Gå til innhold

Jeg kan aldri slutte å ha lange negler, hva gjør jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg


Hei! Jeg har hatt veldig lange naturlige negler i flere år. Etter at jeg brakk en negl for noen uker siden og måtte klippe den ned litt fikk jeg helt bakoversveis, for jeg innså at hud og nerver har vokst seg en god del oppover på innersiden av neglene mine på noen av fingrene.. Jeg kan faktisk ikke klippe flere av de noe særlig kortere enn jeg har de nå, da jeg rett og slett har hud og nerver der.. Har noen opplevd noe lignende og er det noe å gjøre med det? 

Legger med bilder så dere ser hva jeg mener. Og ja, det er jo helt hinsides at jeg ikke har lagt merke til dette før nå nylig, men jeg har og slett ikke tenkt noe over det da det er en endring som har skjedd gradvis og jeg ikke har hatt behov for så «korte» negler før nå

IMG_2382.jpeg

IMG_2386.jpeg

Anonymkode: 3fc45...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg filer ned de andre litt, men langt fra så kort som den som brakk. Ingen ser forskjellen, og de vokser raskt. 

Anonymkode: 2323e...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått til lege! 

Anonymkode: 9861c...89e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig at dette skjer. Det skjer enten grunnet visse sykdommer eller fordi du har lange negler (gel) over tid og dette gir en slags ekstra støtte.

Du kan bruke en neglebånd mykner også en sånn pinne med silikon kant ment til å dytte ned neglebånd også gjevnlig vedlikeholde baksiden av neglene med å veldig forsiktig presse litt ned.

Anonymkode: b1ef2...be0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg filer ned de andre litt, men langt fra så kort som den som brakk. Ingen ser forskjellen, og de vokser raskt. 

Anonymkode: 2323e...51e

På bildene har jeg filet de ned så langt at det gjorde vondt😅 De var mye lengre før den ene brakk og da filet jeg de så langt ned som de er på bildene

Anonymkode: 3fc45...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Helt vanlig at dette skjer. Det skjer enten grunnet visse sykdommer eller fordi du har lange negler (gel) over tid og dette gir en slags ekstra støtte.

Du kan bruke en neglebånd mykner også en sånn pinne med silikon kant ment til å dytte ned neglebånd også gjevnlig vedlikeholde baksiden av neglene med å veldig forsiktig presse litt ned.

Anonymkode: b1ef2...be0

Kun hatt mine naturlige negler med vanlig neglelakk😅 

Takk for tips, da prøver jeg det!

Anonymkode: 3fc45...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil tro du må pusse de gradvis ned og gjøre litt hver dag samtidig som du mykner og presser ned huden bak neglene. Ville gjort en innsats så du slipper å måtte ha lange negler.

Anonymkode: db62d...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på alt det ekle som samler seg bak de neglene 😳

Anonymkode: 8246e...dd7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...