AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #1 Del Skrevet 4. oktober 2024 Jeg må montere ned varmepumpa en periode, og har ikke veggplass til å henge opp en varmeovn uten å måtte ha elektriker for legge opp ny ledning. Hadde egentlig tenkt å bare bruke en frittstående ovn, men virker som alle disse ikke kan stå uten tilsyn? Antar at velting er den store faren, men en solid ovn velter vel ikke av seg selv? (Har ikke kjæledyr eller barn). Pågrunn av frostfare trenger jeg å ha på noe varme når jeg er borte i perioder, må jeg bare leie elektriker? Anonymkode: 5cb49...b4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #2 Del Skrevet 4. oktober 2024 Jeg har bare en vanlig gulvovn fra Mill. Og når det er kaldt må jo den bare stå på selv om jeg ikke er hjemme. Så lenge den står fritt og ikke på max temperatur så er det jo ikke noen grunn til at det skal være brannfarlig. Anonymkode: eccf9...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 4. oktober 2024 #3 Del Skrevet 4. oktober 2024 Kan du ikkje bare kjøpe en sånn gulv ovn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 4. oktober 2024 #4 Del Skrevet 4. oktober 2024 konvektor gulvovn, f.eks mill med wifi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 4. oktober 2024 #5 Del Skrevet 4. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har bare en vanlig gulvovn fra Mill. Og når det er kaldt må jo den bare stå på selv om jeg ikke er hjemme. Så lenge den står fritt og ikke på max temperatur så er det jo ikke noen grunn til at det skal være brannfarlig. Anonymkode: eccf9...936 Faren er vel strømuttaket ved bruk av skjøteledning? Så effekten på ovnen har mye å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #6 Del Skrevet 5. oktober 2024 Illuminatum skrev (20 timer siden): Faren er vel strømuttaket ved bruk av skjøteledning? Så effekten på ovnen har mye å si. Man bruker vel ikke skøyteledning på ovn? Er ikke dette noe alle vet? Anonymkode: 894f3...d81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #7 Del Skrevet 5. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Man bruker vel ikke skøyteledning på ovn? Er ikke dette noe alle vet? Anonymkode: 894f3...d81 Det kjenner jeg mange som gjør, så nei. Eller, det kan godt hende de vet det, men velger å gjøre det uansett. Anonymkode: c2b30...367 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #8 Del Skrevet 5. oktober 2024 Alle sånne ovner jeg har hatt ulike steder jeg har bodd har hatt veltesikring, slik at hvis ovnen velter skrur den seg av. Det kommer den neppe til å gjøre av seg selv uansett, men dersom det skulle skje skal det altså ikke være noe problem da heller. Anonymkode: c2b30...367 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #9 Del Skrevet 5. oktober 2024 Bruker en oljeovn fra Mill Anonymkode: 95d45...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krist1an Skrevet 8. oktober 2024 #10 Del Skrevet 8. oktober 2024 Jeg sendte spørsmål til Fremtind. Spørsmål: Ved bruk av elektriske varmeovner hvor det står ``Ikke bruk uten tilsyn``, tilsvarende tekst står på alle ovner jeg har sett på, både dyre og billige. Regner med at produsenten velger denne teksten pga juridiske hensyn. Hvordan ser dere på bruken av slike ovner til oppvarming? Svar: Vi har ingen spesielle krav eller retningslinjer når det gjelder varmeovner i hus. Dette er nok produsentens måte å fraskrive seg sitt juridiske ansvar på, ja. Det kan imidlertid alltid bli avkortning eller erstatning kan falle bort dersom det feks er en ovn som ikke var forsvarlig å bruke eller burde vært byttet pga brannfare. Det er ikke noe spesielt utover dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå