Gå til innhold

Er Rødt på vei til igjen å bli et autoritært og gammelkommunistiskt parti, nå med en islamistisk vinkling?

HelgeK

Anbefalte innlegg

Akhenaton skrev (53 minutter siden):

Ja, det er nok bare tilfeldigheter som gjør at det går til helvete hver eneste gang sosialistsvimer som Hugo Chavez får politisk makt. 

Sosialistene pleier også å skylde på USA når alt går galt

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CAPS LOCK skrev (7 minutter siden):

Sosialistene pleier også å skylde på USA når alt går galt

Ja, det er de spesielt glade i. Og unnskyldningene står alltid i kø hos den gjengen der. De skylder på alt utenom sin egen fullkomne idioti. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akhenaton skrev (32 minutter siden):

At Norge kunne vært styrt bedre, er det vel ingen tvil om. Men å sammenligne landet vårt med katastrofer som Venezuela blir ganske søkt. 

Nå har jeg ikke sammelignet - bare konstatert et faktum. For Norge er på full fart utfor stupet - uten diktatorisk hjelp. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (3 minutter siden):

Nå har jeg ikke sammelignet - bare konstatert et faktum. For Norge er på full fart utfor stupet - uten diktatorisk hjelp. 

Der er vi enige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akhenaton skrev (3 timer siden):

Ja, det er nok bare tilfeldigheter som gjør at det går til helvete hver eneste gang sosialistsvimer som Hugo Chavez får politisk makt. 

Det var en god stund bedre fordi før han fikk makten var nesten halvparten av befolkningen rangert som fattige av FN. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (3 timer siden):

Her i landet har det vel stort sett gått til helvete siden 80-tallet - med både sentrums og borgerlig politikk. 

Hvordan gikk det til helvete på nittitallet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HelgeK skrev (23 timer siden):

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/uten-bjornar-moxnes-viser-rodt-sitt-sanne-ansikt/o/5-95-2047142

Bjørnar Moxnes sliter med tilliten blant sine egne i Oslo. Kun et mindretall i nominasjonskomiteen vil ha ham på annenplass som kanskje gir en stortingsplass. En enstemmig nominasjonskomité innstiller nåværende stortingsrepresentant Seher Aydar på førsteplassen.

Mye tyder nemlig på partiet kan være i ferd med å dreie tilbake til en mer gjenkjennelig, mer autoritær og gammelkommunistisk retning. 

Den nye lederen Amrit Kaur i Rød Ungdom, startet sin karriere med å kalle både statsminister Jonas Gahr Støre og NATO-sjef Jens Stoltenberg for terrorister.

Sofia Rana, som nominasjonskomiteen vil bytte ut Moxnes med, har markert seg sterkt mot våpenstøtte til Ukraina.

Og i Groruddalen har Rødt market seg i det siste: To representanter fra Stovner Rødt foreslo i forrige uke å slutte med Pride-flaggingen i bydelen. Det var nemlig viktig å se på befolkningen i bydelen og lytte til tilbakemeldingene man får,mente en av representantene, Mehtab Afsar. Han er tidligere generalsekretær i Islamsk Råd. 

Det positive med dette er at Rødt igjen vil bli et mikroparti med 1-2% oppslutning.

Nei, Rødt er ikke det. 

At Rødt vil vurdere andre enn Moxnes til å stå høyt på listene handler vel mer om å få inn nytt blod mens Moxnes går i behandling og har en stabil hverdag. Han kan ikke forvente å bli plukket ut til å stå høyt på listene etter det som kom frem, det er alvorlig det han gjorde. 

Men jeg selv synes han gjør en god figur, er dedikert og saklig til oppgaven sin. Han kan fint stå blant de 5 øverste synes jeg. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (22 timer siden):

Jeg tror løpet er kjørt for denne gang. Moksnes er er karismatisk fyr som har trukket mange velgere. Hun nye lederen har også overrasket positivt ved et par anledninger, men generelt er stortingsrepresentantene deres helt på bærtur. 

Jeg synes « hun nye» er en av de beste og klareste politikere vi har. Liker mimir også. Jepp, moxnes var en karismatisk fyr som har trukket mange velgere, og har snust på rødt lenge, men vurderer nå og faktisk stemme rødt mye takket være « hun nye «. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (13 minutter siden):

Hurra for OL, og seier i Grand prix, typisk norsk og være god, pumpe opp mer olje , trygdekontoret som fikset alt man på papiret hadde krav på , osv … 90 - tallet var jo en fest egentlig, men mulig hun du siterer har et poeng. Kunne roa festen litt egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (24 minutter siden):

Jeg synes « hun nye» er en av de beste og klareste politikere vi har. Liker mimir også. Jepp, moxnes var en karismatisk fyr som har trukket mange velgere, og har snust på rødt lenge, men vurderer nå og faktisk stemme rødt mye takket være « hun nye «. 

Da må du nesten bo der de står på liste, for ellers stemmer du inn en inkompetent fanatiker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (10 minutter siden):

Da må du nesten bo der de står på liste, for ellers stemmer du inn en inkompetent fanatiker.

Bo der de står på liste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (31 minutter siden):

Bo der de står på liste? 

Ja, man stemmer ikke på Mimir om du bor et annet sted enn Vestland. Og lederen er vel fra Finnmark.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (9 minutter siden):

Ja, man stemmer ikke på Mimir om du bor et annet sted enn Vestland. Og lederen er vel fra Finnmark.

Nei vel. Jeg bor ikke på Vestlandet og er ikke fra Finnmark, så har gått glipp av denne regelen når det gjelder hvem « man» stemmer. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PeeWee skrev (1 time siden):

Utfasing av norske bedrifter..New Public Managment..skolereformer..reformer innen helsesektoren (spesielt i psykiatrien) for å nevne noe

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (3 minutter siden):

Nei vel. Jeg bor ikke på Vestlandet og er ikke fra Finnmark, så har gått glipp av denne regelen når det gjelder hvem « man» stemmer. 

Det er veldig viktig når man stemmer på ekstreme partier med noen karismatiske og tilsynelatende mindre ekstreme enn andre. Man stemmer inn de som står på lista i det fylket man bor.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (24 minutter siden):

Utfasing av norske bedrifter.

Noe som det var tverrpolitisk enighet om, selv om begrunnelsene er forskjellig. Det er "solidaritet med tredje verden" versus "la markedet i fred". Uansett er resultatet det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brunello skrev (22 minutter siden):

Det er veldig viktig når man stemmer på ekstreme partier med noen karismatiske og tilsynelatende mindre ekstreme enn andre. Man stemmer inn de som står på lista i det fylket man bor.

Så jeg kan ikke vurdere og stemme rødt i stortingsvalget fordi jeg ikke er fra Finnmark? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (4 minutter siden):

Noe som det var tverrpolitisk enighet om, selv om begrunnelsene er forskjellig. Det er "solidaritet med tredje verden" versus "la markedet i fred". Uansett er resultatet det samme. 

Ja, som sagt - det har gått til helvete uavhengig av hvem som sitter med makta..og vi har ikke engang diktatorisk styre, bare jævlig mye kameraderi og korrupsjon. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (2 minutter siden):

Så jeg kan ikke vurdere og stemme rødt i stortingsvalget fordi jeg ikke er fra Finnmark? 

Du bør ikke stemme rødt uavhengig av hvor du bor, men bor du i Vestland eller Finnmark blir det i alle fall noen sjarmerende tullekopper som kommer på Stortinget.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (1 time siden):

Du bør ikke stemme rødt uavhengig av hvor du bor, men bor du i Vestland eller Finnmark blir det i alle fall noen sjarmerende tullekopper som kommer på Stortinget.

Nei, jeg bor ikke på Vestlandet eller Finnmark . Vil fortsatt vurdere rødt, men takk for gode argumenter mot . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...