Gjest erik21 Skrevet 23. februar 2006 #1 Skrevet 23. februar 2006 søstern min henger ALDRI med jenter. KUN gutter. også ligger hun med dem alle. hun kaller alle pulevennene sine for kompiser. søstern min er BARE opptatt av fasade. hvordan hun blir fremstil også videre. hun kan finne opp historier for å besøke en kompis. hun kan si::: han har brekt ett bein, han må ha pleie. også finner jeg ut at han ikke har brukket ett bein. jeg finner også ut at hun puler han. hun puler DEM. dem alle. og det er snakk om mange. hun tar ofte kokain på fest og piller imot angst. egentlig mistenker jeg at hun misbruker tablettene, for hun er så sløv og rar hele tiden. hun har INGEN jentevenninner. eller kanskje 1-2, men dem gidder hun aldri å være med. jeg er storebroren hennes, og hun har pult to kompiser av meg. mine kompiser igjen er bestevenner. skjønner dere ikke at jeg blir gal av henne???????? hun henger i en gjeng med masse gutter som røyker hasj og doper seg. hun ligger med dem alle. kun for å få tilpass i gjengen. hun er bare 22. og ødelegger seg selv. oppfører seg som en skitten h***. hadde aldri trodd jeg skulle skrive sånt om søstra mi!!!
Gjest Bite me Skrevet 23. februar 2006 #2 Skrevet 23. februar 2006 snakk med henne om det? Det har du kanskje gjort?
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2006 #3 Skrevet 23. februar 2006 Prøv å hjelp henne da,istedet for å rakke ned på henne.
Gjest erik21 Skrevet 23. februar 2006 #4 Skrevet 23. februar 2006 snakk med henne om det? Det har du kanskje gjort? ← ja men da klikker hu max. også nekter hun. hun "spiller". alt med hu er et spill. begynner å lure på om hun har tilta over.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2006 #5 Skrevet 23. februar 2006 Du har vel egentlig ingenting med hva hun gjør selv om det er storesøsterene din. Hun er et voksent menneske så da får hun ta konsekvensene.
Gjest erik21 Skrevet 23. februar 2006 #6 Skrevet 23. februar 2006 Prøv å hjelp henne da,istedet for å rakke ned på henne. ← tror du ikke jeg har prøvd? jeg har prøvd alt. det gode, den ydmyke, den strenge, og nå..til slutt. den slemme. ingenting hjelper. alt handler om fasade. mister hun den. da henger hun seg sikkert (ikke bokstavelig). hvorfor har hu denne fasaden? jeg må jo ljuge om masse fordi hun ljuger for å holde fasaden.
Gjest erik21 Skrevet 23. februar 2006 #7 Skrevet 23. februar 2006 Du har vel egentlig ingenting med hva hun gjør selv om det er storesøsterene din. Hun er et voksent menneske så da får hun ta konsekvensene. ← jo. vi bor i sammen. hun må ta hensyn da. jeg vil iukke ha kokain og piller som er kjøpt av narkisser i vår leilighet. jeg vil også at hun holder seg unna kompissene mine!!
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #8 Skrevet 24. februar 2006 Jeg kan forstå det med kokain og piller. Men at hun skal holde seg unna kompisene dine. Det forstår jeg ikke. Vist du ønsker og hjelpe henne burde du eller konsentrere deg om narkotika og piller. Og ikke om hun ligger med kompisene dine. Noe jeg ikke ser problemet med så lenge de er lovlige.
Tinken Skrevet 24. februar 2006 #9 Skrevet 24. februar 2006 Hvorfor fokuserer du kun på at HUN skal holde seg unna kompisene dine og ikke at DE skal holde seg unna HENNE? Ikke misforstå; jeg mener ikke at det skal fokuseres på at noen skal holde seg unna hverandre, jeg synes bare at du fordeler litt urettferdig her.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #10 Skrevet 24. februar 2006 hvor stor aldersforskjell er det på dere?
~sikka~ Skrevet 24. februar 2006 #11 Skrevet 24. februar 2006 Bestem deg da! Er du storebroren eller lillebroren?
Gjest gjest1 Skrevet 24. februar 2006 #12 Skrevet 24. februar 2006 Du kan ikke velge for henne i alle fall. Hvis du er frustrert, så bør du kanskje finne et eget sted å bo? Jeg er også enig i at du ikke har noe med om hun har ligget med to av dine venner (de valgte vel å ligge med henne selv...) Ta opp hennes rusproblematikk, men det vil sannsynligvis ikke hjelpe om hun ikke selv ser poenget. For din egen del bør du flytte kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #13 Skrevet 24. februar 2006 Jeg forstår at du er fortvilet og bekymret. Du sier du har prøvd å ta rusbruken opp med henne og at hun tilter helt. Har du prøvd å ta det opp med andre som hun kan ha mer respekt for? Kanskje de kunne ha snakket med henne? (Jeg ville i allefall ikke høre på storebror da jeg var 22, han var i mine øyne et overbeskyttende fjols) Ang det at hun ligger med kompisene dine, er du bekymret for at ditt vennskap med disse guttene skal bli ødelagt p.g.a av at hun ligger med dem? Jeg likte det ikke da min bror rotet seg borti min venninne, jeg visste jo at jeg til slutt ville ende opp i midten, og at vennskapet til slutt ville bli ødelagt. (Det gjorde det også) Og angående de andre guttene hun henger med, er du redd for at hun ligger med dem for å få tabletter/kokain, evt. for å finansiere sitt rusbruk?
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #14 Skrevet 24. februar 2006 For det første vil jeg berømme deg for at du viser omsorg for og vil hjelpe søsteren din. Hvis din søster må lyver og "holde fasaden", da har hun det sikkert lite greit med seg selv. Så, sånt sett kan du har rett i hun har "tilta" litt. Jeg tror ved å minne henne bestandig om hennes feil vil gjøre vondt verre. Det er viktig at du forteller henne at du er bekymret, at du ikke liker den hun gjør, men du må ikke bebreide henne for hennes dårlige valg. Prøv å finne ut hva som fører hennes adferd. Hvorfor har hun et så dårlig selvbilde? Vær heller en støtte. En som minner henne om de gode kvalitetene hun har, og prøv å hjelpe henne å bygge disse opp. Men vær klar over det, dette høres ut som det vil ta tid. Hvis du ka bygge opp denne tilliten, og få henne til å stole på deg, har du bedre sjans å virkelig hjelpe. Nå det gjelder dine venner. Hvis de vet at du er bekymret for søsteren din, og likevel faller for fristelsen...beklager, men da er de ikke gode venner. Gode venner støtter og hjelper ikke bare deg, men også den som betyr noe for deg! Lykke til. Vær tålmodig. Vær sterk!
Blackjack Skrevet 24. februar 2006 #15 Skrevet 24. februar 2006 Bestem deg da! Er du storebroren eller lillebroren? ← Det jeg la merke til også...
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #16 Skrevet 24. februar 2006 Ikke for å skremme deg, men det kan høres ut som at hun har vert eller er missbrukt, eller vert utsatt for en vanskelig opplevelse. Tror du skal prøve å snakke med henne, men for all del vær forsiktig og gå fint frem.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. februar 2006 #17 Skrevet 28. februar 2006 Skal jeg være helt ærlig så tror jeg trådstarter har fantasert litt, ble litt kluss med storebror eller lillebror.
Gjest gjest1 Skrevet 28. februar 2006 #18 Skrevet 28. februar 2006 Jeg lette også etter alder istedenfor å lese innlegget Sprøyt og sjømannskrøner!
aline Skrevet 28. februar 2006 #19 Skrevet 28. februar 2006 og dersom det hadde vært noe sant i det, så er det jaggu ikke rart at hun ikke hører på ham, så ubestemmelig og dømmende han er han gjesten her. ta ett par runder med deg selv først, finn ut hvorfor denne søstern din (uansett om det er storesøster eller lillesøster) gjør deg gal og får deg til å kalle ett menneske du burde være glad i, for hore når det er åpenbart at vedkommende har problemer som kan ødelegge henne om hun ikke får hjelp. (noe man IKKE gir ved å dømme og misslike, for det virker jaggu ikke som du liker søstern din mye.) når du har fått deg selv på en plass hvor du er i stand til å hjelpe fremfor å dømme, så kanskje du ser litt annerledes på ting og klarer å faktisk gjøre noe bra for søstern din, ikke bare dømme henne nord og ned for det hun gjør pga problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå