AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #21 Del Skrevet 5. oktober 2024 Jeg tror nok, ts, at du bare har valgt å omgåes de feil folka. For slik en rekke eldre mennesker er så dårlig fungerende at de knapt kan kalles oppegående, så er selvsagt også en rekke yngre mennesker det samme. Lengre trenger du ikke å lete etter forklaring: noen er litt kørka, for å si det på godt norsk. Anonymkode: adb9f...692 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #22 Del Skrevet 5. oktober 2024 Jeg har alltid sett på shit-testing som noe som skjer ubevist. At det er dyret i oss som tester den andre, ikke at er en bevist handling man velger å gjøre. Synes at det å bevist velge og shit-teste vitner om feighet og et ekstremt kontrollbehov. Man tør liksom ikke ta en sjans på et individ man liker, man tør ikke vente til man blir syk på ekte for å se hvordan personen reagerer fordi man er redd for å allerede ha fått følelser. Så man velger heller å sitte der kald og kynisk med en maske foran sitt egentlige jeg for å teste den som kanskje kunne ha blitt sin nærmeste. Slikt bygger ikke tillit. Man blir heller aldri trygg i seg selv hvis man tillater seg å holde på sånn. Man bare fyrer opp under eget kontrollbehov. Men når kontrollen brytes (fordi folk stikker) så slår egoet sprekker og da tyter alt dramaet ut. Sykt slitsomt. Både psykt og slitsomt. Håper ikke dette er vanlig, men overrasker meg ikke at det forekommer. Virker som mange i dag er livredde for å føle en vanskelig følelse. Anonymkode: be330...7bc 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #23 Del Skrevet 5. oktober 2024 Det er ikke så vanskelig å forstå logikken bak dette, vel? De ønsker å sikre seg, finne ut om den de dater har det de ønsker (ikke reagerer med overdrevent sinne, ikke finner seg i alt mulig osv.). Når det er sagt: en mann med gode grenser er vel egentlig det de ønsker seg, og en mann med gode grenser ville faktisk ha tatt sin hatt og gått om dette skjedde tidlig i en datingprosess. Altså: finner de en som ikke går, er det ikke den de vil ha, men han som går, er jo han som kunne ha funket. Dette fremstår som umodent og lite gjennomtenkt for min del. Det er klart ingen er perfekte, alle kan ha dårlige dager, men i begynnelsen av dating, vil man jo vise sine beste sider om man er interessert. Det vil alltids kunne komme noen skyer, men de kommer senere. Da har man også gjerne blitt bedre kjent og mer glad i hverandre, og man kan bedre forstå hvorfor noen har en dårlig dag. Anonymkode: 74363...0d6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #24 Del Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg mener det er veldig lurt å teste den andre personen for å se det automatiske reaksjonsmønsteret man har og hvor tolmodig og hvor mye man tåler av den andre. Altså ikke at man skal lage full drama og styr, for da viser du at du ikke egner deg i en relasjon, men kanskje komme for sent til en date, leke syk for å se reaksjon, invitere noen man kjenner til å dukke opp på en av datene, ta med personen på noe som er personlig utfordrende, etc Anonymkode: 4c5fa...a1e Eller hva med å bare bli kjent med vedkommende etterhvert? Dette er jo bare kunstige situasjoner, og tidlig i en datingfase vil nervøsitet, usikkerhet og ønske om å fremstå på en viss måte kunne maskere det sanne reaksjonsmønsteret. Skal begge to holde på med slikt teater, tar det faktisk lengre tid å bli kjent. Det du beskriver høres ganske sprøtt ut, om enn ikke så psykt som det som beskrives i HI. Anonymkode: 9750e...6bf 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 5. oktober 2024 #25 Del Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg er selv en middelaldrende gift kvinne, men jeg har mye kontakt med yngre voksne. Noe flere av de yngre voksne jeg har kontakt med har snakket om den siste tiden er "shit testing". Det de bruker som begrunnelse for testingen er "kan du ikke takle meg på mitt verste fortjener du ikke å være med meg på mitt beste". Ok, jeg kan til nød se logikken i det, men testingen går så mye lengre enn det. Den ene er en kvinne i alderen 28-30 år. Hun fikk besøk av en hun hadde flørtet med en stund. Mens han var der prøvde hun å provosere frem krangler, uten hell. Hun lot som om hun var syk, og han stelte for henne. Hun ba ham dra hjem, og han sa "ok, jeg drar". (Husk at dette er hennes ord, jeg kjenner ikke hans side av historien) Hun mente han manglet lidenskap, at han var en tøffelhelt, men ville gjøre en siste test med å be ham låne henne penger. Hun kom ikke så langt før han kontaktet henne og sa at de passet bedre som venner. Da ɓle hun rasende fornærmet. Nå har hun invitert en annen hjem til seg i helga, og planlegger en offentlig date der hun vet at den forrige flørten vil være, fordi hun vil gjøre første flørten sjalu for å vise ham hva han går glipp av. Hun fortalte dette til flere i en gruppe, og de andre sa seg enige, han fortjener dette, mens jeg satt der som et stort spørsmålstegn. Det eneste jeg sa var "hvorfor?". Kan noen forklare en gammel dame hva som er vitsen med slikt spill? Anonymkode: 0e970...c6d Dette er bare sykt. Hvis dette er en greie må de voksne i rommet si fra om at dette ikke er ok. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #26 Del Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg mener det er veldig lurt å teste den andre personen for å se det automatiske reaksjonsmønsteret man har og hvor tolmodig og hvor mye man tåler av den andre. Altså ikke at man skal lage full drama og styr, for da viser du at du ikke egner deg i en relasjon, men kanskje komme for sent til en date, leke syk for å se reaksjon, invitere noen man kjenner til å dukke opp på en av datene, ta med personen på noe som er personlig utfordrende, etc Anonymkode: 4c5fa...a1e Du later altså som du er en annen enn den du er, en dårligere versjon av deg selv, og du tror det er lurt? Anonymkode: 83b01...c3f 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #27 Del Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du later altså som du er en annen enn den du er, en dårligere versjon av deg selv, og du tror det er lurt? Anonymkode: 83b01...c3f Nei jeg kan fint komme for sent eller måtte avlyse en date. Jeg blir selvfølgelig syk jeg som alle andre og det vil skje i ett forhold. Å få noen til å dulte borti oss for å se reaksjon har ingenting med hvem jeg er å gjøre. Det er også viktig å legge til at jeg engasjerer meg i å bli kjent, og tar på meg ekstra energi når det trengs på datene våre. Jeg er min beste versjon men jeg gidder ikke kaste bort tiden min på noen som ikke fortjener den. Dermed kjører jeg på med slike situasjoner som vil skje, tidlig i blikjentskapet. Anonymkode: 4c5fa...a1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #28 Del Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Eller hva med å bare bli kjent med vedkommende etterhvert? Dette er jo bare kunstige situasjoner, og tidlig i en datingfase vil nervøsitet, usikkerhet og ønske om å fremstå på en viss måte kunne maskere det sanne reaksjonsmønsteret. Skal begge to holde på med slikt teater, tar det faktisk lengre tid å bli kjent. Det du beskriver høres ganske sprøtt ut, om enn ikke så psykt som det som beskrives i HI. Anonymkode: 9750e...6bf Dette er i etterhvert situasjonene. Det er ikke på første date eller andre eller tredje. Men kanskje noe skjer på fjerde, femte eller sjette. Jeg vil helst ikke bruke mer enn 6 dater på noen uten å vite om det er ja eller nei. Har skjedd at jeg har brukt flere selvsagt, men da har personen vært veldig dyktig på å late som om han er bedre enn han er, eller jeg har ikke gjort noen av disse tingene for å se hvem han virkelig er. Anonymkode: 4c5fa...a1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #29 Del Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er ikke så vanskelig å forstå logikken bak dette, vel? De ønsker å sikre seg, finne ut om den de dater har det de ønsker (ikke reagerer med overdrevent sinne, ikke finner seg i alt mulig osv.). Når det er sagt: en mann med gode grenser er vel egentlig det de ønsker seg, og en mann med gode grenser ville faktisk ha tatt sin hatt og gått om dette skjedde tidlig i en datingprosess. Altså: finner de en som ikke går, er det ikke den de vil ha, men han som går, er jo han som kunne ha funket. Dette fremstår som umodent og lite gjennomtenkt for min del. Det er klart ingen er perfekte, alle kan ha dårlige dager, men i begynnelsen av dating, vil man jo vise sine beste sider om man er interessert. Det vil alltids kunne komme noen skyer, men de kommer senere. Da har man også gjerne blitt bedre kjent og mer glad i hverandre, og man kan bedre forstå hvorfor noen har en dårlig dag. Anonymkode: 74363...0d6 Hun er den toxice personen hun vill unngå. Så ja, hun skremmer bort de med god dømmekraft. Da går testinga feil ut, men det at hun velger de testene hun gjør sier også sitt om henne. Hadde ei virkelig snill dame klart å forfalske sånnt? Hadde fått vondt i meg av å prøve å krangle med noen, uten at det er noe feil der. Ikke har hun selvinnsikt heller, å nå tror hun at hun skal gjøre han sjalu og semi stalker han, fordi hun er obsessed på at han avsluttet, det ble for mye for egoet. Å det er jo sunnt, respekterer grenser ✅️? 😅 Ja, det blir for mye dumt for fort. Anonymkode: 8887d...4d5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #30 Del Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei jeg kan fint komme for sent eller måtte avlyse en date. Jeg blir selvfølgelig syk jeg som alle andre og det vil skje i ett forhold. Å få noen til å dulte borti oss for å se reaksjon har ingenting med hvem jeg er å gjøre. Det er også viktig å legge til at jeg engasjerer meg i å bli kjent, og tar på meg ekstra energi når det trengs på datene våre. Jeg er min beste versjon men jeg gidder ikke kaste bort tiden min på noen som ikke fortjener den. Dermed kjører jeg på med slike situasjoner som vil skje, tidlig i blikjentskapet. Anonymkode: 4c5fa...a1e Men da spiller du bare spill, og du gir ikke den andre parten muligheten til å bli kjent med den du faktisk er når du skaper falske situasjoner. Du snakker om å fortjene, men de du evt møter fortjener å ikke bli lurt Anonymkode: 83b01...c3f 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #31 Del Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men da spiller du bare spill, og du gir ikke den andre parten muligheten til å bli kjent med den du faktisk er når du skaper falske situasjoner. Du snakker om å fortjene, men de du evt møter fortjener å ikke bli lurt Anonymkode: 83b01...c3f I mine øyne er det ikke å spille et spill når man er seg selv og gjør ting som man gjør også ellers. Jeg skaper situasjoner som vil oppstå på et eller annet tidspunkt i relasjonen. Så jo de blir kjent med meg, når jeg er på mitt beste, og også når jeg ikke er på mitt beste, raskere. Og jeg det samme med dem. Anonymkode: 4c5fa...a1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #32 Del Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei jeg kan fint komme for sent eller måtte avlyse en date. Jeg blir selvfølgelig syk jeg som alle andre og det vil skje i ett forhold. Å få noen til å dulte borti oss for å se reaksjon har ingenting med hvem jeg er å gjøre. Det er også viktig å legge til at jeg engasjerer meg i å bli kjent, og tar på meg ekstra energi når det trengs på datene våre. Jeg er min beste versjon men jeg gidder ikke kaste bort tiden min på noen som ikke fortjener den. Dermed kjører jeg på med slike situasjoner som vil skje, tidlig i blikjentskapet. Anonymkode: 4c5fa...a1e Men da lyver du jo. Mange mennesker som har magefølelse på slikt. Ikke bli overasket dersom det er du som blir droppet av dette. Hva om du møter på noen som ikke ønsker en partner som later som og faker situasjoner som faktisk ikke er reelle der og da? Med slik oppførsel legger du jo opp til å gå videre med menn som ikke er vare nok til å oppdage at de blir lurt.. Anonymkode: be330...7bc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #33 Del Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I mine øyne er det ikke å spille et spill når man er seg selv og gjør ting som man gjør også ellers. Jeg skaper situasjoner som vil oppstå på et eller annet tidspunkt i relasjonen. Så jo de blir kjent med meg, når jeg er på mitt beste, og også når jeg ikke er på mitt beste, raskere. Og jeg det samme med dem. Anonymkode: 4c5fa...a1e Mange situasjoner? Det er andre måter å avsløre noen, de færreste skjuler seg selv, så for min del plukker jeg raskt opp hvilke holdninger de har til andre. Du får jo mange intrykk av noen i væremåte. Anonymkode: 8887d...4d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #34 Del Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men da lyver du jo. Mange mennesker som har magefølelse på slikt. Ikke bli overasket dersom det er du som blir droppet av dette. Hva om du møter på noen som ikke ønsker en partner som later som og faker situasjoner som faktisk ikke er reelle der og da? Med slik oppførsel legger du jo opp til å gå videre med menn som ikke er vare nok til å oppdage at de blir lurt.. Anonymkode: be330...7bc Har aldri blitt fersket på det frem til i dag så tenker det går helt fint jeg. Ingen ønsker vel en partner som later som og faker situasjoner, ikke jeg heller. Samtidig er det en jungel der ute og vi må akseptere at vi beskytter oss selv og skaper litt unormale situasjoner i en bli kjent fase. Dette har spart meg for så mange uheldige sitasjoner og menn med nasissistiske personlighetstrekk at jeg virkelig anbefaler det til alle damer som dater. Vi må beskytte oss selv og ikke kaste bort tid på menn som er egosentriske, eller ikke evner å ta hensyn til andre enn seg selv. Anonymkode: 4c5fa...a1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #35 Del Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei jeg kan fint komme for sent eller måtte avlyse en date. Jeg blir selvfølgelig syk jeg som alle andre og det vil skje i ett forhold. Å få noen til å dulte borti oss for å se reaksjon har ingenting med hvem jeg er å gjøre. Det er også viktig å legge til at jeg engasjerer meg i å bli kjent, og tar på meg ekstra energi når det trengs på datene våre. Jeg er min beste versjon men jeg gidder ikke kaste bort tiden min på noen som ikke fortjener den. Dermed kjører jeg på med slike situasjoner som vil skje, tidlig i blikjentskapet. Anonymkode: 4c5fa...a1e Du skrev vitterlig å «leke syk». Og å komme for sent med vilje, er bare respektløst. Jeg er nysgjerrig på hva du mener den «riktige» reaksjonen er? Anonymkode: 9750e...6bf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #36 Del Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mange situasjoner? Det er andre måter å avsløre noen, de færreste skjuler seg selv, så for min del plukker jeg raskt opp hvilke holdninger de har til andre. Du får jo mange intrykk av noen i væremåte. Anonymkode: 8887d...4d5 De farligste menneskene og mennene er sykt flinke til å skjule hvem de egentlig er. Og det er slike menn eller menn som er emosjonelt utstabile det er flest av på datingsidene. Derfor er det lurt å kunne noen triks som avslører disse som er gode til å ikke bli avslørt. Hvis man ikke har blitt introdusert til noen via noen som kjenner begge. Da er det ikke nødvendig med slike tester. Anonymkode: 4c5fa...a1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #37 Del Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du skrev vitterlig å «leke syk». Og å komme for sent med vilje, er bare respektløst. Jeg er nysgjerrig på hva du mener den «riktige» reaksjonen er? Anonymkode: 9750e...6bf Når noen er syk er riktig reaksjon og vise omsorg og forståelse. Når noen kommer for sent er riktig reaksjon og vise forståelse. Hvis det at jeg komme for sent blir ekstremt problematisk og noe som skaper sterke reaksjoner fra en personen så er ikke det en person som passer til meg. Og hele poenget mitt med å date er å finne ut om personen vil kunne passe til meg. Anonymkode: 4c5fa...a1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #38 Del Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De farligste menneskene og mennene er sykt flinke til å skjule hvem de egentlig er. Og det er slike menn eller menn som er emosjonelt utstabile det er flest av på datingsidene. Derfor er det lurt å kunne noen triks som avslører disse som er gode til å ikke bli avslørt. Hvis man ikke har blitt introdusert til noen via noen som kjenner begge. Da er det ikke nødvendig med slike tester. Anonymkode: 4c5fa...a1e De farligste menneskene blir ofte ikke avslørt før etter veldig veldig lang tid. Anonymkode: c0d04...42b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #39 Del Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har aldri blitt fersket på det frem til i dag så tenker det går helt fint jeg. Ingen ønsker vel en partner som later som og faker situasjoner, ikke jeg heller. Samtidig er det en jungel der ute og vi må akseptere at vi beskytter oss selv og skaper litt unormale situasjoner i en bli kjent fase. Dette har spart meg for så mange uheldige sitasjoner og menn med nasissistiske personlighetstrekk at jeg virkelig anbefaler det til alle damer som dater. Vi må beskytte oss selv og ikke kaste bort tid på menn som er egosentriske, eller ikke evner å ta hensyn til andre enn seg selv. Anonymkode: 4c5fa...a1e Jeg er kvinne selv, men jeg skjønner ikke dette voldsomme kontrollbehovet. Har folk hatt så få ekte interaksjoner med mennesker i sitt virkelige liv at det er blitt så vanskelig å tolke andre ut fra oppførsel og eventuelle holdninger/meninger? Og en ekte, smart narsissist klarer du ikke å luke ut på denne måten. Han/hun er en mester i skuespill, leser deg som en åpen bok og vet akkurat hvordan han/hun skal opptre. Anonymkode: 9750e...6bf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 5. oktober 2024 #40 Del Skrevet 5. oktober 2024 Usikre dramaqueens. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå