Gå til innhold

Hvilken sum gir dere i gave til nieser/ nevøer- til bursdag og jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lagt oss på 400,- til bursdager og 500,- til jul til nieser og nevøer, men har fått tilbakemelding fra søsteren min at det er lite. Tanker? 

Anonymkode: a8064...550

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stor familie som har hatt tradisjon for moderasjon her. Før lå vi fast på 200 til begge anledninger, men i takt med at ting blir dyrere og man fikk stadig mindre for de 200 har vi økt litt. Nå er det 350 egentlig, men går opp til 400 hvis vi finne noe spesielt. 

Synes mer enn det bare legger press på folk, det er tanken som teller. På min manns side gir de mindre og har nettopp gått opp til 300 til hver anledning. 

Anonymkode: 248be...8f4

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi har lagt oss på 400,- til bursdager og 500,- til jul til nieser og nevøer, men har fått tilbakemelding fra søsteren min at det er lite. Tanker? 

Har søsteren din nieser og nevøer? Om ikke, så er hun bare kravstor.

Anonymkode: 60b3b...4a7

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Vi gir 400-500 i kontanter til samtlige nieser og nevøer. Barna våre for det samme tilbake.

Anonymkode: f9261...91c

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøper gaver til 3-400 kr. Av og til får en noe dyrere, eller billigere. Det avhenger av ønsker og interesser.

Anonymkode: 8dce5...e74

• Liker 2
Gjest jegerrinne
Skrevet

Rundt 400kr. Alle får samme sum. Nå er de så store at de ønsker seg matkasse siden de har flyttet hjemme fra

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det er ikke lite. Snakk om å være storforlangende

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

3-400. Jeg synes ikke det er lite. Det er jo ikke tanter og onkler som står for hovedgavene, det skal bare være noe hyggelig og symbolsk. Og har man en del nevøer og nieser blir det fort dyrt om alle skal ha gaver nær en tusenlapp i pris. 

• Liker 6
Skrevet

Heldigvis har mine nieser og nevøer blitt 18 år alle sammen og da er det slutt på gaver. 

Jeg lå på rundt 300 kr per person og hvis noen hadde klagd på den summen, hadde jeg satt vedkommende på plass. 

Ja, jeg har mer enn nok penger, men jeg deler da ikke ut tusenlapper i hytt og pine. 

Anonymkode: 2aff2...238

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

400 kr

Anonymkode: e3b7c...08e

Skrevet

500 kr pleier vi å gi.

Anonymkode: 6ea4b...73b

Skrevet

Da kan du bare si at det er ikke hun som bestemmer summen på gaver fra andre! Om hun vil at ungene hennes skal få dyrere gaver får hun kjøpe de selv!

Jeg har åtte tantebarn, fem av de får en fellesgave til jul, de tre andre får hver sin gave til alt fra en femtilapp til to hundre kr i verdi.

Anonymkode: b6280...5ec

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi ligger på 500kr. Har kun nevøer og nieser på mannens side. Min søster, våre barns tante har ikke egne barn. Hun ligger på 1000kr. 

Anonymkode: 23744...1a4

Skrevet

Ligger på 3-400. Har 11 tantebarn, så synes virkelig det er mer enn nok.

Anonymkode: 01434...617

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ligger på 3-400. Har 11 tantebarn, så synes virkelig det er mer enn nok.

Anonymkode: 01434...617

Å Guri det blir dyrt

• Liker 6
Skrevet

500 til bursdag

Og 500-700 til jul. 

Men så har jeg bare 3 av dem, og ingen barn selv.

Anonymkode: 1578a...213

Skrevet

Har kun en niese, hun får for 2,500-3,000kr. I tillegg kjøper barna mine gaver til henne. 

Anonymkode: a16c3...46b

Skrevet

Jeg synes det er dårlig gjort av søsteren din å kommentere det. 400-500 er generøst og mer enn nok. Mitt budsjett ligger på 300 til hver, har 10+ å handle til

Anonymkode: 33162...83d

• Liker 6
Skrevet

Max 200, og vi kjøper til 13 stk. Vi har selv 6 unger, og har ingen ønske om at folk skal blakke seg på julegaver til våre unger.

Men vi kjøper "bare" for 1000 kroner til egne unger og da, så i følge mange er vi sikkert gjerrige.

Anonymkode: 14365...aae

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Har 9. tantebarn og 2 grandtante barn jeg kjøper til . Min eldste niese er 24 år. De andre er i alderen 2år - 17 år

jeg kjøper noe i prisklassen 250-350 kr ca. Finner jeg noe som jeg synes ville vært kjempefint til bursdagsbarnet men det koster 400 kr kan jeg gå for det hvis det passer bra . Slik som min 17 år gamle niese, typisk tennåring som ønsker seg masse innen sminke osv. ofte koster det jo mer enn 300kr

selv har jeg 2 barn selv i barnehage alder

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...