Gå til innhold

Håndarbeid på jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags håndarbeid gjør du i pausen på jobb? 

Anonymkode: 438b1...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting det venter på meg hjemme 

Anonymkode: 55fd0...337

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det som ikke krever konsentrasjon, som jo vil variere fra person til person, blir gjort på jobb i ledige stunder. En tar ikke med seg noe med må studere oppskriften nøye, eller telle, med mindre det er våken nattevakt på en normalt rolig avdeling.

Litt asosial å sitte i lunsjen å telle også, men hver sin lyst 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rekker bare å spise i lunsjen. Andre ledige stunder brukes selvfølgelig til jobbrelaterte ting.

Anonymkode: 45817...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (1 time siden):

Jeg ser det som ikke krever konsentrasjon, som jo vil variere fra person til person, blir gjort på jobb i ledige stunder. En tar ikke med seg noe med må studere oppskriften nøye, eller telle, med mindre det er våken nattevakt på en normalt rolig avdeling.

Ikke verre enn å sitte med mobilen tenker nå jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da har du ikke vært med på dem som krever stillhet rundt seg og fullt fokus mens de teller, og andre må ta unna arbeidsoppgaver fordi de teller. Har mer forståelse nær jul, men de er til tider utilsnakkelige. Vanlig, enklere  strikketøy går, helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde jeg aldri tatt med meg, for jeg vil ha forskjell på jobb og hjemmeaktiviteter.
Jeg jobber på jobb. Spiser nista mi i pausen og så går jeg hjem.  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (15 timer siden):

om det ikke går ut over andre at du sitter og teller så ser jeg ikke problemet jeg da. Jeg er mer lei av de som har lyd  på tlf bare for å vise at de har film av barnebarna. DET er ikke interessant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

om det ikke går ut over andre at du sitter og teller så ser jeg ikke problemet jeg da. Jeg er mer lei av de som har lyd  på tlf bare for å vise at de har film av barnebarna. DET er ikke interessant. 

Du lager en tråd om handarbeid fordi kollegaene dine bruker telefonen sin?

Det var litt sært. 

Anonymkode: b1e65...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Du lager en tråd om handarbeid fordi kollegaene dine bruker telefonen sin?

Det var litt sært. 

Nei, det var bare en kommentar. Jeg ville høre om det var noen her som hadde med håndarbeid på jobb. Og for egen del kommer jeg til å ta med strikking i stedet for å sitte med mobilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det var bare en kommentar. Jeg ville høre om det var noen her som hadde med håndarbeid på jobb. Og for egen del kommer jeg til å ta med strikking i stedet for å sitte med mobilen. 

Ja, selvfølgelig. Men du blir jo "hun sære". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mormor jobbet nattevakt på et gamlehjem (var det vi kalte det da) og da hadde hun alltid med seg strikketøy og strikket i ledige stunder. Jeg fikk ofte være være med og jeg glemmer aldri lyden av pinnene hennes i bakgrunnen da jeg sovnet. 

Utrolig flott at jeg fikk bli med, gikk rundt og snakket med alle de gamle, fikk et godt forhold til flere av dem. 

Men dette var et gamlehjem med lite sykdomstilfeller, altså de som var der, var bare gamle, ikke spesielt syke i tillegg. 

Nydelig sted, tror det er ganske annerledes nå, 45 år senere. 

Ops, ble litt off topic til slutt her, beklager det :) Men fikk meg til å mimre litt om gamledager. 

Anonymkode: e508c...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, selvfølgelig. Men du blir jo "hun sære". 

Det lever jeg fint med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kontorjobb. Har et enkelt strikketøy liggende på jobb, f.eks. En lur eller noe annet smått som ikke trenger så mye hjernekapasitet. Strikker ikke i pauser egentlig, men strikker i noen typer møter og lignende (f.eks. mandagsmøte med statusoppdatering på prosjektene vi jobber med, hvis jeg ser et foredrag på nett osv). Vi er flere som gjør det samme, og vi er en gjeng som av og til kommer en halvtime tidligere på jobb enn vanlig og drikker kaffe og strikker litt (ikke som en del av arbeidstiden selvfølgelig). Jeg konsentrerer meg bedre med strikketøy i hendene, det blir som å sitte og drodle i kladdeboka. Men de aller fleste møter jeg har er det selvfølgelig helt upassende å stille opp med strikketøy i.

Anonymkode: 53cc3...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har kontorjobb. Har et enkelt strikketøy liggende på jobb, f.eks. En lur eller noe annet smått som ikke trenger så mye hjernekapasitet. Strikker ikke i pauser egentlig, men strikker i noen typer møter og lignende (f.eks. mandagsmøte med statusoppdatering på prosjektene vi jobber med, hvis jeg ser et foredrag på nett osv). Vi er flere som gjør det samme, og vi er en gjeng som av og til kommer en halvtime tidligere på jobb enn vanlig og drikker kaffe og strikker litt (ikke som en del av arbeidstiden selvfølgelig). Jeg konsentrerer meg bedre med strikketøy i hendene, det blir som å sitte og drodle i kladdeboka. Men de aller fleste møter jeg har er det selvfølgelig helt upassende å stille opp med strikketøy i.

Anonymkode: 53cc3...7b6

Å drive med kreative ting som håndarbeid er veldig fint for hjernen:) Og kopler av noe stress,så egentlig er det lurt å ta noen minutter.

Så trivelig ide og møtes med håndarbeid før jobb;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sitte og strikke under møter er ikke ok. Virker veldig useriøst og er ikke lov hos oss. Strikkepinne lyden kan også være dødsirtiterende. Strikke tøy hørrer ikke til i arbeidstiden.

Anonymkode: 72b9b...081

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...