AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #1 Del Skrevet 4. oktober 2024 Hei! Jeg vil bare høre hva folk flest har erfart den siste tiden relatert til mulighetene til å komme på visning. Vi bor i et fint og godt hjem i dag, og trenger egentlig ikke nytt hus, men vi har bestandig hatt en drøm om "et lite hus i skogen", i dag kom det ut en annonnse på et hus som vi er semi-interessert i så etter samtale med mannen min klikket jeg på "meld på til visning" knappen og meldte oss på og da tenkte jeg at alt var i orden for å gå på visning, men så ringte megleren meg opp og sa: "Har dere vært i kontakt med banken enda relatert til finansiering?" Også sa jeg "Nei, det har vi ikke, så kjøpeklare er vi ikke, vi har bare lyst til å komme og sjekke ut huset først. Enden på visa i samtalen var at han mer eller mindre nektet meg å komme på visning før jeg hadde ordnet med finansiering. Er ikke det veldig spesielt? Det er mange år siden sist jeg kjøpte hus, og slik det var da kunne man jo bare gå på visning i det hele tatt uten å melde seg på? Er dette helt ut nå? Er det denne ene megleren som er teit, eller er det sånn over "hele linja"? Anonymkode: 6653d...038 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #2 Del Skrevet 4. oktober 2024 Tenker at megleren ikke har noe med om dere har finansiering klar eller ikke! Så han er definitivt på bærtur! Men mulig han holder til langt unna og ikke gidder å dra dit? Jeg hadde meldt meg på en gang til, kanskje du har en venninne som kan gjøre det for deg og så kan du og mannen bare troppe opp istedenfor venninnen? Og om megler ringer henne så bare lar hun være å svare! Anonymkode: cf540...02f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #3 Del Skrevet 4. oktober 2024 Neste gang svarer du; Vi har finansiering i orden.🤷♀️ Men tror ikke dere får det spørsmålet igjen.. Har vært på flere visninger siste året, og aldri fått spørsmålet Anonymkode: bec10...be4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #4 Del Skrevet 4. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei! Jeg vil bare høre hva folk flest har erfart den siste tiden relatert til mulighetene til å komme på visning. Vi bor i et fint og godt hjem i dag, og trenger egentlig ikke nytt hus, men vi har bestandig hatt en drøm om "et lite hus i skogen", i dag kom det ut en annonnse på et hus som vi er semi-interessert i så etter samtale med mannen min klikket jeg på "meld på til visning" knappen og meldte oss på og da tenkte jeg at alt var i orden for å gå på visning, men så ringte megleren meg opp og sa: "Har dere vært i kontakt med banken enda relatert til finansiering?" Også sa jeg "Nei, det har vi ikke, så kjøpeklare er vi ikke, vi har bare lyst til å komme og sjekke ut huset først. Enden på visa i samtalen var at han mer eller mindre nektet meg å komme på visning før jeg hadde ordnet med finansiering. Er ikke det veldig spesielt? Det er mange år siden sist jeg kjøpte hus, og slik det var da kunne man jo bare gå på visning i det hele tatt uten å melde seg på? Er dette helt ut nå? Er det denne ene megleren som er teit, eller er det sånn over "hele linja"? Anonymkode: 6653d...038 Veldig rart. Hadde jeg vært selger ville jeg ønsket at alle som er interessert kommer på visning. Selvsagt er det greit å ha finansieringsbevis å plass i tilfelle dere ønsker å by og det blir budrunde dagen etter visning, men å nekte potensielle kjøpere å komme høres for meg ganske rart ut. Om dere vil se boligen, ville jeg skrevet til megleren og sagt at dere kommer, eventuelt bare dukket opp. Anonymkode: ef571...39e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #5 Del Skrevet 4. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenker at megleren ikke har noe med om dere har finansiering klar eller ikke! Så han er definitivt på bærtur! Men mulig han holder til langt unna og ikke gidder å dra dit? Jeg hadde meldt meg på en gang til, kanskje du har en venninne som kan gjøre det for deg og så kan du og mannen bare troppe opp istedenfor venninnen? Og om megler ringer henne så bare lar hun være å svare! Anonymkode: cf540...02f Tenkte også at om det var langt å kjøre, så vil han nok bare unngå å kjøreturen for folk som ‘’bare vil se’’🤷♀️ Men uansett høres det jo litt merkelig ut.. Anonymkode: bec10...be4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 4. oktober 2024 #6 Del Skrevet 4. oktober 2024 Ville sendt melding til selger og sagt dere syntes huset så fint ut og kunne vurdert å søke finansiering, men siden megler har sagt dere ikke er velkommen så kommer dere heller ikke til å komme. Ville også lagt meglerhuset på kopi. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 4. oktober 2024 #7 Del Skrevet 4. oktober 2024 Var det lenge til visning? Kanskje dere var de eneste som var påmeldt og eier av huset ikke ville ha visning med mindre det var flere påmeldt/ interesserte. Da jeg solgte sist avlyste jeg flere visninger fordi det var få/en påmeldt og megler sa at de ikke virket veldig interessert. Orket ikke å vaske ned hus, rydde og shine OVERALT fordi noen «bare ville se». Men megler informerte alltid de som ble «forvist» om at det var fullt mulig med privat visning om interessen økte. Er ikke en rettighet å få komme på visning. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #8 Del Skrevet 4. oktober 2024 Selvsagt kan man gå på visning uten finanisering i orden. Det er vanlig det, å orientere seg litt før man begynner den "seriøse" jakten. Og så skjer det jo også at noen som bare skulle se, forelsker seg og snur seg rundt og skaffer finansiering og byr. Så synes ikke det er så godt arbeid av megler. Men kan til en viss grad skjønne at det spørsmålet kan komme, i noen tilfeller... Ønsker dere privatvisning utenfor oppsatt tid, så kan det være greit at dere faktisk er seriøse og ikke kaster bort tid til både eiere og megler bare for moro skyld. Og er det veldig få påmeldte, kanskje bare dere, så vil han kanskje også forsikre seg om at dere er seriøse. Når jeg har gått for å titte mest for å titte, så har det vært på leiligheter i Oslo hvor det alltids er folk uansett, og hvor det er satt op en time til visning som de vil ha uansett. Anonymkode: b7736...a18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 4. oktober 2024 #9 Del Skrevet 4. oktober 2024 KaraThrace skrev (12 minutter siden): Var det lenge til visning? Kanskje dere var de eneste som var påmeldt og eier av huset ikke ville ha visning med mindre det var flere påmeldt/ interesserte. Da jeg solgte sist avlyste jeg flere visninger fordi det var få/en påmeldt og megler sa at de ikke virket veldig interessert. Orket ikke å vaske ned hus, rydde og shine OVERALT fordi noen «bare ville se». Men megler informerte alltid de som ble «forvist» om at det var fullt mulig med privat visning om interessen økte. Er ikke en rettighet å få komme på visning. Da burde jo megler heller si det «det er bare dere som er påmeldt og det ligger mye arbeid bak en visning. Hvis dere ikke er sikre enda, så vil vi gjerne at dere venter til flere som er interesser ønsker å dra på visning». Så kan man heller ta praten deretter. Ikke bare be de skaffe finansieringsbevis. Det kan de jo også skaffe seg uten å være mer interessert. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 4. oktober 2024 #10 Del Skrevet 4. oktober 2024 Fireflies skrev (Akkurat nå): Da burde jo megler heller si det «det er bare dere som er påmeldt og det ligger mye arbeid bak en visning. Hvis dere ikke er sikre enda, så vil vi gjerne at dere venter til flere som er interesser ønsker å dra på visning». Så kan man heller ta praten deretter. Ikke bare be de skaffe finansieringsbevis. Det kan de jo også skaffe seg uten å være mer interessert. Jeg er helt enig, hørtes ut som en megler som har noe labert med sosiale antenner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Copernicus82 Skrevet 4. oktober 2024 #11 Del Skrevet 4. oktober 2024 Vi avviste flere fra visning i samråd med megler, av typen som enten ikke var i nærheten av å ville gi prisantydning eller som helt åpenbart ikke hadde finansiering. Huset lå allikevel knapt 2 uker på markedet. Så jeg kan faktisk forstå praksisen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #12 Del Skrevet 4. oktober 2024 Det tar jo visst ukesvis å få finansieringsbevis nå. Så ingen poeng å ha visning dersom folk ikke har fikset det først. Anonymkode: 1cf03...fdc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #13 Del Skrevet 5. oktober 2024 Jeg skjønte det ikke helt. Var dette en offisiell visning som var annonsert? I så tilfelle er det spesielt. Om du ønsket en privatvisning så skjønner jeg megler godt. Anonymkode: fda98...6b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #14 Del Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg skjønte det ikke helt. Var dette en offisiell visning som var annonsert? I så tilfelle er det spesielt. Om du ønsket en privatvisning så skjønner jeg megler godt. Anonymkode: fda98...6b1 TS skriver at hun trykket på "meld på til visning"-knappen, og da regner jeg med at dette var til en offisiell visning? Har selv hatt 3 private visninger, hvor ingen la inn bud i etterkant. Utrolig uhøflig å kreve privat visning med all den jobben det innebærer, når man ikke har planer om å legge inn så mye som et skambud engang. Heldigvis ble boligen solgt etter første offisielle visning. Men det er tydelig at kjøpere elsker å fucke med hodet til stakkaren som selger. Anonymkode: c893f...467 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 6. oktober 2024 #15 Del Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS skriver at hun trykket på "meld på til visning"-knappen, og da regner jeg med at dette var til en offisiell visning? Har selv hatt 3 private visninger, hvor ingen la inn bud i etterkant. Utrolig uhøflig å kreve privat visning med all den jobben det innebærer, når man ikke har planer om å legge inn så mye som et skambud engang. Heldigvis ble boligen solgt etter første offisielle visning. Men det er tydelig at kjøpere elsker å fucke med hodet til stakkaren som selger. Anonymkode: c893f...467 På de private visningene, sa de at de ikke ville gi bud uansett og det var bestemt før de kom på visning eller var de interesserte og innså etter visning at det ikke var stedet de ville bo? Hvis det er førstnevnte så er jeg helt enig i at det er dårlig gjort. Det er ikke megler det går ut over hvis man har privatvisning og den ikke blir solgt, det er selger. Hvis de derimot var interessert, men fant ut at huset ikke er for dem så forstår jeg godt at man ikke gir skambud engang. Hva skal de da gjøre hvis man er i en situasjon hvor selger likevel sier ja? Bud er bindende, også skambud. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #16 Del Skrevet 6. oktober 2024 Fireflies skrev (56 minutter siden): På de private visningene, sa de at de ikke ville gi bud uansett og det var bestemt før de kom på visning eller var de interesserte og innså etter visning at det ikke var stedet de ville bo? Hvis det er førstnevnte så er jeg helt enig i at det er dårlig gjort. Det er ikke megler det går ut over hvis man har privatvisning og den ikke blir solgt, det er selger. Hvis de derimot var interessert, men fant ut at huset ikke er for dem så forstår jeg godt at man ikke gir skambud engang. Hva skal de da gjøre hvis man er i en situasjon hvor selger likevel sier ja? Bud er bindende, også skambud. Ganske så åpenbart at ingen av dem var spesielt seriøse. Etter den offisielle visningen så ble det budrunde med 3 ulike interessenter så det sier seg selv at boligen var bra. Det er bare det at interessenter sier at "åh visningstimen kræsjer med zumbatimen min på sats, vi ber om privat visning" og driter i at det betyr 3 timers jobb for selger med rydding, husvask og styling. Anonymkode: c893f...467 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #17 Del Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): TS skriver at hun trykket på "meld på til visning"-knappen, og da regner jeg med at dette var til en offisiell visning? Har selv hatt 3 private visninger, hvor ingen la inn bud i etterkant. Utrolig uhøflig å kreve privat visning med all den jobben det innebærer, når man ikke har planer om å legge inn så mye som et skambud engang. Heldigvis ble boligen solgt etter første offisielle visning. Men det er tydelig at kjøpere elsker å fucke med hodet til stakkaren som selger. Anonymkode: c893f...467 Tja, hva vet. Det er jo mulig å melde seg på visning selv om det ikke ligger en offisiell visning ute. Eksen min var megler og han fortalte stadig om folk som ville på privatvisning som bare var nysgjerrige naboer som ville titte, folk som ikke hadde finansiering, men bare ville drømme seg bort i et fint hus, folk som ikke hadde satt seg inn i prospektet og snudde i døra for «her er det jo ikke heis.» Helt sykt frekt mot de som selger. Anonymkode: fda98...6b1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #18 Del Skrevet 6. oktober 2024 Jeg forstår megler veldig godt. Det kan være langt å reise for å ha visning for en-to interessenter som uansett ikke er klar til å kjøpe, og det er mye jobb for selger. Anonymkode: 04214...284 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #19 Del Skrevet 6. oktober 2024 Jeg forstår tildeles megler. Har selv ordner hus og leilighet 4 ganger til folk som sa på privat visning at banken ikke ville gi dem finansiering. Da blir man irritert… Anonymkode: fd9d4...ede 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå