Gå til innhold

"Shit testing". Hva er egentlig poenget?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er selv en middelaldrende gift kvinne, men jeg har mye kontakt med yngre voksne.

Noe flere av de yngre voksne jeg har kontakt med har snakket om den siste tiden er "shit testing". Det de bruker som begrunnelse for testingen er  "kan du ikke takle meg på mitt verste fortjener du ikke å være med meg på mitt beste".

Ok, jeg kan til nød se logikken i det, men testingen går så mye lengre enn det.

Den ene er en kvinne i alderen 28-30 år.  Hun fikk besøk av en hun hadde flørtet med en stund.

  Mens han var der prøvde hun å provosere frem krangler, uten hell.  Hun lot som om hun var syk, og han stelte for henne.  Hun ba ham dra hjem, og han sa "ok, jeg drar".   (Husk at dette er hennes ord, jeg kjenner ikke hans side av historien)

Hun mente han manglet lidenskap, at han var en tøffelhelt, men ville gjøre en siste test med å be ham låne henne penger.

Hun kom ikke så langt før han kontaktet henne og sa at de passet bedre som venner.  Da ɓle hun rasende fornærmet.

Nå har hun invitert en annen hjem til seg i helga, og planlegger en offentlig date der hun vet at den forrige flørten vil være, fordi hun vil gjøre første flørten sjalu for å vise ham hva han går glipp av.

Hun fortalte dette til flere i en gruppe, og de andre sa seg enige, han fortjener dette, mens jeg satt der som et stort spørsmålstegn.  Det eneste jeg sa var "hvorfor?".

Kan noen forklare en gammel dame hva som er vitsen med slikt spill?

 

Anonymkode: 0e970...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en dame sagt noe slikt til meg, så hadde det vært over. Det lyser røde flagg og dramaqueen laaang vei. Men de vokser det forhåpentligvis fra seg 

Anonymkode: 83b01...c3f

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke disse kvinnene er så snille.

Det er sikkert noe som kan testes, om det ikke går forbi den realistiske deg. Men sånn som hun gjør det vil jo kun holde en mann som hadde hatt godt av å snakke med noen om hvilken behandling han tolererer. 

Personlighetene deres er ironisk nok noe menn burde ha shit testet dem for å finne ut, heldigvis viser de det med en gang 😅

Anonymkode: 8887d...4d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter usikkerhet på laaaaang vei. Dette er damer som ser etter unødvendige problemer i alle situasjoner og forventer at partneren skal ofre alt og være enig med alt dama sier og gjør. Kontrollproblemer rett og slett. 

Anonymkode: eb131...d93

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såkalt doo-doo-test eller shit-test, er noe narsissister og psykopater ofte utfører på sine potensielle offer. De tester rett og slett ut om den de har sett seg ut som sitt neste offer er god til å sette egne grenser (da blir de uinteressante for en narsissist/psykopat), eller om de er en person som lar egne grenser flyttes på og tråkkes på. Sistnevnte gruppe viser at narsissisten lett kan manipulere vedkommende, ergo en potensiell "god" partner for en som ønsker å psyke ned og kontrollere partneren.

Den "shit-testingen" som du forteller om, Ts, en er kanskje litt ulik, men i bunn og grunn virker det egentlig som det samme. For hensikten er egentlig den samme, den som utøver testen ønsker å manipulere den potensielle partneren, kontrollere den. Det er uærlig, det er ekstremt umodent, og det er enorme røde flagg. Det burde for sunne voksne med gode grenser for seg selv og selvrespekt også være en dealbreaker.

Hadde jeg visst hvem den fyren var, så ville jeg ha advart ham, han fortjener ikke at denne dama og hennes venner og hennes nye date alle skal forsøke å psyke ham ned. Jeg ville nok også ha advart ny date om jeg visste hvem han var, så ville han i det minste ha visst hva han er planlagt å være delaktig i.

Disse som holder på slik som hun du forteller om, de er selv ikke egnet å være noens partner! Og de har tydelig så sterke manipulative sider at andre burde holde seg langt unna dem!

Anonymkode: 836b3...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at han ikke fortjener henne.

Han fortjener ikke å være sammen med en idiot.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 29 og har aldri hørt om dette, forhåpentligvis gjelder dette kun for en bestemt gruppe jenter, de som på død og liv skal ha drama

Anonymkode: a8fc0...e44

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ikke bra ut, høres ut som en kvinnelig variant av The Game. Jeg er jo selvfølgelig observant på hvordan en ny date oppfører seg i ulike sammenhenger, men å med vilje sette i gang krangler og teste vedkommende høres jo sykt ut.

Til nød kan jeg pirke litt ekstra om jeg får en dårlig magefølelse. Om jeg har fått en anelse om at han er homofob kan jeg nevne at jeg går i pridetoget hvert år f.eks., for å se hva han sier.

Enkelte til blir jo en slags test i seg selv (møte venner/barna/svigers første gang f.eks.), men det blir noe litt annet. Jeg leste et eller annet om at å komme litt for sent på første date (max 10 min.) var en god måte å oppdage psykopater, de reagerer gjerne med å bli fornærmet/sarkastiske, men om det stemmer vet jeg ikke.

Jeg plukker raskt opp om noen er litt «off», men jeg vil jo se dem i virkelige situasjoner, ikke en jeg har orkestrert.

Anonymkode: fb539...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ikke shit testing, det er psykisk uhelse.

Anonymkode: c0d04...42b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok den type damer som klager på at menn ikke takler sterke kvinner om de blir avvist pga oppførselen. 

Litt skremmende at det var en hel gjeng kvinner som heiet på denne oppførsel, men får håpe dette er unntak, og det er ikke at dette er holdninger som begynner å sette seg 

Oppfører man seg som en drittsekk for å teste reaksjonen til daten, så er man nettopp det, en drittsekk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Lukter usikkerhet på laaaaang vei. Dette er damer som ser etter unødvendige problemer i alle situasjoner og forventer at partneren skal ofre alt og være enig med alt dama sier og gjør. Kontrollproblemer rett og slett. 

Anonymkode: eb131...d93

Her var det vel motsatt, at hun ikke ville at han skulle være enig i alt.  

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

 

Hadde jeg visst hvem den fyren var, så ville jeg ha advart ham, han fortjener ikke at denne dama og hennes venner og hennes nye date alle skal forsøke å psyke ham ned.

Anonymkode: 836b3...506

Han hadde heldigvis vett og integritet nok til ikke å fortsette med henne 

Arild37 skrev (1 minutt siden):

Dette er nok den type damer som klager på at menn ikke takler sterke kvinner om de blir avvist pga oppførselen. 

Litt skremmende at det var en hel gjeng kvinner som heiet på denne oppførsel, men får håpe dette er unntak, og det er ikke at dette er holdninger som begynner å sette seg 

Oppfører man seg som en drittsekk for å teste reaksjonen til daten, så er man nettopp det, en drittsekk 

Jeg tror det er et unntak. Som sagt har jeg mye kontakt med dennexaldersgruppen, og dette en den eneste gruppen jeg hqr hørt med slike holdninger

Anonymkode: 0e970...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok tar denne anonymt, for det jeg tenker angående slike kvinner er ikke noe som er akseptabelt å si, men det er nå engang er veldig spesielt miljø hvor slik oppførsel foregår og drama liksom er lidenskap. White trash tenker jeg seriøst når jeg møter på slike kvinner. De er konsekvent fra miljø med lav sosialøkonomisk status og lav kulturell status/lav intelligens. 

Jeg er kvinne, og ingen i min omgangskrets oppfører seg slik. 

Anonymkode: 48e65...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært unge og uerfarne kan selvfølgelig sikkert også forekomme. Å tro at en eller annen idiotisk dramaserie er slik livet skal være. 

Anonymkode: 48e65...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok tar denne anonymt, for det jeg tenker angående slike kvinner er ikke noe som er akseptabelt å si, men det er nå engang er veldig spesielt miljø hvor slik oppførsel foregår og drama liksom er lidenskap. White trash tenker jeg seriøst når jeg møter på slike kvinner. De er konsekvent fra miljø med lav sosialøkonomisk status og lav kulturell status/lav intelligens. 

Jeg er kvinne, og ingen i min omgangskrets oppfører seg slik. 

Anonymkode: 48e65...ad4

Jeg har ikke møtt noen som holder på sånn, ikke som jeg har datet. Men nå er det en stund siden jeg møtte damer i 20 årene. Så jeg velger å tro dette ikke er så vanlig. Men ja, hadde jeg møtt noen sånne, så hadde jeg sett på de som white trash 

Anonymkode: 83b01...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...