Gå til innhold

Har motpartens forsikring lov å ta kontakt med meg og stille meg diverse spørsmål?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var i en liten til medium kollisjon i et kryss den 20 september og nå i dag ringte motpartens forsikringsselskap meg og stilte meg diverse spørsmål om ulykken. Etter det jeg hørte fra et familiemedlem som jobber på bilverksted så er det strengt forbudt av de å gjøre, stemmer dette? Har skrevet det til mitt forsikringsselskap også, får nok ikke svar fra de før til mandag. 
 

jeg svarte på spørsmålene og svarte akkurat som det var, ulykken var vikeplikts brudd hos motpart, så kan det være at motpartens forsikringsselskap prøvde å få meg til å si noe feil eller si noe som de kan bruke mot meg på et senere tidspunkt?

Anonymkode: a6c1c...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig har de lov til å spørre vitner i ulykker, og som motpart er du et vitne.

Alle forsikringsselskap har etterforskere som gjør dette på heltid. Ikke for å få motpart til å si noe feil, men for å se om forsikringstaker snakker helt sant eller om det er noen omstendigheter som gjør at de kan begrense utbetaling eller gå til regress.

Så lenge du har ditt på det rene er dette ikke noe å tenke på.

Anonymkode: 3de1c...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...