Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #1 Skrevet 24. februar 2006 For 4 år siden ble jeg tatt av politiet for å ha brukt speed, hasj og piller. Hadde ingen ting på meg. Havnet et par timer på glattcella og et par sure tusen i bot. Så her er spørsmålet mitt, hvilke konsikveser får dette? Kan jeg aldri fks jobbe i barnehage? eller "forsvinner" dette etter et par år? hva med politi eller advokat? Fikk en smell den gangen og sluttet, er streit nå, men føler at siden jeg var 18 og dum, er det litt dumt at det skal ødelegge hele livet. Noen som vet noe? takker for svar
Seigdama Skrevet 24. februar 2006 #2 Skrevet 24. februar 2006 Jeg vet ikke hvordan reglene er i barnehage. Men jeg har jobbet mange år i et vaktselskap og der innhenter vi såkalt "uttømmende politiattest". Det betyr at der står alt som du har fått en dom på. Hva slags praksis forskjellige firmaer/bransjer har med hensyn til å ansette folk med "rulleblad" er nok svært forskjellig, men jeg vil anta at det med narkotika ikke akkurat er et pluss i de bransjene du nevner.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #3 Skrevet 24. februar 2006 Når det gjelder barnehage så mener jeg bestemt at det kun er at du ikke har forgrepet deg mot barn de ser etter.
Replica Skrevet 24. februar 2006 #4 Skrevet 24. februar 2006 I barnehage må du levere utvidet vandelsattest, såvidt jeg vet, da m.t.p om du er straffet for seksuelle overgrep. Om de legger vekt på din narkobakgrunn blir vel opp til hver enkelt.
NullHull Skrevet 24. februar 2006 #5 Skrevet 24. februar 2006 Litt sånn på siden av temaet kanskje, men hvordan får man tilgang på vandelsattesten/rullebladet sitt? Dersom man ønsker å sjekke hva som evt. er ført opp der, mener jeg?
Aeriana Skrevet 24. februar 2006 #6 Skrevet 24. februar 2006 Litt sånn på siden av temaet kanskje, men hvordan får man tilgang på vandelsattesten/rullebladet sitt? Dersom man ønsker å sjekke hva som evt. er ført opp der, mener jeg? ← Da må du ta kontakt med politistasjonen der du bor. Det var iallfall det jeg gjorde da jeg måtte ha en vandelsattest i forbindelse med jobb på flyplass, for der krevdes det at man hadde såkalt "plettfri vandel".
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #8 Skrevet 24. februar 2006 Som regel må du oppgi hva du trenger vandelsattesten til, er ikke sikkert du får en sånn "bare fordi"... Ellers er det en del mindre straffer som ikke skal tas med etter 5 år. (Enkelte bøter er 2 år tror jeg). Andre ting blir ikke foreldet før etter 10 år. Søk litt på nettet, prøv dinside.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå