AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #1 Skrevet 4. oktober 2024 Jeg tenker en del på dette, med årene har det blitt en del medisiner. Jeg tar 10 forskjellige medisiner hver dag, pluss medisiner ved anfall av migrene som er sporadisk, men minst 7 ganger i måneden. Tok dette opp med legen og han mente det ikke påvirket kroppen min. Jeg tror at det gjør det, kan umulig være bra for kroppen med så mye forskjellige. Hva tenker dere om medisiner og kroppen? Vil det påvirke kroppen til sist? Jeg tar jo mye medisiner både for sykdom, men også bivirkningene av medisinene. Jeg kan ikke slutte, jeg forstår det og ønsker jo å være så frisk som jeg er nå. Håper jeg en dag kan redusere medisiner. Anonymkode: 07fd4...d53
Gjest månemannen Skrevet 4. oktober 2024 #2 Skrevet 4. oktober 2024 dette spørs jo helt på hvilken medisin, legen din kan nok dette mye bedre enn meg eller deg.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #3 Skrevet 4. oktober 2024 Selvfølgelig påvirker medisiner kroppen, det er jo hele poenget. Hadde du ikke hatt virkning ville det ikke vært noen vits i å ta dem. Anonymkode: 8d157...bd6 2 2
Mezzosoprena Skrevet 4. oktober 2024 #4 Skrevet 4. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg tenker en del på dette, med årene har det blitt en del medisiner. Jeg tar 10 forskjellige medisiner hver dag, pluss medisiner ved anfall av migrene som er sporadisk, men minst 7 ganger i måneden. Tok dette opp med legen og han mente det ikke påvirket kroppen min. Jeg tror at det gjør det, kan umulig være bra for kroppen med så mye forskjellige. Hva tenker dere om medisiner og kroppen? Vil det påvirke kroppen til sist? Jeg tar jo mye medisiner både for sykdom, men også bivirkningene av medisinene. Jeg kan ikke slutte, jeg forstår det og ønsker jo å være så frisk som jeg er nå. Håper jeg en dag kan redusere medisiner. Anonymkode: 07fd4...d53 Jeg tenker at legen nok har mer greie på dette enn deg... Uansett, medisiner trenger man av en grunn, så spørsmålet blir jo hvor mye hjelp du får av medisinene kontra hvor mye eventuell skade gjør de med kroppen? Hva er verst? 1
Gjest jegerrinne Skrevet 4. oktober 2024 #5 Skrevet 4. oktober 2024 En del medisiner er nå livsviktig So. Diabetes medisiner ved å ikke ta kan en miste stn, sår gror saktere, en kan komme i sjokk osv Epilepsi- anfall skadder hjernen alt fra språk, motorisk og døden Hjertemedisin er nå for at hjertet ska fungere Blodfortynnende for ungå slag blodpropp osv, ikke ta evn døden Osv er det med mye medisiner
megda Skrevet 4. oktober 2024 #6 Skrevet 4. oktober 2024 selvfølgelig påvirker det kroppen din på mange ulike måter. du tilfører noe og det påvirker resten av systemet. alt du tilfører kroppen påvirker funksjonsnivået i større eller mindre grad. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #7 Skrevet 4. oktober 2024 Leger vet lite om hva de skriver ut, spesielt c preparater. Når legen din ikke svarer på spørsmålet er det fordi han ikke vet. At han til og med sier det ikke påvirker kroppen din… herlighet. Hadde ikke stolt på den legen. Anonymkode: 04e91...5ec 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #8 Skrevet 4. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leger vet lite om hva de skriver ut, spesielt c preparater. Når legen din ikke svarer på spørsmålet er det fordi han ikke vet. At han til og med sier det ikke påvirker kroppen din… herlighet. Hadde ikke stolt på den legen. Anonymkode: 04e91...5ec For det første, dette er ikke sant. Legen er selvfølgelig mer enn kvalifisert til å skrive ut medisiner. For det andre. Legen må gi klare svar som pasienten kan forholde seg til. Å begynne å snakke om teoretisk usikkerhet og ørsmå sannsynligheter vil bli misforstått av mannen i gata. De fleste har ikke god forståelse av disse konseptene og vil da tro at skadepotensialet er mye større enn det faktisk er. Da risikerer man at man slutter å ta medisiner som forbedrer helse, øker livskvaliteten og ikke minst livslengden. Ikke bra! Anonymkode: cdc27...4f3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #9 Skrevet 4. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For det første, dette er ikke sant. Legen er selvfølgelig mer enn kvalifisert til å skrive ut medisiner. For det andre. Legen må gi klare svar som pasienten kan forholde seg til. Å begynne å snakke om teoretisk usikkerhet og ørsmå sannsynligheter vil bli misforstått av mannen i gata. De fleste har ikke god forståelse av disse konseptene og vil da tro at skadepotensialet er mye større enn det faktisk er. Da risikerer man at man slutter å ta medisiner som forbedrer helse, øker livskvaliteten og ikke minst livslengden. Ikke bra! Anonymkode: cdc27...4f3 Jeg slutter jo ikke på medisiner mange av de er de som holder meg i live. Likevel er jeg sikker på at dette påvirke kroppen på en eller annen måte negativt. Litt som mat, alt vi spiser er ikke bra for kroppen. Nå handler ikke innlegget om meg og om at jeg skal stole på legen og jeg har erfaring med at flere leger skriver uten så mye kunnskap om medisiner. Farmasøyten der i mot kan veldig mye mer. Innlegget var ment generelt, men tok meg som eksempel Anonymkode: 07fd4...d53 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #10 Skrevet 4. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For det første, dette er ikke sant. Legen er selvfølgelig mer enn kvalifisert til å skrive ut medisiner. For det andre. Legen må gi klare svar som pasienten kan forholde seg til. Å begynne å snakke om teoretisk usikkerhet og ørsmå sannsynligheter vil bli misforstått av mannen i gata. De fleste har ikke god forståelse av disse konseptene og vil da tro at skadepotensialet er mye større enn det faktisk er. Da risikerer man at man slutter å ta medisiner som forbedrer helse, øker livskvaliteten og ikke minst livslengden. Ikke bra! Anonymkode: cdc27...4f3 Du mener at legen er mer enn kvalifisert nok til å skrive ut når han påstår at 10+ faste medisiner ikke påvirker kroppen? Kvalifiserte leger som vet hva de holder på med har ingen problemer med å kommunisere med pasienter på en forståelig måte. Anonymkode: 04e91...5ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå