Gå til innhold

Er Rødt på vei til igjen å bli et autoritært og gammelkommunistiskt parti, nå med en islamistisk vinkling?

HelgeK

Anbefalte innlegg

Surpomp skrev (10 timer siden):

Rødts opptur de siste årene skyldes ene og alene at det har blitt et misnøyeparti.
Tenk litt på hvordan partiet har snudd kappen etter vinden etter Russlands angrep på Ukraina.
Nå har det det kommunistiske partiprogrammet blitt rosemalt og tilslørt på en måte som savner sidestykke.
Tidligere var NATO/USA den store stygge ulven og stakkars Russland var et offer sammen med alle bananrepublikkene.
Etter Moxnes og Kaur sine krumspring er partiet tilbake der det var…..

Rødt følger i fotsporene til tyske «Die Linke» .
Et parti som stammer fra gammelkommunistene, men som nå lefler med alle politiske understrømmer for å samle stemmer:

https://tysktime.wordpress.com/tag/nkp/

Hva kan man si om et parti som bare fisker i opprørt vann ?
Har de en agenda som først skal skape mistillit og uro for deretter å kuppe hele systemet i gammel stalinistisk tradisjon? Parallellene med Trumps strategi er påfallende…..

Endret av Surpomp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På vei? 

Jeg synes du beskriver Rødt helt korrekt med spørsmålet ditt. 

Håper Sofia Rana blir valgt og drar partiet ned i gjørma der de tilhører.

Jeg har stemt Rødt før, mest i protest,det kommer aldri til å skje igjen. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trubadur skrev (11 timer siden):

På vei? 

Jeg synes du beskriver Rødt helt korrekt med spørsmålet ditt. 

Håper Sofia Rana blir valgt og drar partiet ned i gjørma der de tilhører.

Jeg har stemt Rødt før, mest i protest,det kommer aldri til å skje igjen. 

Godt det er flere enn meg som har forstått hva som gjemmer seg i partihistorikk og partiprogram.

Altfor mange som lar seg blende av veltalende, «folkelige» og beleste frontfigurer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123fir skrev (På 8.10.2024 den 10.11):

Jeg synes det blir litt anekdotisk. Jeg kjenner ingen rødt velgere som ville sagt det. Den eneste jeg vet om er steigan og han er heldigvis ikke representativ for partiets ledelse eller program.

Det viktige er jo hva partiet faktisk står for. 

Blir litt som at jeg kjenner ganske mange frp'ere som mener helt hårreisende ting, som ikke er representativt for  partiets holdninger.

Når det er sagt.. som nevnt i mitt forrige innlegg, det er nok mange rare og ytterliggående folk i slike partier, så at medlemmer kan ha rare meninger sjokkerer meg ikke 😂

Partiet klarte med nød og neppe å ro i land støtte til Ukraina, men de var fortsatt motstandere av full støtte. Det viser seg at "grasrota" ikke er helt i tråd med ledelsen, og det ser vi jo nå som de driver og bytter ut toppen i partiet med mer radikale fascister.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (Akkurat nå):

Partiet klarte med nød og neppe å ro i land støtte til Ukraina, men de var fortsatt motstandere av full støtte. Det viser seg at "grasrota" ikke er helt i tråd med ledelsen, og det ser vi jo nå som de driver og bytter ut toppen i partiet med mer radikale fascister.

Ja, de tabber seg greit ut nå. Sant og si er jeg skuffet. Jeg har alltid likt Mimir og tenkte lenge at han var representativ for det brede lag av partiet, jeg tok feil.

Moxnes er også en karismatisk og svært dyktig politiker.

Trist å se at et parti som har hatt en slags nyttig vaktbikkje rolle, snu ryggen til det som har gitt større grad av oppsluttning og innflytelse.

Det viser vel som mange her er inne på, deriblant deg, at bak mimirs vennlige vesen og moxnes karisma, er de kanskje det de alltid har vært. Et ekstremt og radikalt parti.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...