AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #1 Skrevet 4. oktober 2024 Med en gang klokka ringer,jeg utsetter så stresser jeg med å både få meg selv ut og barna. Gi meg tips? Anonymkode: a78f4...1c0
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #2 Skrevet 4. oktober 2024 Aner ikke,våkner bestandig før Kl.06. Stiller jeg klokka på 04,våkner jeg før alarmen. Anonymkode: d94a1...6a7
trøndermann38 Skrevet 4. oktober 2024 #3 Skrevet 4. oktober 2024 Sett klokka så langt unna at du må ut av senga for å slå den av 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #4 Skrevet 4. oktober 2024 Kjedelige svaret er jo å legge deg tidligere. Anonymkode: 527ac...377 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #5 Skrevet 4. oktober 2024 Jeg har en treningsklokke som vibrerer på armen, den hjelper meg fordi jeg setter to alarmer på den litt før min telefonalarm. Det gjør at jeg våkner litt opp fra dyp søvn, uten å egentlig registrere det skikkelig. Og så må jeg ha telefonalarmen som en litt forsiktig musikklåt som blir mer upbeat, slik at jeg ikke skvetter av heftig alarm, men også for at jeg skal føle på litt god stemning. Og så har jeg telefonen på skrivebordet litt unna senga, så jeg må ut for å slå den av. Anonymkode: 2840b...1ed 1
mangolassie Skrevet 4. oktober 2024 #6 Skrevet 4. oktober 2024 Sett klokka på andre siden av rommet så du må stå opp for å skru den av. Still vekkingen til det tidspunktet du faktisk må opp, ikke før. Forbered kvelden i forveien - legg fram klær til deg selv og barna, dekk frokostbordet, pakk sekker, sett fram matbokser osv. Det gjør det både til mindre stress om morgenen, men gjør også at du er mentalt forberedt på morgenen som kommer og allerede har dannet deg et bilde av hvordan morgenen skal forløpe - da er det lettere å følge det opp når klokka ringer 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #7 Skrevet 4. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Med en gang klokka ringer,jeg utsetter så stresser jeg med å både få meg selv ut og barna. Gi meg tips? Anonymkode: a78f4...1c0 Å snu døgnrytmen kan være vanskelig for den som unnskylder seg med å være kronisk A eller B-menneske. Det er derimot lett å snu døgnrytmen ved å endre leggetider, vaner og ringeklokketid. Anonymkode: 3a9ca...471
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #8 Skrevet 4. oktober 2024 Du kan også prøve dagslyslampe, som gradvis gjør rommet lysere. Så får kroppen hjelp fysiologisk til å våkne til rett tid. Man må likevel passe på å få lang nok søvn og dyp nok. Anonymkode: fac32...1d9 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #9 Skrevet 4. oktober 2024 mangolassie skrev (4 timer siden): Sett klokka på andre siden av rommet så du må stå opp for å skru den av. Still vekkingen til det tidspunktet du faktisk må opp, ikke før. Forbered kvelden i forveien - legg fram klær til deg selv og barna, dekk frokostbordet, pakk sekker, sett fram matbokser osv. Det gjør det både til mindre stress om morgenen, men gjør også at du er mentalt forberedt på morgenen som kommer og allerede har dannet deg et bilde av hvordan morgenen skal forløpe - da er det lettere å følge det opp når klokka ringer Takk for veldig godt råd. Skal forsøke dette. Anonymkode: a78f4...1c0
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #10 Skrevet 4. oktober 2024 Takk alle sammen for gode råd skal ta til meg mye av dette spesielt det å legge seg tidlig nok. Anonymkode: a78f4...1c0 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #11 Skrevet 4. oktober 2024 trøndermann38 skrev (4 timer siden): Sett klokka så langt unna at du må ut av senga for å slå den av Jeg gjør det hver dag i uka. Jeg må fysisk opp av senga og ut i stuen for å slå av vekkerklokken og det fungerer. Da går jeg rett inn i varm dusj 🙂 Anonymkode: 9852d...2e0
Gjest månemannen Skrevet 4. oktober 2024 #12 Skrevet 4. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Med en gang klokka ringer,jeg utsetter så stresser jeg med å både få meg selv ut og barna. Gi meg tips? Anonymkode: a78f4...1c0 legg deg tidligere, hvis det ikke går så bør du oppsøke legehjelp, søvn er veldig viktig.
Gjest månemannen Skrevet 4. oktober 2024 #13 Skrevet 4. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er derimot lett å snu døgnrytmen ved å endre leggetider, vaner og ringeklokketid. Anonymkode: 3a9ca...471 Bare hvis du er en del av den privilgerte majoriteten uten alvorlige søvnlidelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå