Gå til innhold

Tette bihuler grunnet virusinfesjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en kraftig virus infeksjon,  som i går gikk over til tette bihuler.  Har fått resept på tabl av legen for å lindre hovne slimhinner.  Skal tas 2x pr dag. Håper de hjelper. Kan jeg bruke nasonex nesespray i tillegg tro? Legen sa ingenting 

Anonymkode: 026db...c7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har fått en kraftig virus infeksjon,  som i går gikk over til tette bihuler.  Har fått resept på tabl av legen for å lindre hovne slimhinner.  Skal tas 2x pr dag. Håper de hjelper. Kan jeg bruke nasonex nesespray i tillegg tro? Legen sa ingenting 

Neppe noen fare å kombinere dette, men forsøk å ta de tablettene først - hvis det er de jeg tror de er funker de aldeles utmerket alene 🙂 

Skrevet
Mezzosoprena skrev (1 time siden):

Neppe noen fare å kombinere dette, men forsøk å ta de tablettene først - hvis det er de jeg tror de er funker de aldeles utmerket alene 🙂 

De heter Rinexin

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De heter Rinexin

Det tenkte jeg meg - da gjelder svaret fra forrige innlegg.

Skrevet

Rinexin er magisk altså! Hos meg åpna det opp alt når jeg fikk bihulebetennelse (bruker ille ordinær nesespray, pga tidligere avhengighet). Aldri opplevd lignende. 

Anonymkode: c8e35...785

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2024 den 13.36):

Er det Rhinexin du har fått? De gir ikke leger vanligvis fordi de er sett i sammenheng med alvorlige bivirkninger. 

Anonymkode: 5ef71...d5e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2024 den 13.36):

Jeg har samme problem, har brukt rinexin i 14 dager og det hjalp ingenting for meg i det lange løp. Har snart hatt bihulebetennelse pga virus i 5 måneder. Prøvd diverse nesespray og antibiotika også bare i tilfelle rottefelle. Ingenting hjelper. 

Anonymkode: 9067b...6fb

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har samme problem, har brukt rinexin i 14 dager og det hjalp ingenting for meg i det lange løp. Har snart hatt bihulebetennelse pga virus i 5 måneder. Prøvd diverse nesespray og antibiotika også bare i tilfelle rottefelle. Ingenting hjelper. 

Prøv å skylle nese med neseskyll 3 gng dag en periode, så kanskje det roer seg etter 14 dagers tid. 

Jeg endte opp med full bihuleoperasjon etter år med betennelser, og det anbefales absolutt ikke 🤧  fryktelig ubehagelig seanse. - jeg må skylle den nesa resten av livet fordi jeg ikke tok bihulebetennelse på alvor. 

Anonymkode: e0a1e...0dd

• Hjerte 1
Skrevet

Neseskyllehorn og natriumklorid morgen og kveld hjelper.

Anonymkode: e670c...3e5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Prøv å skylle nese med neseskyll 3 gng dag en periode, så kanskje det roer seg etter 14 dagers tid. 

Jeg endte opp med full bihuleoperasjon etter år med betennelser, og det anbefales absolutt ikke 🤧  fryktelig ubehagelig seanse. - jeg må skylle den nesa resten av livet fordi jeg ikke tok bihulebetennelse på alvor. 

Anonymkode: e0a1e...0dd

Føler med deg. 

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Neseskyllehorn og natriumklorid morgen og kveld hjelper.

Anonymkode: e670c...3e5

Har brukt dette veldig mye og nei det har ikke hjulpet meg. 

Skrevet

Huff, er i samme båt som deg. Startet på venstre side og nå er det gått over på høyre side (ansikt). Rinexin hjelper ikke så mye for meg 😞 bruker nasonex i tillegg og vanlig nesespray. Er helt desperat. Har skylt med saltvann også… 

Anonymkode: 1769d...f62

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Huff, er i samme båt som deg. Startet på venstre side og nå er det gått over på høyre side (ansikt). Rinexin hjelper ikke så mye for meg 😞 bruker nasonex i tillegg og vanlig nesespray. Er helt desperat. Har skylt med saltvann også… 

Anonymkode: 1769d...f62

Føler med deg, det varer og varer hos meg også, ingenting hjelper og jeg er så sliten

Skrevet

Jeg pleier å skylle nese morgen og kveld pluss at jeg bruker saltvannsnesespray gjennom dagen. Pleier også å holde for nesa samtidig som jeg "blåser nesa" for å skape trykk og forhåpentlig få litt bevegelse i systemet. Maserer også rundt øyne, kinn, ved ører og lymfene.drar litt i ørene mens jeg beveger kjeven. Etter at jeg begynte med dette har jeg ikke behøvd medisiner mot bihulebetennelse.

Anonymkode: 9e5f2...0e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg pleier å skylle nese morgen og kveld pluss at jeg bruker saltvannsnesespray gjennom dagen. Pleier også å holde for nesa samtidig som jeg "blåser nesa" for å skape trykk og forhåpentlig få litt bevegelse i systemet. Maserer også rundt øyne, kinn, ved ører og lymfene.drar litt i ørene mens jeg beveger kjeven. Etter at jeg begynte med dette har jeg ikke behøvd medisiner mot bihulebetennelse.

Anonymkode: 9e5f2...0e5

Har gjort mye av dette selv men det har ikke hjulpet, det er som om bihulene er potte tette og ikke åpner seg for noe, ikke saltvann, ikke medisin, ikke massasje eller varme, damp, eller noe. Er til å bli gal av. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er det Rhinexin du har fått? De gir ikke leger vanligvis fordi de er sett i sammenheng med alvorlige bivirkninger. 

Anonymkode: 5ef71...d5e

Er du sikker? Jeg har fått resept på de av legen minst 4-5 ganger oppigjennom årene. Har svært ofte bihulebetennelse. Jeg har nok konsisk bihulebetennelse siden jeg har fått påvist bihulebetennelse ved CT to ganger selv om jeg har trodd at jeg var frisk igjen og relativt smertefri. Vanligvis klarer jeg meg med ibux og paracet, men legen har alltid skrevet ut respet på Rhinexin  når smerte er for kraftige 🤔 

Anonymkode: d5d1c...42d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...