Gå til innhold

Intens kattunge, gjør jeg noe feil eller er det sånn? R


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Familien ville ha katt. Kattungen har tydeligvis meg som favoritt. Når jeg er ute ligger den i nærheten av de andre og sover. Når jeg er der skal den ligge oppå meg. 
 

I det siste har jeg ikke klart å lagd meg mat på kjøkkenet. Den lille mjuer hele tiden imens, og han hopper opp på beina mine, selv om han nylig har fått mat, 

Må man grensesette en kattunge, eller er han bare veldig intens. Kjenner dette er nesten like krevende som å ha en baby, haha. 

Anonymkode: 2d34a...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt normalt. Husk at kattunger er vant med å sove nærmest i en "haug", fysisk tett med sine kullsøsken og sin mor. 

Det er helt unaturlig for en liten kattunge å sove alene, adskilt fra sin familie. 

En kattunge er en liten baby, fullstendig avhengig av sin mor (hvor du nå har overtatt). :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor man anbefaler at man har to kattunger. Den er helt alene uten mor og kullsøsken. Tror du også hadde blitt ganske klengete hvis du som liten plutselig var på helt fremmed plass uten noen du kjenner og kun omgitt av nye lukter og lyder.

Anonymkode: 9901c...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt. Den vil roe seg når den vokser til. Kattungen ser på deg som den trygge sjefen i flokken. Ta det som eg komplement 😉

Husk å kastrere den når den veier over 2 kg.

Anonymkode: 808d5...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du må sette grenser. Kloring og biting. Mas etter mat. 

Men dere må også stimulere. Lek og oppgaver. Masse kos og nærhet. En kattunge er en baby bare litt mer "voksen" på enkelte områder og litt mer "baby" på andre. Katter har også som regel sine favorittpersoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endo skrev (37 minutter siden):

Klart du må sette grenser. Kloring og biting. Mas etter mat. 

Men dere må også stimulere. Lek og oppgaver. Masse kos og nærhet. En kattunge er en baby bare litt mer "voksen" på enkelte områder og litt mer "baby" på andre. Katter har også som regel sine favorittpersoner. 

Føler jeg leker hele tiden jeg😜likevel er det veldig intenst. To katter høres jo sosialt ut, men det blir jo litt intenst. Noen som har prøvd å lufte kattunger ute i sele i hagen litt? Funket det? Kanskje det kan gjøre at den blir litt trøttere😂

Anonymkode: 2d34a...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Føler jeg leker hele tiden jeg😜likevel er det veldig intenst. To katter høres jo sosialt ut, men det blir jo litt intenst. Noen som har prøvd å lufte kattunger ute i sele i hagen litt? Funket det? Kanskje det kan gjøre at den blir litt trøttere😂

Anonymkode: 2d34a...f60

De liker å være ute og utforske, så det kan absolutt hjelpe! Men det å være ute kan også stresse dem og gjøre dem mer urolig. Om de går rundt i hagen vil de danne et forhold til hagen som sitt eget territorium, og det kan føre til at de vil beskytte det. Dette kan bli veldig stressende for en katt, for det kan utvikle seg til en konstant krig om landområder. Min går ut 1 gang om dagen for å bæsje langs hekken, det er hennes "tomtegrense" som blir utfordret av minst to nabokatter jevnlig (som også bæsjer langs hekken).

Da kan en luftegård være bedre, for andre katter kommer seg ikke inn i den, og den kan være løs i en luftegård.

Ellers vil jeg si at det hjelper på sikt å ignorere masing når du lager eller spiser mat. Hvis du aldri gir den noe ved benken vil den lære at det er nytteløst. Når den gir opp og går og legger seg, da kan du komme etter med belønning. Man kan belønne katter også. :)

Anonymkode: 94bd2...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...