AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #1 Skrevet 4. oktober 2024 Hei jeg lurer på hvor mye dere går opp i vekt ved menstruasjon og når går den mens vekten bort igjen? Vet ikke om der har noe å si at man har endometriose. Kjenner jeg blir stressa fordi jeg nå er på dag 3 med blødning… så nå er jeg litt stressa for at det ikke går bort igjen, men at vekta fortsatt har kommet for å bli. 🤯 har ikke spist noe mer enn jeg pleier og heller ikke endringer i aktivitet. Selv om jeg er på dag 3 så er jeg fortsatt skikkelig oppblåst og ser gravid ut. Så når kan jeg forvente at vekta forsvinner eller må jeg bare innse at den har kommet for å bli? Anonymkode: e795c...eab
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #2 Skrevet 4. oktober 2024 Gikk aldri opp noe ekstra ved mens, men det var umulig å gå ned de dagene. En forsmak på overgangsalderen, for nå etterpå har det blitt umulig å gå ned på permanent basis. Anonymkode: b76ac...347
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #4 Skrevet 4. oktober 2024 Legger på meg 1 - 2 kg dagen mensen kommer. Vekta forsvinner igjen 3-4 dager senere. Men vekta veksler jo pluss/minus en kilo rett som det er synes jeg da. Avhenger av veske og matinntak, dobesøk eller ikke, om kroppen holder ekstra på vann eller ikke. Anonymkode: c1a0a...e43
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #5 Skrevet 4. oktober 2024 Ca en kilo et par dager før menstruasjonen begynner, går ned igjen i løpet av den uka jeg blør. Anonymkode: 96092...b20 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #6 Skrevet 4. oktober 2024 3kg ca. Er borte siste dag av mensen på 6 dager. Anonymkode: 75679...17e
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #7 Skrevet 4. oktober 2024 5 kg med vann. Merkes på kroppen for å si det sånn. Går vekk to dager etter mensen. Anonymkode: c8772...aac
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #8 Skrevet 4. oktober 2024 Ts her 😊 tusen takk for svar til alle sammen. Da er det fortsatt håp 🤞🏼 Anonymkode: e795c...eab
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #9 Skrevet 6. oktober 2024 2-5 kg. 8 i ferien,men dem har satt seg godt fast.... Anonymkode: 93ce8...040
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #10 Skrevet 6. oktober 2024 2 kg ved mens og eggløsning. Anonymkode: 1ca4c...af2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #11 Skrevet 6. oktober 2024 Jeg går opp ca. 2 kilo. Det forsvinner igjen når mensen er over. Det er naturlig at vekten varierer litt i løpet av en måned, det kommer også an på om vi har vært på toalettet, hva slags mat vi har spist, om det er morgen eller kveld... Det er derfor det er lurt å ikke veie seg for ofte. En gang i måneden er mer enn nok. Jeg blir litt bekymret over at du blir så stressa over å gå opp et par kilo? Har det skjedd noe spesielt som gjør at du tenker ekstra på dette nå? Anonymkode: d2c67...967
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #12 Skrevet 6. oktober 2024 Går ned 1 kg Anonymkode: 8bc66...8eb
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #13 Skrevet 6. oktober 2024 3-5kg. Mye vann i kroppen ved eggløsning, oppblåst og får ikke gått ned noe uka før mensen, tung pust, så kommer enda en runde med mer vann under mensen. Alt tisses ut 5xnatta etter siste mensdag. Anonymkode: 2ab4a...a62 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #14 Skrevet 6. oktober 2024 Hvis du vil vite hvor mye DU går opp/ned i løpet av en syklus, skal du veie deg hver morgen i et par måneder. Plot vekt vs tid, så kan du se om det er systematisk variasjon. Anonymkode: b4b99...ca2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #15 Skrevet 6. oktober 2024 Går opp og ned 2kg hver måned hele året. Anonymkode: 796a1...f96
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #16 Skrevet 6. oktober 2024 Jeg kan gå opp 3 kg, og det er mye på min lille kropp. Vet ikke når det forsvinner igjen, men før neste mens i hvert fall 🤷🏼♀️ Anonymkode: 3f130...be0
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #17 Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis du vil vite hvor mye DU går opp/ned i løpet av en syklus, skal du veie deg hver morgen i et par måneder. Plot vekt vs tid, så kan du se om det er systematisk variasjon. Anonymkode: b4b99...ca2 Ts her. Har hatt spiral og er første syklus etter jeg tok den ut 😊 så må jo etterhvert finne ut av som er mønsteret for meg. Bare greit å høre andres erfaringer 😊 Anonymkode: e795c...eab
Sefanja Skrevet 6. oktober 2024 #18 Skrevet 6. oktober 2024 Ca 2 kg, regner med at det meste er vann som forsvinner når mensen er ferdig. Har alltid slitt med apetitt under mensen, så er ofte 1 kg lettere dagen etter mensen enn den dagen jeg får det. Men pluss og minus 5-10 kg regner jeg som innafor. Så lenge vekten ikke går mer ned eller opp enn det. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #19 Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg går opp ca. 2 kilo. Det forsvinner igjen når mensen er over. Det er naturlig at vekten varierer litt i løpet av en måned, det kommer også an på om vi har vært på toalettet, hva slags mat vi har spist, om det er morgen eller kveld... Det er derfor det er lurt å ikke veie seg for ofte. En gang i måneden er mer enn nok. Jeg blir litt bekymret over at du blir så stressa over å gå opp et par kilo? Har det skjedd noe spesielt som gjør at du tenker ekstra på dette nå? Anonymkode: d2c67...967 Nei, ikke skjedd noe spesielt. Har hatt spiral i noen år så er første syklus etter jeg tok den ut. Jeg har en spiseforstyrrelse fra før, men har jobba mye med det og er nå normalvektig og har tenkt til å fortsette å bli her jeg er nå.👍 Men med spiral er jeg vant til at vekta er ganske stabil. Så litt henger igjen fra spiseforstyrrelse, men er mye bedre enn hva det var 😊 Anonymkode: e795c...eab 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #20 Skrevet 6. oktober 2024 Hvis du hverken har spist mer eller senka aktivitetsnivået så sier det seg selv at det er pga mensen du har gått opp, du legger ikke på deg permanent av mensen. Anonymkode: aea82...cf7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå