AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #1 Skrevet 4. oktober 2024 Åh… nå er den snart her igjen. Den kaldeste og mørkeste tiden på året hvor alle i tillegg forventes å være fylt med lykke. I tillegg er det høysesong for all verdens smitte. Min mann er julebordjunkie og er borte på guttas, jobbens, kompisenes, hobbyens og reisefølgets julebord hver skapte helg hele desember - blir grøftedrita hver gang og vekker både meg og ungen ved hjemkomst. I fjor endte vi på fvk fordi jeg var en centimeter fra å gå. I år hadde jeg et ørlite håp om å glede meg bittelitt fordi vi skulle feire med min familie (som jeg ikke har fått gjort på 5 år). Men, nå blir det altså med svigers likevel. Vet ikke hvor jeg skal med dette innlegget. Bare syte. Vil bare spole over denne elendige høytiden og komme frem til påsken i stede, som er MYE hyggeligere 🐣 Anonymkode: 381d1...b11 4
mommyaka Skrevet 4. oktober 2024 #2 Skrevet 4. oktober 2024 Har du snakket med mannen din om dette? For om han velger fyll hver helg over det å barna...da er det bare gå pakke og gå..og så lager du en flott jul med barna Men kan ikke du lage en flott jul med barna da? Her har vi 2 barn og en kæll som ikke har noe interesse i jul egentlig. Her er det jeg som pynter , setter på musikk, lager pepperkaker med barna et c..du trenger ikke mannfolk til dette 2 2
Tuba Skrevet 4. oktober 2024 #3 Skrevet 4. oktober 2024 💗 Kjære deg, sånn skal du ikke ha det! Sett foten ned. Det første du kan gjøre er å si at i år feirer du og ungene jul med din familie så får han velge selv hvor han skal være. Du kan også si at han ikke trenger å komme hjem hvis han er dritings, det skal ikke ungene utsettes for. Hvis han ikke vil må du vurdere om det er riktig å bli dessverre. 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #4 Skrevet 4. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Åh… nå er den snart her igjen. Den kaldeste og mørkeste tiden på året hvor alle i tillegg forventes å være fylt med lykke. I tillegg er det høysesong for all verdens smitte. Min mann er julebordjunkie og er borte på guttas, jobbens, kompisenes, hobbyens og reisefølgets julebord hver skapte helg hele desember - blir grøftedrita hver gang og vekker både meg og ungen ved hjemkomst. I fjor endte vi på fvk fordi jeg var en centimeter fra å gå. I år hadde jeg et ørlite håp om å glede meg bittelitt fordi vi skulle feire med min familie (som jeg ikke har fått gjort på 5 år). Men, nå blir det altså med svigers likevel. Vet ikke hvor jeg skal med dette innlegget. Bare syte. Vil bare spole over denne elendige høytiden og komme frem til påsken i stede, som er MYE hyggeligere 🐣 Anonymkode: 381d1...b11 Jeg tror du skal sette noen krav. Han må ta overnatting på hotell, eller hos en kompis hvis han skal på julebord. Du orker ikke å forholde deg til fest og fyll hele jula, med en påfølgende dagen derpå. Det skjønner jeg veldig godt. Ta denne samtalen nå, og vær ærlig med han om at du gruer deg til jul. Hvorfor kan du ikke feire med din familie? Nå er det på tide at du blir voksen og tar ansvar for hvordan DU vil ha det i jula, og mannen og svigers kan drite og dra. Du bestemmer. Jeg har vært der du er, og jeg satte foten ettertrykkelig ned etter en stund. Det var et være- eller ikke være. Slik som dette skal man faktisk ikke ha det. Anonymkode: 7c79d...720 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #5 Skrevet 4. oktober 2024 Som barn av ei som kom hjem i samme tilstand som mannen din har jeg bare en ting å si: det er egoistisk å utsette barnet ditt for dette. Traumatiserende Blir så sint når jeg hører om ting som dette. Og den forelderen som er edru/snill er egentlig like slem, som ikke setter ned foten og forlater for barnas skyld. DU gruer deg til jul sier du? Det gjorde 5-17 år gamle meg også, jeg bare tørte ikke si no. Tenk på barnet ditt du Anonymkode: 7bf5b...6c5 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #6 Skrevet 4. oktober 2024 Det er 5 år siden du/dere har feiret med din familie, og såfremt det ikke er avlyst pga alvorlig sykdom eller dine foreldre har bestemt seg for å reise bort i julen så skal dere selvfølgelig feire med fine foreldre enten med mannen eller uten han. Uansett så drar du og barna til dine foreldre. Når det kommer til julebord så må du sette noen krav nå. Greit nok at han vil på julebord, men det er 4 helger i desember og han kan maks dra på julebord to av de helgene da du også skal ha like mange helger til å gjøre noe uten barn hvis du vil det. Han er en familiefar og må rett og slett prioritere dere også, og ikke kun julebord og fylla. Når han er på julebord så har historien vist at han ikke kan komme hjem på natta så enten må ha ta inn på hotell eller sove over hos en kamerat. Hvis din mann ikke akseptere disse tingene så finnes det lite grunnlag til å fortsette forholdet. Nekter han så ta ut separasjon nå og på den måten vil du sannsynligvis få en fin advent og jul, og ikke minst slippe å forholde deg til en umoden idiot av en mann. Anonymkode: a00d7...76b 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #7 Skrevet 4. oktober 2024 Det er ikke jula som er problemet, men mannen din. Anonymkode: f0f9f...ba4 10 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #8 Skrevet 4. oktober 2024 Vel, du må selv delta i å skape det livet du ønsker, ikke skylde på andre. Ta tak, ikke vær utelukkende føyelig, det blir ikke et godt liv. Anonymkode: 6a9d6...4c4 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #9 Skrevet 6. oktober 2024 Hvorfor blir det svigers likevel? Og han kan selvfølgelig ikke drikke seg drita med en barn hjemme Anonymkode: 99188...9a4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #10 Skrevet 6. oktober 2024 "Nå blir det altså med svigers likevel", for noe tull. Jeg hadde tatt med meg barna og dratt til egen familie. Hvis dere har vært der 5 år på rad så er det "din tur". Høres ut som et tulleforhold du er i. Husk at du har makt over ditt eget liv. Du MÅ ikke bli med ham. Anonymkode: 6548b...8b9 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #11 Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 4.10.2024 den 11.45): Men, nå blir det altså med svigers likevel. Anonymkode: 381d1...b11 Hvorfor blir det med svigers igjen og ikke din familie??? Anonymkode: 9af05...043 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #12 Skrevet 6. oktober 2024 Skal du la barnet ditt vokse opp i det der? Anonymkode: 0b665...2d6 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #13 Skrevet 7. oktober 2024 Ja mannen din er et stort problem, men du har også problemer som ikke evner å sette sunne grenser for deg selv og barnet ditt. Anonymkode: 3f765...02b 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #14 Skrevet 8. oktober 2024 Hvis det er mye julebordsfylla skjønner jeg det. Du får gi beskjed om at han overnatter hos venner eller hotell dersom han skal ta det helt ut på julebord. Anonymkode: e19b1...95b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå