånt.

Men siden han er klar over at han er narsissist, betyr det at han har selvinnsikt? Da er det kanskje håp for at han kan bli bedre med behandling? Har han prøvd det?

Anonymkode: 9b4f9...496

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg elsker min kjæreste.  Vi har det stort sett veldig fint sammen.  Han har tidligere fortalt meg at han er en narsisist pga en vond barndom.  I perioder kan han være fryktelig vanskelig å ha med å gjøre.  Er kverulerende, kommer med uriktige påstander om meg, er kontrollerende og alltid skal gjøre seg selv om til et offer osv.. 

Det som overrasker meg er at hans kollegaer forguder han.  Vi jobber i samme bedrift og har en god del med hverandres kollegaer å gjøre.  Alle skryter av han.  For noen dager siden mens vi var på jobb fikk jeg masse stygge meldinger i løpet av vakten. Helt ut av det blå.  Jeg gikk fullstendig  i "kjelleren", mens en kollega kunne fortelle meg at de hadde hatt det så morsomt den aktuelle dagen.  Skjønner ikke at du er mulig å ha så to ulike sider av seg samtidig.  

 

Anonymkode: 67d5f...502

Sendte han deg stygge mld mens dere var på jobb? Er det noen på jobb du stoler og føler du kan betro deg til? Vise hun eller han meldingene din samboer sender deg.

Skjønner du er glad i han og at dette er hardt, men det beste for deg er å forlate han. Han vil aldri bli bedre. Å ha det som du har det nå er ikke bra. Du blir mer og mer nedbrutt. 

I et normalt og godt forhold skal man bygge hverandre opp, ikke bryte ned. Snakk med familie og gode venner du kan betro deg til. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så kjipt. Du må vurdere om det er verdt å være sammen med han, når han gjør sånt.

Men siden han er klar over at han er narsissist, betyr det at han har selvinnsikt? Da er det kanskje håp for at han kan bli bedre med behandling? Har han prøvd det?

Anonymkode: 9b4f9...496

Joda, er stadig til vurdering🙂 Han er nok klar over hvordan han er.  Og ser han prøver.  Har ikke mottatt behandling for det.  Mulig det er litt for sent for det.  Vi er godt voksne begge to.  

Vi bor ikke sammen,  og mulig derfor forholdet har holdt en del år allerede.  Jeg er heller ikke typen som bare tar i mot. Jeg gir klar beskjed når jeg mener han går over grenser for hva jeg tåler.  Trekker meg også unna dersom det ikke går å prate med han. Selvfølgelig er det slitsomt i perioder.  

Den dagen jeg får nok går jeg.  Men tiden er ikke der enda.  

Ts

 

Anonymkode: 67d5f...502

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ender aldri bra 🫣🫣🫣

Anonymkode: 74652...7c5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (8 minutter siden):

Sendte han deg stygge mld mens dere var på jobb? Er det noen på jobb du stoler og føler du kan betro deg til? Vise hun eller han meldingene din samboer sender deg.

Skjønner du er glad i han og at dette er hardt, men det beste for deg er å forlate han. Han vil aldri bli bedre. Å ha det som du har det nå er ikke bra. Du blir mer og mer nedbrutt. 

I et normalt og godt forhold skal man bygge hverandre opp, ikke bryte ned. Snakk med familie og gode venner du kan betro deg til. 

Siden vi jobber sammen, holder jeg kollegaer unna.  Dersom forholdet skulle ta slutt vil jeg ikke fortelle noen på jobb om det her.  

Men som sagt er det stort sett fint.  Men klart, dersom det ikke blir færre av episodene, blir jeg å gå.  Tiden er bare ikke kommet enda🙂

 

Anonymkode: 67d5f...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg elsker min kjæreste.  Vi har det stort sett veldig fint sammen.  Han har tidligere fortalt meg at han er en narsisist pga en vond barndom.  I perioder kan han være fryktelig vanskelig å ha med å gjøre.  Er kverulerende, kommer med uriktige påstander om meg, er kontrollerende og alltid skal gjøre seg selv om til et offer osv.. 

Det som overrasker meg er at hans kollegaer forguder han.  Vi jobber i samme bedrift og har en god del med hverandres kollegaer å gjøre.  Alle skryter av han.  For noen dager siden mens vi var på jobb fikk jeg masse stygge meldinger i løpet av vakten. Helt ut av det blå.  Jeg gikk fullstendig  i "kjelleren", mens en kollega kunne fortelle meg at de hadde hatt det så morsomt den aktuelle dagen.  Skjønner ikke at du er mulig å ha så to ulike sider av seg samtidig.  

 

Anonymkode: 67d5f...502

Joda… helt typisk det der! 

Anonymkode: 5c038...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på evt problemer du kan få på jobb pga rykter hvis du gjør det slutt. Hva skjer den dagen du ikke vil ha han mer, og han vil ta hevn på deg? Kanskje du skulle bytte jobb først?

Anonymkode: 151bf...e43

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du får gått din vei før han ødelegger helsa di. 

Han har bare gitt deg en shitty forklaring på hvorfor han behandler deg som et rasshøl. Slike mennesker må faktisk aktivt være i behandling samt vise med handling , at de ønsker å bedre seg. Ellers er det bare en unnskyldning for at du skal finne deg i mer av volden. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg elsker min kjæreste. 

Det som overrasker meg er at hans kollegaer forguder han. 

Anonymkode: 67d5f...502

Du kan ikke klage over at hans kollegaer forguder han mens du elsker han. Du er nærmest og bør være den første til å gjøre endringer.

Anonymkode: b3f91...2e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Joda, er stadig til vurdering🙂 Han er nok klar over hvordan han er.  Og ser han prøver.  Har ikke mottatt behandling for det.  Mulig det er litt for sent for det.  Vi er godt voksne begge to.  

Vi bor ikke sammen,  og mulig derfor forholdet har holdt en del år allerede.  Jeg er heller ikke typen som bare tar i mot. Jeg gir klar beskjed når jeg mener han går over grenser for hva jeg tåler.  Trekker meg også unna dersom det ikke går å prate med han. Selvfølgelig er det slitsomt i perioder.  

Den dagen jeg får nok går jeg.  Men tiden er ikke der enda.  

Ts

 

Anonymkode: 67d5f...502

Er ikke bare, bare å gå i fra en narsissist. Men det finner du kanskje ut av. 

Anonymkode: a97c8...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Han er en narsisist, det er en alvorlig mental tilstand. 

Anonymkode: 842a9...c68

Spørs om han er en selverklært sådan.

Anonymkode: 86eef...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fikk han diagnosen? 

Anonymkode: 0e9c7...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Joda, er stadig til vurdering🙂 Han er nok klar over hvordan han er.  Og ser han prøver.  Har ikke mottatt behandling for det.  Mulig det er litt for sent for det.  Vi er godt voksne begge to.  

Vi bor ikke sammen,  og mulig derfor forholdet har holdt en del år allerede.  Jeg er heller ikke typen som bare tar i mot. Jeg gir klar beskjed når jeg mener han går over grenser for hva jeg tåler.  Trekker meg også unna dersom det ikke går å prate med han. Selvfølgelig er det slitsomt i perioder.  

Den dagen jeg får nok går jeg.  Men tiden er ikke der enda.  

Ts

 

Anonymkode: 67d5f...502

Noen som ikke hadde vært under makten til en narsissist ville gått når de fikk stygge meldinger. Det er ikke noe å vurdere her. Det hjelper ikke å vente til du er ødelagt. Da har du ikke muligheten til å gå lenger.

Behandling av narsissisme blir sjeldent noe av. De kan kanskje late som om de går i behandling, dersom de får fordeler av det på en eller annen måte eller finner det underholdende, men de har ikke noe ønske om å endre seg. Dette er fordi narsissisten er mer enn fornøyd med å være akkurat slik han er!

Anonymkode: a1e5c...649

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...